Welke feeder?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Eduard
    Moderator
    • 11-08-2004
    • 3278
    • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
    De blank is fantastisch. Ze zijn alleen erg goedkoop afgewerkt. Goedkope reelhouder en het kurk is niet heel denderend. Voor 275 euro mag je toch wel iets meer verwachten....

Met alle respect, Kozmozz, ik weet dat het allemaal persoonlijke meningen zijn, maar ik vind dit toch wel een beetje kort door de bocht, maar, Lolo en ik worden het ook nooit eens omdat hij, net als jij, Shimano-fan is en ik niet.... De hengels van Preston zou ik zeker niet goedkoop afgewerkt willen noemen, wellicht heb jij een 'maandagmorgen exemplaar' gezien. Ik vis nu al dik een jaar met de Dutch Master 432 (130 gram) met een Ultimate Osiris 5000 molen erop vast geschroefd. Ik kan je verzekeren, die hengel krijgt aardig op z'n donder (Lolo is getuige), maar ik zie nog geen enkele vorm van slijtage aan de SIC-ogen, reelhouder of kurk. Als ik dan een minpuntje moet noemen: Het is wat jammer dat je er standaard maar twee toppen bij geleverd krijgt i.p.v. drie... Ik kan me echter ook niet voorstellen dat mensen als Arnoud van der Stadt en Arjan Klop hun naam aan rotzooi verbinden.... Preston is in mijn ogen gewoon degelijk en praktisch, geen poespas met dunne blankjes en catchy oogjes (Shimano?) maar met een stevige body en zelfs de 432 (130 grams) geeft de kleinste aanbeten op grote afstand perfect door. Door de progressieve actie van de hengel vraagt hij wat meer werptechniek, een verre afstand haal je niet vanuit 'stand', daar is de slingerworp voor nodig, maar als je die techniek eenmaal beheerst werpt ie als een tierelier, net als de Arca Grandview overigens (ook mede ontwikkeld door Arnoud v/d Stadt)....
    groet,
    Eduard

Reageer

• lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

Ja ik moet toegeven de preston is een lekker hengeltje en gooit zeker stabiel, en licht lekker in de hand.
      Maar ja het is nu eenmaal geen shimano antaris en als ik dan moet kiezen ...... maar eerlijk is eerlijk ik zal dan ook voor de preston willen gaan , alleen al omdat de spullen van dit merk gewoon goed is ik zie bijna elke visser met de duurste merken en fan van diverse merken toch Preston er bij hebben al is het alleen al om de gemakzucht en doordacht van het merk preston .
      Laat hun maar schuiven ik heb 2 favorieten shimano en preston .
      Ik denk wel trouwens dat een hengel of weet ik veel wat bij de persoon moet passen je bouwt (ik wel) een band op met je visspullen je legt er vertrouwen in en verwacht ook gewoon dat het zijn werk doet ,en goed is .
      En als je dan een poos vist dan krijg je vertrouwen in je materiaal waardoor je moeilijk wil overstappen om dat het ver touwen er nu eenmaal in zit .
      o o ik ga weer af dwalen .. sorry
      Groetjes
      Johnny

Match
      Feeder
      Stok

Reageer

• Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

Dag Eduard,

Ik ben inderdaad shimano fan, maar dat betekent niet dat ik niet ergens anders fan van ben. Die preston feeders zijn echt wel mooie stokken. Als ik zeg dat het handvat minder luxe is afgewerkt dan andere hengels in dat prijssegment dan denk ik niet dat dat onrechtvaardig is. Ik heb genoeg stokken in handen gehad om dit mee te vergelijken. Over mijn mening mag je twisten. Dat kurkverhaal komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ik heb verder de afwerking van de ogen nooit genoemd. Dat zag er prima uit. Ik denk dat je bij Preston net als bij Shimano of Fox ook voor het merk betaald. Preston is echt niet goedkoop! Maar goed, het is wat mij betreft buiten kijf dat Preston goed bezig is als je hun catalogus er op naslaat, net als shimano overigens

Groeten
        Dennis
        Carpe Diem

Reageer

• Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

No hard feelings! Ik denk dat de prijs voornamelijk bepaald wordt door het carbon (het Carbon Active-verhaal). Ik heb weinig stokken in handen gehad (vergelijk bv de Pvd Willik van Shakespeare maar eens met de Dutch Master) die in deze gewichtsklasse zo'n progressieve actie hebben.
          groet,
          Eduard

Reageer

• Jakob
            <*{{{{><(

• 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

De nieuwe Garbolino al in handen gehad Eduard?

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Om je eerlijk te zeggen: Nee, Jacob, maar ik geloof je op je woord dat het allemaal goed, beter en vooral goedkoper kan, zeker omdat Garbolino zijn stokken in eigen fabriek maakt. Ik heb wel een garbolino door midden zien en horen gaan....
              groet,
              Eduard

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Ik geloof weinig van het verhaal dat Garbolino zijn stokken in eigen fabriek maakt( ik heb dat al veel vaker gehoord, maar ik heb hele erge twijfels), dat zou betekenen dat daar ook Sensas stokken gemaakt worden.

