method feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

ringer darkgroundbait. die andere heb ik nog niet geprobeerd
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

even een oude topic erbj gehaald ivm een nieuwe vraag voor de mensen die met deze methode vissen.
      zoals bekend hebben deze method feeders een zeer korte onderlijn. (10 cm)
      toch komt het zo nu en dan voor dat deze in de waar raakt en dus dat boilie of pellet verstrikt zit en de vis er niet bij kan.
      omdat het onder water ligt duurt het even alvorens je het hebt opgemerkt.

Mijn vraag is nu of ik dit zou kunnen voorkomen door de bovenste helft van dit korte onderlijntje te voorzien van een silicone slangetje? of gaat hierdoor de haak en boilie omhoog staan?
      wie weet hier iets meer van?

gr ronny
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

Wat ze vaak doen is de haak+aas verstoppen in het voer waardoor het risico op in de war gooien behoorlijk beperkt word. ik ben er overigens zelf geen voorstander van want als die korf dus op zijn kant komt waar jij je haak +aas hebt verstopt zal de vis nooit dat aas vinden omdat je korf erop ligt.

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Dat is simpel op te lossen door na enige tijd - als het voer los ligt, de lijn eventjes aan te trekken.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Fisherman's Friend
            Frequent aanwezig

• 15-07-2007
            • 100
            • Numansdorp

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
            Wat ze vaak doen is de haak+aas verstoppen in het voer waardoor het risico op in de war gooien behoorlijk beperkt word. ik ben er overigens zelf geen voorstander van want als die korf dus op zijn kant komt waar jij je haak +aas hebt verstopt zal de vis nooit dat aas vinden omdat je korf erop ligt.
            Volgens mij komt het lood-zijde altijd op de bodem te liggen hoor,als een soort "zwaartepunt" heb het weleens uitgeprobeerd op opdiep stukje helder water en hij kwam altijd met de loodzijde op de bodem te liggen.

Gisteren op een karperput ook geprobeerd losse hair-rig niets op gevangen daarna mn hair-rig in het voer verstopt en dat bleek essentieel..
            Ze pikken m er vanzelf wel uit.

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Het systeem werkt het optimaal als het aas verborgen zit in het voer ,het raakt echt niet in de war dan,gewoon proberen .
              Groeten van Jan de visser

Reageer

• ironny
                Moderator
                • 04-04-2006
                • 1377
                • Hamont

jan, wat maakt dan het grote verschil denk je?
                ik heb dat namelijk ook regelmatig geprobeerd hoor, maar dan ben ik altijd bang dat mijn haak achter zo''n maas blijft haken

Reageer

• janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

Vul de method met 50% van de lading en leg dan het aas er op en pas daarna neem je de volgende 50$ en DRUK die er dan boven op gaat gegarandeerd voor 100% goed ,oefening baart kunst!!!
                  Groeten van Jan de visser

Reageer

• Ramon Ansing
                    tsjah?
                    • 27-06-2006
                    • 760
                    • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                    jan, wat maakt dan het grote verschil denk je?
                    ik heb dat namelijk ook regelmatig geprobeerd hoor, maar dan ben ik altijd bang dat mijn haak achter zo''n maas blijft haken
                    Ronny als je het zo doet als janb zegt gebeurt er niks! Gewoon het raster bijna helemaal afdekken. Maargoed een feedermontage zit ook wel eens in de war en je laat die method feeder er toch nooit langer dan 10 min in liggen (ik niet teminste). Daarbij komt dat het is ook wel eens goed als je even niks van je plek weg vangt...

Reageer

• lukyvisser
                      Newbie

• 18-07-2011
                      • 14
                      • snellegem

50 gram is echt niet zo heel erg veel
                      ik vis met een korfje van 80 gram op een vijver ten eerste je kan verder werpen en ten tweede je bent er altijd zeker van
                      dat de vissen zich zelf gehaakt hebben zorg er wel voor dat je hengel het aankan

Reageer

• Bollekneiter
                        Met enige kennis...

• 11-02-2010
                        • 479
                        • Amsterdam

luky, ik vis met methods van 20-50 gram. En ik heb nog nooit gehad dat de vis zichzelf niet haakte.. Oh en met een gevulde method van 30gram kan ik vrijwel op iedere afstand vissen dat ik wil..

Reageer

• JohnathanDoe
                          Met enige kennis...

• 15-07-2007
                          • 275
                          • antwerp centre

hallo, ik vis sindskort met de method feeder Shimano speedmaster commercial 11'6ft...zeer lichte blank. werpt zeer rustig en makkelijk. Preston molen 3000 erop. nylon 22/00..

als lokvoer Ringers dark& 'licht'..en gooi door basisvoer ook nog eens 2mm pellets en/of kleine voermaden, mais,

vis op de hair met chocolade pellets van Sonubait of Crab pellets/ halibut pellets. heel af en toe maden op de haak of mais op de hair erbij.

laatste tijd alleen maar zeelt aan de haak hahah. leuke platte gevangen en één zeer leuke van de haak.

de hengel is een aanrader en molen ook.

Reageer

Working...