Hoi Rolla,
Dat van de lengteverschillen komt doordat je een looptyer gebruikt.
Deze maakt het lusje wel mooi altijd even lang, maar als je met een iets langer lusje begint voordat je de looptyer en in steekt, schuift het geheel iets verder weg van de haak (het lusje is de vaste lengte, je onderlijn de variabele).
Door de lus gewoon met de hand te knopen en aan te trekken, is weliswaar je lusje niet altijd even lang, maar je onderlijn wel en dat vind ik het belangrijkste.
Dat het lusje verschillende groottes heeft maakt mij niet uit.
Ik weet nog dat ik zelf ook moeite had in het begin met de Haki-an.
De gebruiksaanwijzing is wat op zijn Ikea's, zou ik zeggen.
Nadat een medevisser me aan de waterkant liet zien hoe het wel moest, heb ik er geen problemen meer mee.
Ik zet de haken in alle maten er nu mee aan zonder probleem, zelfs in het donker (tijdens nachtwedstrijden bv).
Jammer dat je te ver weg woont, anders deed ik het graag een keer aan je voor.
Ik knoop mijn eigen onderlijnen niet met het oog op de kosten, maar heb er gewoon meer vertrouwen in als ik het zelf heb gedaan. Verlies ik dan een vis in een wedstrijd, kan ik enkel mezelf de schuld geven.
Toegegeven, het is niet de leukste bezigheid, maar het hoort er gewoon bij.
Grtn, Hans
Dat van de lengteverschillen komt doordat je een looptyer gebruikt.
Deze maakt het lusje wel mooi altijd even lang, maar als je met een iets langer lusje begint voordat je de looptyer en in steekt, schuift het geheel iets verder weg van de haak (het lusje is de vaste lengte, je onderlijn de variabele).
Door de lus gewoon met de hand te knopen en aan te trekken, is weliswaar je lusje niet altijd even lang, maar je onderlijn wel en dat vind ik het belangrijkste.
Dat het lusje verschillende groottes heeft maakt mij niet uit.
Ik weet nog dat ik zelf ook moeite had in het begin met de Haki-an.
De gebruiksaanwijzing is wat op zijn Ikea's, zou ik zeggen.
Nadat een medevisser me aan de waterkant liet zien hoe het wel moest, heb ik er geen problemen meer mee.
Ik zet de haken in alle maten er nu mee aan zonder probleem, zelfs in het donker (tijdens nachtwedstrijden bv).
Jammer dat je te ver weg woont, anders deed ik het graag een keer aan je voor.
Ik knoop mijn eigen onderlijnen niet met het oog op de kosten, maar heb er gewoon meer vertrouwen in als ik het zelf heb gedaan. Verlies ik dan een vis in een wedstrijd, kan ik enkel mezelf de schuld geven.
Toegegeven, het is niet de leukste bezigheid, maar het hoort er gewoon bij.
Grtn, Hans

Reageer