Feederen vanaf krib of strand?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • 2000killer
    Newbie
    • 07-06-2006
    • 22

    #16
    Afstand van de neering bepaal je zelf door te kiezen waar je gaat zitten.

    Bij de ene pier kun je met 20 meter al in de neering komen terwijl wij ook regelmatig op plekken zitten waar je zeker 90 a 100 meter moet gooien om er te komen. Daarom kun je soms beter kiezen voor op de pier in plaats van op het strand. Zit je in een wedstrijd dan heb je geen keus.

    Reageer

    • epi
      koppel/prinz royal

      • 23-07-2006
      • 47
      • zaltbommel

      #17
      wij hebben regelmatig wedstrijden op de waal en vissen altijd van af het strand ons ervaring is midden in de nering waar de 2 stromen elkaar kruizen dan kan je met 50gr anker lood vast in het zand trekken de vis trekt hem dan gewoon los je hoeft niet teslaan hij bijt zig zelf vast het beste plek is 50m van de krib als het laag water is moet je over de 2 randen heen vissen en dat is op80m maar met hoog water kan je al op 30m vis vangen je moet ongeveer 3a4m water hebben en dat moet je gewoon op zoeken gr epi

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Boschie
        Hier ff een plaatje



        Kan men het wat verduidelijken

        Bijv inwerpen A1
        Hallo Boschie
        bij hoog water rechts onder B1
        bij laag water rechts boven B1
        maar dat kan per pier verschillen suc6
        gr Gerard

        Reageer

        • Rinko
          *************
          • 14-08-2005
          • 1117
          • ********

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Boschie
          Hier ff een plaatje


          Heb ik ook nog een vraag stel: dit is de ijssel, daar zijn de afstanden stukken kleiner wat betrefd de kribben.
          Wat is dan de beste plek, ik kan laten we zeggen vanaf het strand makkelijk in de nering gooien omdat de afstand 10-15 meter is, wat is beter dat je vanaf de pier gooit tegen de stroom in of dat je vanaf het strand haaks op het water gooit?
          En ik kan ook nog vanaf de pier de volgende pier bereiken en dus stroom afwaarts gooien.

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #20
            tegen de stroom in lukt mij sowieso al niet, daar stroomt de ijssel te hard voor.

            Reageer

            • janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

              #21
              Door iets stroom afwaarts te gooien zal je korf beter blijven liggen
              Stroom op waarts gooien heb ik geen goeie ervaringen mee
              Het rolt veel meer en vaak gaat dan je onderlijn in de war
              Groeten van Jan de visser

              Reageer

              • Boschie
                Newbie
                • 28-03-2005
                • 44
                • Aspcity

                #22
                Nou ik ga het volgende keer eens proberen een paar uur vanaf het strand en een paar uur vanaf de krib eens kijken wat het opleverd en natuurlijk weer wat ervaring rijker.

                Moet wel zeggen dat ik vanaf het strand vaak moeite heb om de nering te ontdekken ik bedoel moeilijk te zien waar de 2 stromen elkaar kruisen.Dit zijn toch meestal die vlakke plekken op het water of heb ik het nu mis.
                Barry

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #23
                  Je kunt de stroomnaad zo zien liggen als het water een beetje rustig is.Op de plek waar ik altijd zit, gooi ik er altijd een beetje overheen. Ik zit bijna midden tussen de kribben, linkerkant van A3 en dan iets verder. Volgens mij maakt het daar niet veel uit. Gewoon proberen, je vindt vanzelf wel plekken waar je veel aanbeten krijgt. Af en toe terugkomen en je weet of je een superstek te pakken hebt of niet.
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • Boschie
                    Newbie
                    • 28-03-2005
                    • 44
                    • Aspcity

                    #24
                    Dit vond ik net ergens:

                    Doordat het water tegen de krib aankomt volgt het de weg van de geleidbaarheid en dat is dus een nering ofwel keerstroom. Aan het gladde gedeelte aan de oppervlakte van het water kun je de nering herkenen. Werp er maar eens een stok op en kijk wat er gebeurt, de stok zal in het centrum van de nering blijven liggen. Werp je de stok op de rand van de nering dan zal deze meegevoerd worden en uiteindelijk weer terug keren in de rivier. Langs de nering aast vis doordat voedseldeeltjes uit de nering vrijkomen. De roofvis bijvoorbeeld wacht hier op visjes die uit de nering worden geslingerd of in problemen komen door de stroming. Eigenlijk maken alle vissen er gebruik van.

