Zammataro Balzer MasterPiece Ultra Heavy Feeder 310

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Bas Nijmegen
    wedstrijdvisser

• 13-01-2009
    • 541
    • Nijmegen

Zammataro Balzer MasterPiece Ultra Heavy Feeder 310

Wie heeft er ervaring met deze hengel? De nieuwe Zammataro Balzer MasterPiece Ultra Heavy Feeder 310. Is de hengel zijn geld waard en kun je er echt zware gewichten over grote afstanden mee werpen? Ik hoef niet met 300 gram naar 100 meter te gooien, maar het lijkt mij dat met deze hengel een afstand van 100 meter met een korf van 150 gram heel mekkelijk te gooien moet zijn...
    Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
    Vis blijven vangen wel...

• Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Toevallig heb ik er mee mogen gooien. Hier hoef je echt niet bang te zijn voor 150 gram, ik durf er zelfs wel 200 gram aanknopen. Lijkt mij een Sportex blank, dat is het beste en sterkste wat je kunt kopen. Prachtige actie. Stok is super afgewerkt, een foto ervan is te zien in mijn laatste verslag van het ARkanaal op matchfihing.

Ik vond de stok erg makkelijk gooien en met 80 gram had hij nog heel veel power over. Ik denk dat het 1 van de beste stokken is die op dit moment te koop zijn, zeker gezien zijn prijs, rond de 200 euro.

Als ik een neiuwe zou kopen dan zou het zeker de Zammataru worden.

Reageer

• Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser

• 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

Hoi Jakob,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie, toppie!
      Ik had dat stukje van jou op het AR al eens gelezen. Ik keek het net nog terug en zag dat je het had over een hengel waarop een werpgewicht van 150 gram staat. De hengel die ik bedoel heeft een werpgewicht van 310 gram. Op de site van baitstore uit Beuningen wordt je via de shop naar de hengels doorgelinkt. De hengel van jouw beschrijving staat daar voor 339,00 Euro aangeboden. De hengel die ik bedoel staat aangeboden voor 379,00 Euro.
      Ik vraag me nu dus af of we het over dezelde hengel hebben. Maar met jouw contacten krijg je waarschijnlijk wel vaker goede prijzen

Groeten Bas
      Gr. Bas

Reageer

• Jakob
        <*{{{{><(

• 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

Bas,

Fish Inn in Venlo verkoopt ze voor rond de 200 euro, volgens Sjefke, een medewerker daar ( ik geloof dat de 150 gr 220 euro kost)en die vist ook mee in het ARkanaal, staat ook op de foto. Wat de korting betreft, ik krijg hier en daar wel eens wat korting of ik kreeg iets mee om uit te testen. Stel je daar echter niet teveel van voor, gaat echt om kleinigheden. Ik heb ooit van de agent van Garbolino een feeder gratis gekregen, ondanks dat die lekker viste en goed gooide heb ik hem aan mijn sponsor gegeven. Ik wil wel onafhankelijk blijven. Je kent het spreekwoord toch, wiens brood men eet wiens woord men spreekt en dat wil ik ten allen tijde voorkomen, dus geen grote kortingen voor mij en dat wil ik graag zo houden. Ik heb hengels getest en degene waar ik ze van had ook verteld dat als ik het niks vond dat ook op het internet zou zetten. Dat heeft John Lubbers( Sensas), Joop Klune ( Garbolino, mijn sponsor) en Wim Oskam van Sanders hengelsport er niet van weerhouden om mij een stok mee te geven om te testen, hoezo vertrouwen in eigen spullen. Die van Sensas en de Sanders heb ik toen gekocht met een kleine korting, ging om 25 euro of zo.

Dus dat korting valt nogal mee.

dat werpgewicht van 310 gram waar ben je dat nodig????. Ik heb hem nog niet gezien of in de handen gehad, maar dat kan nooit een soepele hengel zijn en dan vis ik er al niet meer mee. Voor de zwaarste omstandigheden zou ik een s naar de 150 grammer gaan kijken, heb je echt overal genoeg aan.

Reageer

• joosten001
          Banned
          • 29-01-2006
          • 17
          • Aurich - Ostfriesland

Hoi vissers,

de Blank van de Master Piece is geen Sportex, maar van het optik ziet dat zo uit.
          Ik heb een in 3,92 m in huis, maar nog niet mee vissen gewenst. 3 Toopen erbij met grode oogen-diameter.
          Voor een lage prijs kan je kijken in het duitse Internet www.ebay.de de versie van 310 gramm werfvermogen kost bijvorbeelt 289,-- Euro.

