Onderlijnen zelf maken ????

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • HansTricast
    Newbie

• 24-11-2011
    • 11
    • Den Bosch

Hoi Rolla,

Dat van de lengteverschillen komt doordat je een looptyer gebruikt.
    Deze maakt het lusje wel mooi altijd even lang, maar als je met een iets langer lusje begint voordat je de looptyer en in steekt, schuift het geheel iets verder weg van de haak (het lusje is de vaste lengte, je onderlijn de variabele).
    Door de lus gewoon met de hand te knopen en aan te trekken, is weliswaar je lusje niet altijd even lang, maar je onderlijn wel en dat vind ik het belangrijkste.
    Dat het lusje verschillende groottes heeft maakt mij niet uit.

Ik weet nog dat ik zelf ook moeite had in het begin met de Haki-an.
    De gebruiksaanwijzing is wat op zijn Ikea's, zou ik zeggen.
    Nadat een medevisser me aan de waterkant liet zien hoe het wel moest, heb ik er geen problemen meer mee.
    Ik zet de haken in alle maten er nu mee aan zonder probleem, zelfs in het donker (tijdens nachtwedstrijden bv).

Jammer dat je te ver weg woont, anders deed ik het graag een keer aan je voor.

Ik knoop mijn eigen onderlijnen niet met het oog op de kosten, maar heb er gewoon meer vertrouwen in als ik het zelf heb gedaan. Verlies ik dan een vis in een wedstrijd, kan ik enkel mezelf de schuld geven.
    Toegegeven, het is niet de leukste bezigheid, maar het hoort er gewoon bij.
    Grtn, Hans

Reageer

• black widdow
      2e jaars

• 26-06-2009
      • 63
      • in the nord

Oorspronkelijk geplaatst door ghelsing
      Ik heb ook al weer een aantal jaren geleden bij Vlemmix een soort Pierotti aangeschaft , maar ik weet niet hoe het werkt.
      is er misschien een gebruiksaanwijzing van.

Gerard
      Hallo Gerard kijk even op onderstaande hier heb je zelfs foto's bij en word het stap voor stap beschreven.

gr. B.W.

Nog iemand met merken en of type's haakjes welke geschikt zijn om te feederen op brasem, ik heb alleen ervaring met gamakatsu en de dunnere haakjes zeg maar de 1810 serie heb ik geen goede ervaringen mee buigen zeer snel recht bij een dikke platte.
      die haakjes van kamasan lijken me degelijk maar welk type is geschikt? en wie hebben hier ervaring mee?
      Aangepast door black widdow; 20-03-2012, 17:15.
      Koud!
      het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

vr.gr.

Reageer

• Foxdonut
        I have a bream!

• 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door black widdow
        Hallo Gerard kijk even op onderstaande hier heb je zelfs foto's bij en word het stap voor stap beschreven.

gr. B.W.

Nog iemand met merken en of type's haakjes welke geschikt zijn om te feederen op brasem, ik heb alleen ervaring met gamakatsu en de dunnere haakjes zeg maar de 1810 serie heb ik geen goede ervaringen mee buigen zeer snel recht bij een dikke platte.
        die haakjes van kamasan lijken me degelijk maar welk type is geschikt? en wie hebben hier ervaring mee?
        De B611 x-strong van Kamasan dat is pas een goede haak widdow echt heel sterk!
        Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• black widdow
          2e jaars

• 26-06-2009
          • 63
          • in the nord

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
          En is die haak ook vrij dun vergelijkbaar met de 1810 serie of net zo dik dan de 2210 serie van gamakatsu.
          De 2210 serie voldoet prima maar deze vind ik te dik voor de wintervisserij wanneer je zo precies mogelijk moet vissen.
          Heb snel even gekeken bij Kuperus naar een afbeelding van die kamasanhaak maar hier kan ik niet op uitmaken wat de diameter is.
          Koud!
          het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

vr.gr.

Reageer

• Pino
            Newbie

• 11-06-2008
            • 21
            • Duffel

Ik vis ook met de 1810 maar met light feeder stokken en nylondraad en dan heb je weinig last van recht plooien hoor.

Reageer

• ghelsing
              Frequent aanwezig
              • 20-03-2004
              • 245
              • Vleuten

ik heb de pierotti,, ooit eens gekocht bij vlemmix, nu volgens de gebruikaanwijzing gebruikt,het lukt me een enkele keer, maar de meeste keren gaat de knoop van de haak-Toch maar weer de haki an gebruikt, en ik moet zeggen dat gaat me makkelijker af, wel bij de knoop aatrekken even de knoop bevochtigen,nu maar hopen dat de haakjes niet loslaten.

gr Gerard
              Groeten van Gerard Elsing

Reageer

• Ginus
                knutselaar

• 22-03-2008
                • 665
                • wijster

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut

Ik gebruik de B 611 xstong ook een goede haak blijft lang scherp.
                Maar het is wel een een dik draaderige haak ,mooi te gebruiken voor het feedervissen.
                GR GINUS

Reageer

• Andreasviske
                  Newbie

• 01-05-2012
                  • 1
                  • Doesburg

Wat is volgens jullie de meest gebruikte lengte voor de onderlijn

Reageer

• haakie
                    liever veel dan groot

• 14-08-2010
                    • 60
                    • zeewolde

Oorspronkelijk geplaatst door ghelsing
                    ik heb de pierotti,, ooit eens gekocht bij vlemmix, nu volgens de gebruikaanwijzing gebruikt,het lukt me een enkele keer, maar de meeste keren gaat de knoop van de haak-Toch maar weer de haki an gebruikt, en ik moet zeggen dat gaat me makkelijker af, wel bij de knoop aatrekken even de knoop bevochtigen,nu maar hopen dat de haakjes niet loslaten.

gr Gerard
                    hai ik gebruik ook een pierotti, maar heb hier geen problemen mee.
                    de knopen zitten altijd goed.op hengelspullen.nl hebben ze een goede uitleg met foto's.

Reageer

Working...