mijn vriend was vandaag aan het vissen in het voorns kanaal ik belde hem op om 10 uur 30 hij had 14 platte maar veel lossers wat is de oorzaak? [met de feeder] want eerdaags ga ik ook daar vissen hij viste met haakje 10 vol gepropt met maden. graag reactie, bij voorbaat hartelijk dank. gekkon
losschieten brasem
Collapse
X
-
Gisteren wezen vissen op het Twentekanaal 6 brasems gevangen waarvan 3 vals gehaakt.
7 brasems verspeeld , ik denk lijnzwemmers.
GR HansReageer
-
Hoe groot is de haak die je gebruikt gekkon? Anders kan je altijd eens proberen om met een kleinere haak vissen, als je met de vaste stok vist helpt dit meestal wel. Maar hoe het met de feeder zit weet ik niet.Wie vist, die vangt!
Reageer
-
Ook bij de feeder werkt een kleinere haak vaak wel. Als er veel voor en redelijk wat brasem zit, zou ik niet met een grotere haak gaan vissen, want dan mis je veel voorn. De brasems haak je vaak wel goed. Met de kleine haak misschien iets meer voorn en wat minder brasems, maar wel meer rendement uit aantal keren dat je beet hebt.
groetenReageer
-
Roeland maar net wat je aan het doen bent, rendement kan ook in gewicht zitten, tis maar waar je voor kiest
Je krijgt met een kleinere haak echt niet meer of minder beet het is niet de haak die de vis doet azen maar het voer en je aas.
Je kunt met een haak wel het aantal inhakingen beïnvloeden en dat hoeft niet altijd een kleinere haak te zijn.
Feeder; haakmaat 10 of 12 niks te groot in ieder geval effectiever dan een 16 of een 18 laat staan nog kleiner.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
lijn aan goede kant bled
Doe eens een controle of de lijn wel recht over de voorkant van het bledje van de haak loopt.
Vaak blijkt dat dit nogal voor wat problemen kan zorgen. Ik maak maar al te vaak mee dat de knoop
of lijn niet goed ligt, en dat zorgt al snel voor slecht gehaakte vissen. Daarnaast ben ik zelf iemand die bij 2
of 3 lossers kort achter elkaar meteen een nieuwe onderlijn aanknoopt.
Experimenteren is mijn advies, blijf zoeken naar de oorzaak. Wijzigen van type of merk
haak kan vaak ook uitkomst bieden. Ga in ieder geval niet stil zitten afwachten is mijn advies.
Succes ermeeGroeten,
Marc
TEAMSENSAS.NLReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer