losschieten brasem

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gekkon
    Komt net kijken

• 22-09-2006
    • 74
    • noordwijk

losschieten brasem

mijn vriend was vandaag aan het vissen in het voorns kanaal ik belde hem op om 10 uur 30 hij had 14 platte maar veel lossers wat is de oorzaak? [met de feeder] want eerdaags ga ik ook daar vissen hij viste met haakje 10 vol gepropt met maden. graag reactie, bij voorbaat hartelijk dank. gekkon
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Haak minder volproppen, wil je veel maden gebruiken denk dan eens aan een maggotclip.
    De haak nooit zover volproppen dat de haak er uit kan wringen.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

Ik ben vandaag nog in het kanaal geweest 41 vissn in 4 uur en ik schat dat er een stuk of drie vier zijn los geschoten dus dat zijn geen aantallen om wakker van te liggen.
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• hans visscher
        Newbie
        • 30-12-2003
        • 34
        • Enschede

Gisteren wezen vissen op het Twentekanaal 6 brasems gevangen waarvan 3 vals gehaakt.
        7 brasems verspeeld , ik denk lijnzwemmers.
        GR Hans

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Volgens mij was de vraag meer hoe het kan komen dat de brasem los schiet niet hoeveel iemand anders heeft gevangen.
          Kan ook leuk zijn om te vermelden daar niet van.

Reageer

• gekkon
            Komt net kijken

• 22-09-2006
            • 74
            • noordwijk

losschieten brasem

douwe
            je heb volkomen gelijk, ik wil de oorzaak weten en het voor komen daarvan tussen haakjes ,een vriend met de vaste stok 64 kilo en de een met de feeder 34 kilo maar met veel los schieters groeten gekkon

Reageer

• yannik
              De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
              • 694
              • Geraardsbergen

Hoe groot is de haak die je gebruikt gekkon? Anders kan je altijd eens proberen om met een kleinere haak vissen, als je met de vaste stok vist helpt dit meestal wel. Maar hoe het met de feeder zit weet ik niet.
              Wie vist, die vangt!

Reageer

• Roeland
                Komt net kijken

• 23-10-2008
                • 68
                • Ruurlo

Ook bij de feeder werkt een kleinere haak vaak wel. Als er veel voor en redelijk wat brasem zit, zou ik niet met een grotere haak gaan vissen, want dan mis je veel voorn. De brasems haak je vaak wel goed. Met de kleine haak misschien iets meer voorn en wat minder brasems, maar wel meer rendement uit aantal keren dat je beet hebt.

groeten

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Roeland maar net wat je aan het doen bent, rendement kan ook in gewicht zitten, tis maar waar je voor kiest
                  Je krijgt met een kleinere haak echt niet meer of minder beet het is niet de haak die de vis doet azen maar het voer en je aas.
                  Je kunt met een haak wel het aantal inhakingen beïnvloeden en dat hoeft niet altijd een kleinere haak te zijn.

Feeder; haakmaat 10 of 12 niks te groot in ieder geval effectiever dan een 16 of een 18 laat staan nog kleiner.

Reageer

• KOELI3
                    sensassupper pur sang

• 23-11-2007
                    • 162
                    • Heerlen

lijn aan goede kant bled

Doe eens een controle of de lijn wel recht over de voorkant van het bledje van de haak loopt.
                    Vaak blijkt dat dit nogal voor wat problemen kan zorgen. Ik maak maar al te vaak mee dat de knoop
                    of lijn niet goed ligt, en dat zorgt al snel voor slecht gehaakte vissen. Daarnaast ben ik zelf iemand die bij 2
                    of 3 lossers kort achter elkaar meteen een nieuwe onderlijn aanknoopt.

Experimenteren is mijn advies, blijf zoeken naar de oorzaak. Wijzigen van type of merk
                    haak kan vaak ook uitkomst bieden. Ga in ieder geval niet stil zitten afwachten is mijn advies.

Succes ermee
                    Groeten,

Marc

TEAMSENSAS.NL

Reageer

Working...