Reageer

• Jakob
            <*{{{{><(

• 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

Reinald, met 310 gram vis je op zee, ook in Duitsland, daar ga je toch niet mee vissen op die prutsloten die wij hebben in NL.
            Ik dacht echt dat het een sportex blank was, ziet er precies zo uit, maar is dan waarschijnlijk een Balzer, maakt qua kwaliteit niet zo veel uit.

Reageer

• Bas Nijmegen
              wedstrijdvisser

• 13-01-2009
              • 541
              • Nijmegen

Heren,

Het gaat idd om de Balzer versie.
              Heb ik 310 gram nodig? Nee, eigenlijk niet. Alleen bekruipt mij het idee dat ik met zo'n stevige hengel met veel groter gemak de verre afstanden haal zoals bv bij ons op de Maas. Daar wordt menig wedstrijd gewonnen met een 150 gram op 90 meter of meer. Hoe sterker de hengel, hoe preciezer je kunt gooien. Ik ben alleen bang dat het (zoals Jakob heel terecht opmerkt) ten koste gaat van de actie van de hengel. Dat was dus eigenlijk ook de kern van mijn vraag; is de actie van de 310 gram nog goed genoeg?

Ik vis op dit moment nog steeds met groot plezier met mijn twee Bert van Gerven heavy feeders van 180 gram. Daar kunnen tot nu toe weinig hengels tegenop. Toch heb ik angst bij het gooien met grotere gewichten (100-150 gram) naar de 90 meter. Vandaar dat ik overweeg om twee andere feeders aan te schaffen.

Groeten Bas
              Gr. Bas

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Mijn huidige koppelmaat heeft die ook en gooit daar heel makkelijk 100 + meters mee en knoopt daar als het nodig is ook 180 gram aan. Juist door die angst komt de worp niet tot zijn recht.
                Ik heb zolang ik met feeders vis altijd het standpunt gehuldigd als er 150 gram werpvermogen op stond dan teste ik dat ook uit en vol aanhalen, breekt hij dan breekt hij en heeft de fabrikant een probleem.

Ik heb wel eens een paar keer( 3 x) een feeder om zeep geholpen, ik zal maar niet zeggen welke, maar over het algemeen gaven ze geen enkele krimp en ik ben niet de voorzichtigste met gooien. Je moet wel vol aanhalen anders haal je nooit het volle rendement uit een stok.
                Ik had ook eigenbouwers daar viste ik bij de stuw in de Lek met 260 gram mee, konden maar 150 gram gooien hadden ze mij verteld, stok leeft nu na 15 jaar nog. Mijn Garbolino Killmore kon maar 150 gram aan, heeft ook wel eens 200gram aan gehangen. De Sensas River regelmatig boven de 175 gram aan geknoopt, had ook 180 gram werpvermogen en deze blanks zijn behoorlijk dunner als de Bert van Gerwen, die begint pas lekker te gooien boven de 120 gram.

Reageer

• Bas Nijmegen
                  wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                  • 541
                  • Nijmegen

Oke dan Jakob,

Als ik het dus goed begrijp zeg je eigenlijk dat ik twee goede feeders heb, maar nog harder moet durven gooien met de grotere gewichten? Prima, wil ik best doen, maar dan heb ik waarschijnlijk wel een voorslag van 35/100 nodig. Of ik moet direct op de gevlochten lijn gooien. (dat doe ik sowieso meestal, maar durf dat dus niet met de hoge gewichten...)

Groeten Bas
                  Gr. Bas

Reageer

• Jakob
                    <*{{{{><(

• 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

Bas, het is nog erger. Boven 150 gram gebruik je alleen in dikke stroom en daar kun je beter helemaal nylon voor gebruiken en bij een gerenomeerd merk is 25 of 28/00 al dik zat en door dat nylon minder stroom pakt als gevlochten, kun je ook nog eens veel lichter vissen, scheelt zeker een derde en zou je dus met 100 a 120 gram makkelijk uit de voeten kunnen.
                    Ik gebruikte graag Tubertini nylon zwart is die, ik geloof Gorilla. Laat je niks wijs maken dat je met nylon de beet niet ziet, die zie je echt wel.

En wat je conclusie betreft over de hengels die je hebt, daar heb je het inderdaad bij het rechte eind.
                    Als je er lekker mee vist zou ik ze niet aan de kant doen, ik ken zat vissers die ze voor geen goud willen missen, gebruiken ze juist voor de omstandigheden die jij schetst.

Reageer

• Bas Nijmegen
                      wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                      • 541
                      • Nijmegen

Jakob

Een en ander is mij helemaal duidelijk geworden. Sommige dingen heb ik natuurlijk ook wel eeder gehoord, maar ja, ben misschien wel wat eigenwijs. En natuurlijk is het ook leuk om weer eens wat nieuws in de toch al veel te volle hengelrekken te plaatsen. Jij hebt me er nu wel van overtuigd dat ik het hier nog maar voorlopig mee ga doen.
                      Voor het lichtere werk heb ik nog twee Shimano twinpower's en daarvan wist ik al dat ik die nog heel lang wilde blijven gebruiken.

In ieder geval heel erg bedankt!
                      Gr. Bas

Reageer

• janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

Zolang als ik al vis eerst op zee en later zoet daarna kwam de picker om de hoek kijken en later met allerlij soorten feeders ,dus mag ik toch wel zeggen dat ik enige ervaring heb .Maar, en dat is echt waar ik heb er bij al dat smijt geweld nooit aan gedacht dat zo'n hengel wel eens kapot zou kunnnen gaan ,en het is mij [gelukkig] nog nooit overkomen ,ja, een paar tippen die zijn er wel gesneuveld ,maar hou er ook rekening mee dat de werp gewicht wat aan gegeven word op de hengel een advies gewicht is waarop dat de hengel zo;n beetje het prettigst gooit,en daar kun je met gemak over heen gaan ,maar je moet de kunst wel beheersen .Ik heb al wel een paar hengels aan bonken zien gooien ,maar dat kwam 100% door een verkeerde of meestal slechte techniek ,ik bedoel mensen doen een wedstrijd mee aan het A.R en hebben gehoord of gelezen dat je daar aan de overkant moet vissen ,dus dat gaan ze dan even doen ,en geloof me dat werkt dus niet ,met zulke afstanden is het toch oefening baart kunst en een feeder met een werp gewicht van 300 gr is echt zonde van je geld ,met de Bert van gerwen feeders kan je op alle nederlandse rivieren meer als behoorlijk uit de voeten. De mooiste feeders hebben in mijn optiek een werp gewicht tussen de 40 en de 70 gr ,dan hebben we het wel over vis hengels waar het een genot is om mee te vissen en die een afstand van 70 mtr ,als je dat zou willen makkelijk aan kan .verder wens ik je alle wijsheid in je beslingen bij de aankoop van je nieuwe feeders ,maar 300 gr niet doen joh.
                        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Jakob
                          <*{{{{><(

• 06-03-2007
                          • 1870
                          • Staphorst

JAn, dat wat jij schrijft is precies mijn visie, wij ouwe rakkers weten dat wel, een nieuwe hengel is geen zaligheid en niet alles wat nieuw is, is beter en gooit verder. Trouwens die Twin Powers van BAs vond ik ook magnifieke stokken.

Zoals je schrijft, het zit hem niet in de hengels, durf om te gooien, feeling krijgen met je stok en zo licht mogelijk dat zijn de essentiele dingen om lekker te vissen.
                          Ik had een ouwe match van 20 jaar oud, daar viste ik graag mee, gewoon omdat die zo fijn drilde en zo vergevingsgezind was bij het gooien. vijftig meter kon je er niet mee halen, maar tussen 15 en 40 was het een perfecte stok.
                          Dat was dan mijn lievelingsmatch.

Reageer

• dirkpost
                            Frequent aanwezig

• 26-09-2008
                            • 156
                            • Rijssen

Kan iemand me het verschil tussen de IM 8 feeder stokken,en een IM 12 vertellen.
                            Is de IM 12 een betere hengel??

mvg Dirk

Reageer

• feederboy
                              Met enige kennis...

• 06-11-2009
                              • 271
                              • West-Vlaanderen

adressen waar men deze feeder kan kopen wel die van bvb 150 gr werpgewicht en eventueel richtprijzen

Reageer

Working...