Alles kan kapot, ik vind echter dat ze hele knappe feeders maken en de nieuwste tegen een hele mooie prijs (149 euro).
                IS een lekkere blank, hoe hij gooit weet ik niet, de vorige 2 waren super in ieder geval. Zeker de Killmore 2003, dezelfde blank zit ook in de Sensas River, die wel iets minder progressie heeft doordat er op het middendeel 2 poots ogen zitten en die had ik zelf ook op mijn KIllmore gezet.

Reageer

• Eduard
                  Moderator
                  • 11-08-2004
                  • 3278
                  • Sappemeer

Ik denk dat er in principe (zeker boven een bepaalde prijsklasse) geen slechte hengels gemaakt worden en het is dan ook meer zoals Lolo al aanhaalde dat je moet leren vissen met je eigen hengel. Als je eenmaal gewend bent aan je eigen hengel en je pakt bv de hengel van je koppelmaat (in dit geval een Shimano van Lolo) je je niet helemaal zeker voelt, ik tenminste niet, maar nu ben ik ook niet zo'n natuurtalent.... Het gaat om twee dingen: De visser die een bepaalde voorkeur heeft voor een bepaalde hengel (c.q. actie) en het leren vissen met de hengel die je in handen hebt.

Ik heb altijd begrepen dat Garbolino zijn eigen hengels maakt en daarom de prijs laag kon houden...
                  groet,
                  Eduard

Reageer

• Quido
                    pink floyd

• 30-10-2007
                    • 1509
                    • Winschoten

en de spro feeders, zijn die ook een beetje goed jacob?
                    groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                      , maar nu ben ik ook niet zo'n natuurtalent.... ..
                      HAHAHA Ed eindelijk je ziet het in

Zonder dollen , maar waarom doen ze nu bij feeders nu 2 of 3 tipjes .
                      Je betaald al een vermogen voor die dingen en krijg je 3 tips bij een hengels .
                      Juist bij de lichte versie een grotere variatie zal ik welkom vinden .
                      0,25 oz 0,50 oz 075 oz 1 oz .
                      Dit vind ik toch wel een mooier verloop
                      Ik heb ooit eens feeders gehad van prolocig of hoe je het schrijft .
                      Daar had ik een licht en medium en die toppen paste mooi op elkaar dat vind ik veel makkelijker .
                      En de toppen van de medium/heavy paste ook weer op de heavy.
                      Ideaal gewoon .
                      Helaas was deze serie allemaal 390 lengte ja en dat is toch te kort voor verre worpen.
                      Prolocic heeft zeker ook mooi spul kan er niks van zeggen ik gebruik de medium nog elke keer .
                      Of het nu komt omdat het je eerste feederhengel is ?
                      Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Quido,

ik heb nog een goeie liggen. Zit nog te wachten op zijn nieuwe eigenaar. Wanneer ga je naar de beurs?
                        Ik zou de hengel nog langs brengen, maar heb het deze weken veel te druk, ik ben blij dat ik morgenavond even naar de beurs kan. Ik heb veel te veel werk aangenomen en er komt nog meer bij.
                        HAd ik maar een vak moeten leren, ik weet het.

Reageer

• eitcbv
                          Doe wat je goed dunkt!
                          • 24-12-2005
                          • 192
                          • nabij Steenwijk

Wat voor hengel is dit?
                          Fishing is a way of life!!!

Reageer

• Quido
                            pink floyd

• 30-10-2007
                            • 1509
                            • Winschoten

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                            Quido,

ik heb nog een goeie liggen. Zit nog te wachten op zijn nieuwe eigenaar. Wanneer ga je naar de beurs?
                            Ik zou de hengel nog langs brengen, maar heb het deze weken veel te druk, ik ben blij dat ik morgenavond even naar de beurs kan. Ik heb veel te veel werk aangenomen en er komt nog meer bij.
                            HAd ik maar een vak moeten leren, ik weet het.
                            je hebt een pb jacob.
                            groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Roeland
                              Komt net kijken

• 23-10-2008
                              • 68
                              • Ruurlo

Hoi,

Vandaag m'n nieuwe aanwinsten: 2e hands Dutch Master 12.8 Feeder + Tica GD molen. Morgen ff feedersteun kopen. Bedankt voor jullie tips.

groeten Roeland

Reageer

• Kosmozz
                                Match en Feeder
                                • 25-07-2005
                                • 1959
                                • Hannut

Dat carbon verhaal klopt inderdaad Eduard. De ogen zijn ook een verhaal apart. Het SiC wat voor de VDW wordt gebruikt is van heel hoge kwaliteit. Hoe hoger de kwaliteit hoe meer het qua eigenschapen op diamant lijkt. Dus, je kunt wel nagaan wat prijs betreft.
                                Ik denkd dat de nieuwe shimano aerocast feeder (die met twee acties) een concurrent gaat worden van de Preston. Zelfde prijs ongeveer en lengte. Binnenkort eens kijken.
                                Carpe Diem

Reageer

Working...