Preston excel feeders

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Leonardo12345
    Newbie

• 23-10-2011
    • 5
    • Bemmel

Preston excel feeders

Hallo vissers

Ik ben van plan om een nieuwe feeder aan te schaffen.
    Maar ik weet niet welke ik moet nemen.
    Ik geef de voorkeur aan een hengel die mooi buigt als je een vis aan het drillen bent.
    Dus niet zo'n stijf kanon.

Heb momenteel een aantal feeders waaronder een zammataro light feeder.
    Ondanks dat het een light feeder is vind ik de hengel te stug, als je een behoorlijke brasem drilt zie je aan de hengel niet veel buigen alleen de top gaat krom.

Nou wil ik een nieuwe feeder aanschaffen die wel mooi buigt als je een vis drilt.
    En ik zou graag advies willen hebben van mensen die met de volgende hengels vissen.
    De Preston Dutch masters de 11,8 of de 12,8 of de 13,8 feeder?_ Preston excel feeder de excel 12 super feeder of de excel 11,6 feeder of de excel 12,6 feeder?_ of de Shimano speedmaster_Shimano Beastmaster?
    En welke uitvoering ik het beste kan kopen?

Ik vis meestal in stilstaand water van verschillende afmetingen en dieptes.

Ik hoor graag van mensen met ervaring wat ik het beste kan kopen.
  • colshim

• 10-02-2008
    • 231
    • VL.

Speedmaster heeft (volgens mij ) een zéér mooie paraboilische actie , dm een meer topactie .Ik heb zowel de dm als de speedmasters maar je kan ze moeilijk vergelijken met elkaar .
    Vriend van me heeft de competion feeders van preston , die hebben volgens mij ook meer een parabolische actie , zammantaro ken ik enkel van de boekjes , die zie je bijna of niet hier in Belgie ( spijtig ).
    Ik zou een heavy of medium kopen , een light of een extra heavy zijn beperkter inzetbaar .

mvg

Reageer

• Foxdonut
      I have a bream!

• 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

Beastmaster commercial 11,6 het is net een hoepel echt lachen
      Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Leonardo12345
        Newbie

• 23-10-2011
        • 5
        • Bemmel

Colshim

Bedankt voor jouw reactie.
        Heb inmiddels ook wat filmpjes op YouTube bekeken van de speedmaster en die is inderdaad mooi soepel.

Ga morgen informeren bij de winkels of ze de Preston Dutch master of excel feeders hebben staan en de Shimano speedmaster hengels.

Reageer

• lopper
          Verificatie gaande...

• 06-09-2009
          • 42
          • hia

Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo12345
          Colshim

Bedankt voor jouw reactie.
          Heb inmiddels ook wat filmpjes op YouTube bekeken van de speedmaster en die is inderdaad mooi soepel.

Ga morgen informeren bij de winkels of ze de Preston Dutch master of excel feeders hebben staan en de Shimano speedmaster hengels.
          Zou voor een DM of Excel feeder(voor de method feeder) kiezen heb beiden, als je voor een iets strakkere stok (DM) wilt zijn deze perfect, belangrijk is wel je afstand voor welke uitvoering je kiest de werpeigenschappen zijn geweldig, Speedmasters heb ik ook gehad heel soepel als je voor dit soort aktie gaat, maar kwa werpeigenschappen voor mij niet geweldig, maar ieder zijn voorkeur.

suc6 met de aankoop.

lopper

Reageer

• Leonardo12345
            Newbie

• 23-10-2011
            • 5
            • Bemmel

Lopper bedankt voor de info.
            Als jij moet kiezen tussen de DM 12,8 of de excel 12,6 welke zou jij dan nemen.
            Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik dat de hengel mooi parabolisch buigt als je een vis drilt.

hoor graag van jou omdat j3e beide hengels hebt.

Reageer

• lopper
              Verificatie gaande...

• 06-09-2009
              • 42
              • hia

Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo12345
              Lopper bedankt voor de info.
              Als jij moet kiezen tussen de DM 12,8 of de excel 12,6 welke zou jij dan nemen.
              Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik dat de hengel mooi parabolisch buigt als je een vis drilt.

hoor graag van jou omdat j3e beide hengels hebt.

Dan zou ik zeker voor de preston super excel feeder gaan (niet goedkoop maar je hebt wel perfect materiaal) als je als werpgewicht tot 40 gram gaat ongeveer tot 40/50 meter afstand, ik vis er meestal met de method feeders mee van kobra van 25 gram zit zeer sterk elastiek op, kwa molen ook belangrijk gebruik ik de baitrunner 4000D van Shinmano een lichte perfecte molen voor de method visserij, als draad de nylon 20/22 Gamakatsu Super G-Line al deze combies geeft mij veel visplezier, en deze geeft inderdaad een fijne parabolische actie, visplezier gegarandeerd.
              Wel als tip in 2012 komt preston met nieuwe specifieke method feeder hengels.
              En de Dutch masters zijn ook fantastische stokken.

suc6 met je keuze,
              grt lopper

Reageer

• Leonardo12345
                Newbie

• 23-10-2011
                • 5
                • Bemmel

Lopper Bedabkt voor de tip

Ik was zelf aan het twijfelen tussen de dm 12,8 en de excel 12,6 en de excel super feeder.
                Omdat bij de excel 12,6 je ook toppen kan krijgen van super licht en bij de super feeder niet.
                weet ik nog niet wat te doen.
                De ellende is ik kan bij mij in de buurt niet naar een winkel gaan om de hengels te vergelijken.

Met vriendelijke groet

Leo

Reageer

• Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

Zeker niet voor de DM gaan als je soepel wilt. De excel feeders ken ik niet. Speedmaster is een super hengel voor een goede prijs. Doet zeker niet onder voor de duurdere prestons.
                  Carpe Diem

Reageer

• Pino
                    Newbie

• 11-06-2008
                    • 21
                    • Duffel

bekijk ook de speedmaster commercial , ik vis met de cm 9 11 cfdr ( 9 / 11" ) mooi parabolisch en toch voldoende ruggegraat.
                    Er zijn 3 toppen bij van 0,75 oz - 1,25 oz en 2,50 oz; deze zijn 1,70 meter lang, gebruik hem voor de methodfeeder.
                    Aangename stok , mooi afgewerkt. een klein nadeel: ogen van de toppen zijn nogal klein.

Reageer

• Harpie
                      Specimen Hunter
                      • 13-02-2003
                      • 1009
                      • Emmen

Het is net wat lopper zegt, ik zou nog even wachten,
                      In 2012 komt preston met nieuwe specifieke method feeder hengels.
                      Zodra ze voor de verkoop worden vrijgegeven, staan ze op Prestonfishing.nl
                      Gr,
                      Harpie
                      https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

Working...