                    Ik weet nu al wat meer en mischien levert dat ook meer vis op.
                    Barry

                    Reageer

                    • hbtje
                      Sportvisser
                      • 02-02-2005
                      • 773
                      • heerde

                      #25
                      Als er grote boten door komen veranderd de nering ook,als je stil valt een meter er bij of een meter korter.
                      Je moet ze soms weer ff zoeken
                      groet hbtje
                      wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

                      Reageer

                      • helpat
                        Frequent aanwezig
                        • 27-09-2004
                        • 154
                        • Beek (zuid-limburg)

                        #26
                        Is misschien wel een stomme vraag.....maar wat word er eigenlijk bedoeld met een krib......dit lees ik namelijk veel

                        Reageer

                        • Boschie
                          Newbie
                          • 28-03-2005
                          • 44
                          • Aspcity

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door helpat
                          Is misschien wel een stomme vraag.....maar wat word er eigenlijk bedoeld met een krib......dit lees ik namelijk veel



                          Barry

                          Reageer

                          • Roberto
                            Banned

                            • 10-08-2006
                            • 7

                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Boschie
                            Hier ff een plaatje



                            Kan men het wat verduidelijken

                            Bijv inwerpen A1
                            (mijn plaatje van het roofvisforum )
                            Ik heb 'veel' succes vanaf de rechterkrib tussen A3 & A4 in, vanaf het strand heb ik zeer weinig gevangen, misschien omdat ik niet zo ver kan werpen met mijn kleine hengel die zo lekker in mijn rugtas past.
                            Krijg ineens weer zin zonnetje schijnt.

                            Reageer

                            • ironny
                              Moderator
                              • 04-04-2006
                              • 1377
                              • Hamont

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Boschie
                              Dat de instroomkant beter is weet ik en de uitstroomkant is meer voor de roofvis.

                              Ik vis altijd vanaf het strand zomer en winter alhoewel ik in de winter nauwelijks aan witvissen doe.

                              Ik heb vaak problemen met die stroomnaad hoe kan je dat nu het beste doen??

                              hoi
                              mbt je text en je foto heb ik een paar vragen.
                              wat is dan de instroomkant van die krib? links?
                              als bij de uitstroomkant mer roofvis zit, dan zit daar toch ook meer witvis?
                              volgens dat plaatje is A1 de beste stek, tot hoever gaat deze dan? ik heb niet lang geleden op die stek gezeten op de lek en kreeg geen enkele aanbeet. op ca 25 m van de pier. vervolgens met vaste stok 60 voorntjes gevangen van een vingerlengte bij de stenen...
                              nog een vraag de nering is toch waar de stromingen elkaar vinden? hoe zie ik dat dan?

                              veel vragen... kweet t

                              gr ronny
                              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                              Reageer

                              • Erik Veldkamp
                                Newbie

                                • 10-01-2010
                                • 1
                                • Tiel

                                #30
                                Feederen op de waal vanaf het strand.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Boschie
                                Hier ff een plaatje



                                Kan men het wat verduidelijken

                                Bijv inwerpen A1
                                Ik begrijp het volgende:

                                Als je vanaf de krib vist, vis je vanaf de linker krib in A1.

                                Zit je op het strand dan zit je in de linker hoek (bij D1) en je werpt naar 2uur, dan kom je uit in vak A4??? Of begrijp ik het nu verkeerd??

                                Reageer

                                Working...