Met alle respect, Kozmozz, ik weet dat het allemaal persoonlijke meningen zijn, maar ik vind dit toch wel een beetje kort door de bocht, maar, Lolo en ik worden het ook nooit eens
omdat hij, net als jij, Shimano-fan is en ik niet.... De hengels van Preston zou ik zeker niet goedkoop afgewerkt willen noemen, wellicht heb jij een 'maandagmorgen exemplaar' gezien. Ik vis nu al dik een jaar met de Dutch Master 432 (130 gram) met een Ultimate Osiris 5000 molen erop vast geschroefd. Ik kan je verzekeren, die hengel krijgt aardig op z'n donder (Lolo is getuige), maar ik zie nog geen enkele vorm van slijtage aan de SIC-ogen, reelhouder of kurk. Als ik dan een minpuntje moet noemen: Het is wat jammer dat je er standaard maar twee toppen bij geleverd krijgt i.p.v. drie... Ik kan me echter ook niet voorstellen dat mensen als Arnoud van der Stadt en Arjan Klop hun naam aan rotzooi verbinden.... Preston is in mijn ogen gewoon degelijk en praktisch, geen poespas met dunne blankjes en catchy oogjes (Shimano?) maar met een stevige body en zelfs de 432 (130 grams) geeft de kleinste aanbeten op grote afstand perfect door. Door de progressieve actie van de hengel vraagt hij wat meer werptechniek, een verre afstand haal je niet vanuit 'stand', daar is de slingerworp voor nodig, maar als je die techniek eenmaal beheerst werpt ie als een tierelier, net als de Arca Grandview overigens (ook mede ontwikkeld door Arnoud v/d Stadt)....

No hard feelings! Ik denk dat de prijs voornamelijk bepaald wordt door het carbon (het Carbon Active-verhaal). Ik heb weinig stokken in handen gehad (vergelijk bv de Pvd Willik van Shakespeare maar eens met de Dutch Master) die in deze gewichtsklasse zo'n progressieve actie hebben.
gaan....
groeten quido 

Reageer