Feederen 'de zwemmer' westergeest

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Quido
    pink floyd

• 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

ja, ging wel lekker, na twee uur smiddags werd het een stuk minder. had totaal 14,3 kg, grootste brasem was 51 cm. viste trouwens met de vaste stok op 9,5 meter. mijn zoon had 1800 gram , was ook zijn eerste keer met de winkle picker, hij begon een beetje in te dommelen tegen vier uur, en ging opzij geheel de plomp in, dat was voor hem en mij wel even schrikken. maar daarna wel hard om gelachen. toen zijn we maar naar huis gegaan. al met al een prachtige dag..
    groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• cquad
      Iets met water

• 18-03-2008
      • 361
      • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
      Met de feeder moet je strak tegen de overkant aan vissen of tegen het eerste talud op 3 meter er vanaf dat zijn over het algemeen de beter plekken bij westergeest.
      Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik zit meestal niet aan de camping kant maar daar tegen over. Ik vis meestal tegenover die 'verhuur' huisjes, en dan de middelste steiger.
      Daar is inderdaad 3m van de steiger af de beste plek, als dat niet wil ga ik soms ook nog dichter tegen het riet aan, naast de steiger.

Wat betreft vandaag:

Omdat het water mooi rustig was, heb ook met de vaste stok (5m) gevist. Omdat m'n schoonpa mee was, heb ik die op de plaats gezet waar ik gister een top dag had gehad.

Resultaat:

Hij had 17 vissen, waaronder gelijk in het begin al direct aanbeet, en met enkele vrij groote voorns.

Bij mij ging het pas na 4 uur goed, en nog in 2 uur tijd 10 visjes kunnen binnen halen. Dit waren vrij kleine..

Ik zal toch maar een vaste stok moeten hebben..
      Iemand nog tips voor een leuke langere vaste stok? En die niet te prijzig is, want het Management thuis begint nu al te klagen dat ik zoveel uitgeef :P
      Zijn er bijvoorbeeld ook sets die je kunt uitbreiden naar langere lengtes?

Woensdag ben ik weer vrij en zal dan als het weer het toelaat, de feeder daar weer gaan proberen.
      Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• cquad
        Iets met water

• 18-03-2008
        • 361
        • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Quido
        was ook zijn eerste keer met de winkle picker, hij begon een beetje in te dommelen tegen vier uur, en ging opzij geheel de plomp in, dat was voor hem en mij wel even schrikken. maar daarna wel hard om gelachen. toen zijn we maar naar huis gegaan. al met al een prachtige dag..
        Dus we kunnen je vaker bij de Zwemmer verwachten
        Als je zoontje het ook leuk vond daar.. kun je hem altijd wat zakgeld inhouden voor de benzine kosten :-P
        Alleen zou ik wel een set extra paar kleren meenemen

Reageer

• Quido
          pink floyd

• 30-10-2007
          • 1509
          • Winschoten

Oorspronkelijk geplaatst door cquad
          Dus we kunnen je vaker bij de Zwemmer verwachten
          Als je zoontje het ook leuk vond daar.. kun je hem altijd wat zakgeld inhouden voor de benzine kosten :-P
          Alleen zou ik wel een set extra paar kleren meenemen
          ik zal het hem voorstellen, hij vind het ook een mooi viswater, en ja, ik zal exstra kleren meenemen
          groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik zit meestal niet aan de camping kant maar daar tegen over. Ik vis meestal tegenover die 'verhuur' huisjes, en dan de middelste steiger.
            Daar is inderdaad 3m van de steiger af de beste plek, als dat niet wil ga ik soms ook nog dichter tegen het riet aan, naast de steiger.

.
            over het hele kanaal gezien is het ongeveer het beste. maar er zitten hele rare stukken in van de vroegere diepte die ze gewoon vergeten zijn. Bij wouterswoude kan je ook heel mooi zitten. Daar is het kanaal alleen een beetje smaller...

Reageer

• cquad
              Iets met water

• 18-03-2008
              • 361
              • Buitenpost [FRL]

over het hele kanaal gezien is het ongeveer het beste. maar er zitten hele rare stukken in van de vroegere diepte die ze gewoon vergeten zijn. Bij wouterswoude kan je ook heel mooi zitten. Daar is het kanaal alleen een beetje smaller...
              Wouterswoude? Komt de zwemmer daar langs?

Reageer

• Ramon Ansing
                tsjah?
                • 27-06-2006
                • 760
                • Tolbert

wouterswoude/driesum daar aan die kant kan je mooier zitten iniedergeval vind ik.

Reageer

• cquad
                  Iets met water

• 18-03-2008
                  • 361
                  • Buitenpost [FRL]

wouterswoude/driesum daar aan die kant kan je mooier zitten iniedergeval vind ik.
                  Hmm je bedoelt dat wegje tussen Zwaagwesteinde en Driesum/Damwoude in ?

Mapje Google

Reageer

• vanderwal
                    Newbie

• 28-04-2008
                    • 1
                    • Opende

@ cquad

Ik las je beginpost, en daarin zei je: De lus montage heb ik geprobeerd, en werk super.

Zou je me die lus-montage kunnen uitleggen, ik heb het forum al even verder door gekeken, maar ik kon het niet zo snel vinden.

Ik zit trouwens zelf vaak bij aan de Zwemmer bij Kollum te vissen. Ik moet misschien ook maar eens bij Westergeest gaan kijken als ik deze verhalen zo lees....

Reageer

• cquad
                      Iets met water

• 18-03-2008
                      • 361
                      • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door vanderwal
                      @ cquad

Ik las je beginpost, en daarin zei je: De lus montage heb ik geprobeerd, en werk super.

Zou je me die lus-montage kunnen uitleggen, ik heb het forum al even verder door gekeken, maar ik kon het niet zo snel vinden.

Ik zit trouwens zelf vaak bij aan de Zwemmer bij Kollum te vissen. Ik moet misschien ook maar eens bij Westergeest gaan kijken als ik deze verhalen zo lees....
                      Whoops.. Zometeen is heel hengelsportforum aan het vissen bij westergeest, en is er geen plaats meer voor mij! ..

Hier een link naar de lusmontage. Mooi plaatje getekend door Eduard

Alhoewel ik vandeweek de onderlijn helemaal beneden heb gehad, wat mij ook wel beviel

Reageer

• Ramon Ansing
                        tsjah?
                        • 27-06-2006
                        • 760
                        • Tolbert

Hmm je bedoelt dat wegje tussen Zwaagwesteinde en Driesum/Damwoude in ?

Mapje Google

nee je komt dan vanaf driesum is niet te zien met maps alleen google earth

Reageer

• cquad
                          Iets met water

• 18-03-2008
                          • 361
                          • Buitenpost [FRL]

nee je komt dan vanaf driesum is niet te zien met maps alleen google earth
                          Hmm Ok.
                          Morgen toch nog maar naar een keer naar westergeest ..

Ik zal zien of ik het volgende week kan vinden..

Reageer

Working...