Feederen op het kanaal in tilburg

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tvdv
    Newbie

• 03-04-2012
    • 38
    • tilburg

Feederen op het kanaal in tilburg

Hallo mensen,

na jaren niet meer gevist te hebben is het toch weer gaan kriebelen. Daarom heb ik een paar dagen geleden een feederhengel en toebehoren aangeschaft, heb nooit gefeederd maar het lijkt me heel leuk. Ik ben meteen gaan vissen op het wilhelminakanaal in tilburg achter de vijver van de beekse bergen. Na 4 uur feederen tussen de herriemakende boten van de roeivereniging was het resultaat 1 voorn (30 cm) en voor de rest helemaal niks! Geen enkele aanbeet niks! ik viste op het punt waar het kanaal verbreede in de roeivijver bij de roeivereniging. Ik heb zelf 0 ervaring met vissen op het kanaal maar ik zit er zo fijn.

Kan iemand me dus vertellen waar op het wilhelmina kanaal in tilburg ik het beste kan feederen en op welke manier? Of maakt het op het kanaal niet uit waar je gaat zitten? aller ziet er hetzelfde uit

T
    Groetjes Tom
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity

• 13-03-2011
    • 667
    • Assen

Op welke methode feeder je?

gebruik je bijvoorbeeld een hoekafhouder??? JA??? weggooien en zo snel mogelijk.

Wellicht kan je meer vinden over montages en feederen op deze sites:

ik zou zeggen, lees deze sites eens door, misschien zijn dan vele vragen beantwoord.

succes
    lets make things better

Reageer

• Tvdv
      Newbie

• 03-04-2012
      • 38
      • tilburg

he erwin,

bedankt voor je reactie. Ik had deze sites al gelezen en ik heb idd gehoord dat de hoekafhouder geen goede optie is. Ik vis dan ook met het dubbele lus systeem (grote lus waar de korf aan zit en daaronder een kleine lus waar ik de onderlijn aanknoop).
      Wat ik graag wil weten is of het veel verschil maakt waar je op t kanaal gaat vissen en welke aassoorten het beste zijn, ik viste zelf met maden.
      Groetjes Tom

Reageer

• SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

Ik ken het Wilhelmina kanaal zelf niet zo goed maar wat ik van anderen gehoord heb vang je er tegenwoordig op de meeste plaatsen niets meer op een paar kleine voorntjes na. Alleen met de method feeder wordt nog wel eens wat gevangen. Ik heb vorig jaar van iemand in Tilburg zijn vaste stok overgenomen die hij deels verkocht omdat er niets meer te vangen was op het kanaal.

De montage die je gebruikt is prima.
        Sjaak van Voorden

Reageer

• ErwinPhiAssen
          Sense and Simplicity

• 13-03-2011
          • 667
          • Assen

inderdaad die montage hanteer ik ook. soms wil maden in combinatie met een caster beter werken, som moet je de onderlijn varieren (tussen 45cm en bijv een meter)

wat ook wel eens werkt is je aas ook door je voer vermengen, maar ik ga er vanuit dat je deze tips al kent. Het water op zich zegt mij niks, daar kan ik je ook helaas niet bij helpen.

Maar probeer het eens op verschillende afstanden, midden achterin enz. en als je binnen 5 minuten niks hebt gezien, opnieuw ingooien met een volle voerkorf.

In het begin liet ik de hengel ook gewoon te lang liggen, ik merk nu dat ik meer beet krijg als ik regelmatig opnieuw inwerp, met voer erbij.
          lets make things better

Reageer

• fpulles
            omgeturnd

• 15-02-2008
            • 1260
            • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door Tvdv
            Hallo mensen,

na jaren niet meer gevist te hebben is het toch weer gaan kriebelen. Daarom heb ik een paar dagen geleden een feederhengel en toebehoren aangeschaft, heb nooit gefeederd maar het lijkt me heel leuk. Ik ben meteen gaan vissen op het wilhelminakanaal in tilburg achter de vijver van de beekse bergen. Na 4 uur feederen tussen de herriemakende boten van de roeivereniging was het resultaat 1 voorn (30 cm) en voor de rest helemaal niks! Geen enkele aanbeet niks! ik viste op het punt waar het kanaal verbreede in de roeivijver bij de roeivereniging. Ik heb zelf 0 ervaring met vissen op het kanaal maar ik zit er zo fijn.

Kan iemand me dus vertellen waar op het wilhelmina kanaal in tilburg ik het beste kan feederen en op welke manier? Of maakt het op het kanaal niet uit waar je gaat zitten? aller ziet er hetzelfde uit

T
            Hoi tvdv,

Dit stuk wordt "de roeibaan" genoemd.

Rij eens een stukje verder, richting Oirschot, tot de volgende brug.
            Daarna rechts af de brug over, en het pad aan de andere kant van het kanaal volgen richting Beekse Bergen.

Probeer het daar eens (ca 100m van de brug)op zo'n 20m/25m afstand.
            Dan zit je tegen de vaargeul aan hebt niet zo'n last van de scheepvaart en die schreeuwers (roeiers).

Je zit er rustiger en kunt er enigszins een degelijke voerstek opbouwen met de feeder.
            Daar moet een visje te vangen zijn deze tijd in het jaar.

Andere leuke feederstek is de bekende driesprong in het Wilhelminakanaal aan de rattenvijver (centaurusweg)

Suc6
            Frank
            oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• PeBo
              Hengelaar

• 29-09-2007
              • 2643
              • Oosterhout

Ga eens naar Glaudemans om wat spullen te kopen. Hier komen veel echte Tilburgse vissers en die zijn niet te beroerd om je te helpen. Maak bv. eens een praatje met Hennie Ansems van het Glaudemans team. Dan kom je voorlopig geen praat tekort.
              ]Member of the Easterwood dreamteam.
              Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
              PeBo.

Reageer

• Tvdv
                Newbie

• 03-04-2012
                • 38
                • tilburg

Vanochtend toch nog maar eens een keer geprobeerd op de "roeivijver". Eerste drie uur op pieren en maaien combo geen enkele aanbeet, vervolgens geswitched naar 2 casters en 1 made en binnen 5 min was t raak. Uitendelijk in 2 uurtjes nog 3 voorns van boven de 30 cm en 2 brasems (1 van 45cm en 1 van 62cm!!!!) dus heb mijn draai wel gevonden ben verliefd geworden op feederen
                Groetjes Tom

Reageer

• ErwinPhiAssen
                  Sense and Simplicity

• 13-03-2011
                  • 667
                  • Assen

gefeliciteerd met je nieuwe verslaving
                  lets make things better

Reageer

• Jado
                    Komt net kijken

• 14-03-2010
                    • 69
                    • Meppel

Oorspronkelijk geplaatst door Tvdv
                    Vanochtend toch nog maar eens een keer geprobeerd op de "roeivijver". Eerste drie uur op pieren en maaien combo geen enkele aanbeet, vervolgens geswitched naar 2 casters en 1 made en binnen 5 min was t raak. Uitendelijk in 2 uurtjes nog 3 voorns van boven de 30 cm en 2 brasems (1 van 45cm en 1 van 62cm!!!!) dus heb mijn draai wel gevonden ben verliefd geworden op feederen

PIEREN ?????????????????? Volgens mij verboden!!!!!

Reageer

• JohnathanDoe
                      Met enige kennis...

• 15-07-2007
                      • 275
                      • antwerp centre

goed gedaan...tis leuk he feederen. nu nog grote rivieren of wateren. grote vis..

Reageer

• Tvdv
                        Newbie

• 03-04-2012
                        • 38
                        • tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door Jado
                        PIEREN ?????????????????? Volgens mij verboden!!!!!
                        Ik bedoelde niet "pieren en maaien" maar "pielen met maaien" natuurlijk
                        Groetjes Tom

Reageer

• Tvdv
                          Newbie

• 03-04-2012
                          • 38
                          • tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                          Ga eens naar Glaudemans om wat spullen te kopen. Hier komen veel echte Tilburgse vissers en die zijn niet te beroerd om je te helpen. Maak bv. eens een praatje met Hennie Ansems van het Glaudemans team. Dan kom je voorlopig geen praat tekort.
                          Goeie tip, ben er vandaag geweest. heb er wat spulletjes gekocht en wat goede tips gekregen. Leuke zaak!! Ga morgenochtend met de method feeder met pellets eens kijken op de leemputten bij esbeek.

Tom
                          Groetjes Tom

Reageer

• Tvdv
                            Newbie

• 03-04-2012
                            • 38
                            • tilburg

Net terug van de Leemputten, geweldig (method)feederen daar!!
                            Het resultaat was uiteindelijk in 2 uurtjes:

- 3 kroeskarpers van de haak geschoten tijdens de drill (*@&*&%#$!@^%$^%!!!!!
                            - 2 kroeskarpers geland van 42cm en 45 cm
                            - 1 schubkarper van 80cm en 10kg!!!! Met 22/00 hoofd en 19/00 onderlijn

Mooie dag!
                            Groetjes Tom

Reageer

• fpulles
                              omgeturnd

• 15-02-2008
                              • 1260
                              • Eindhoven

Kijk tvdv.
                              Das het betere werk.
                              Nog ff oefenen en op naar het echte werk; zoals JTHD zegt de grote rivieren.
                              oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

Working...