zat in gat naast de Rijn,, veel halfwasjes
feedervangsten op dit moment?
Collapse
X
-
Medio Oktober gaan de feeders in het foedraal en komen er niet meer uit als omstreeks half Maart .het is zonde van je tijd.Ik kies er voor om de havens in te gaan in de eerste plaats om dat je veel meer vis vangt en je zit ook veel beter beschut in die ouwe stadjes ,als op de vlakte ,en om nou uren op de vlakte in een snijdende kou naar m,n topje te gaan zitten kijken ,of we misschien een platte kunnen vangen ,nee dat is niet mijn stijl ,laat mij maar lekker in de haven vissen ,tot Maart en dan gaan we weer ,maar tot die tijd hoop ik nog een geweldige hoeveelheid dikke voorns te vangen .Groeten van Jan de visserReageer
-
daar moet ik het toch niet helemaal mee eens zijn
ik vis in de winter op de grootere wateren zoals zuig en grindgaten die in rechtstreek contact staan met <snel>stromende wateren
maar hier gebruik ik wel een andere techniek voor
wat blijkt in de haven zijn het veel kleinere voorns en wat windes
maar die echte groote en dikke windes ken ik goed vangen
ik maak een iets vater voertje
en een klein kilotje iets losser met extra sterke geur
probeer een diepte van zo 10 tot 14 seconden <tellen> diepte te zoeken
dan maak ik een grooooteee korf aan mn hengel en breng een ons of 6-7 vor met groote korven zsm
daarna ga ik over op korven van zo`n 15 a 20 gr
nijp t voer goed vast en laat heb ipv 5 min een 12-15 min liggen
je moet wel wat geduld hebben maar na een uurtje anderhalf uur komen de viisen toch op je stek
heb ook het iedee dat op de open wateren de vissen toch wel blijven zwemmen
zo vis ik mn net toch wel mooi vol in de winterkoud???? sex met een ijsbeer da`s pas koud
Reageer
-
wie heeft de afgelopen dagen nog gefeederd?
zou het nog lonen om het te proberen dit weekend?
ik twijfel namelijk tussen feederen of snoeken...Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
Zondag zaten we bij de ijssel op een plek uit de stroom. Mijn maat zat het meest uit de stroom en had 5 dikke platten en ik zat meer naar de stroom toe en had 1 pos. Het was zo'n beetje het laatste plekje waar we konden zitten met dat hoge water. Havenvissen is leuk, maar na een paar uur heb ik het ook wel gezien. Ik vang dan liever 10 dikke platten op de rivier in hetzelfde tijdsbestek. Ieder zijn meug...Carpe DiemReageer
-
Afgelopen weekend beide dagen gefeederd en afgelopen dinsdag ook, in het weekend waren de vangsten best groot (resp 10 kg en ruim 15 kg) Die dinsdag viel het wat tegen had toch nog wel vis (ongeveer 5 kg) Dit allemaal gevist in het kanaal.
Reageer
-
Topic is weer van even geleden maar ik rakel hem weer op want ik ben van plan om zondag te gaan met de feeder. Hoe zit het met de platten op kanalen en rivieren? nog lekker vangen?
ik hoor graag nog ervaringen..
groet
ronnyHet verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
ben dinsdag middag even op de ZWV geweest tussen sluis 9 en 10 maar het was niets.
Paar kleine tikjes gezien maar niets gevangen.Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Ironny, vorige zondag zijn we naar tisselt geweest (belgie) en daar worden elke week feeder-wedstrijden gehouden daar werd op het zee-kanaal door 30 koppels toch zo´n 260 kilo gevangen, de winnaars hadden 27 kg, dat is toch wel aardig voor op een kanaal in deze tijdReageer
-
Op het maas-waalkanaal (tussen heusden en wijk en aalburg) lukte het aardig deze week (maandag 21 stuks brasem). Wel ver vissen 60/70 m. Mestpiertje met caster was favoriet.Wel stukjes pier in de korf.oude hond kan ook trucjes lerenReageer
-
het stelt bij mij ook niet voor maar met de vaste stok wel maar je weet wat ze zegen over de beroemde 1 april brasem
mvg rickReageer
-
Fpulles,
Bedoel je misschien het Heusdensch Kanaal ??
Maas -Waal kanaal ligt volgens mij bij Nijmegen in de buurt toch ?Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Ik heb de feeders klaar staan ,maar zo lang er in de haven nog goed vis is te vangen ,wacht ik nog een paar weekjes,maar als het weer een beetje stabiel blijft ga ik het op het spui proberen,maar eerst nog wat netjes met grote voorn vangen.Groeten van Jan de visserReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer