Geknipte wormen door feerderaas

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Geknipte wormen door feerderaas

Ik heb weleens met mijn vismaat gevist, we hadden afgesproken dat hij met geknipte wormen door zijn aas zou vissen , en ik met maden en casters. We zaten ongeveer 20 meter uit elkaar, in het begin visten we tegen elkaar op , later gaven de geknipte wormen door het voer de doorslag , meer beet, en dus ook meer vis. Zelf denk ik dat het niet veel uitmaakt of je nu met geknipte wormen door je aas , of maden en casters vist , althans op bepaalde dagen , vooral bij regenachtig weer doen geknipte wormen door je aas het beter. Graag wil ik jullie mening/ervaring hierover weten.

PS. wanneer mag er eigenlijk weer met wormen gevist worden ??

Groet Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • eitcbv
    Doe wat je goed dunkt!
    • 24-12-2005
    • 192
    • nabij Steenwijk

Het verbod is van 1 april tot en met 31 mei. Dus mag je 1 juni weer met wormen vissen......
    Fishing is a way of life!!!

Reageer

• de visser
      Newbie

• 16-04-2009
      • 6
      • den haag

volgens mij mag het weer in het laatste weekend van mei, zaterdag 30 en zondag 31 mei

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Heel simpel te onthouden het is altijd de laatste zaterdag van mei dat je weer met dat soort aas mag vissen.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Jakob
          <*{{{{><(

• 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

Laatste zaterdag in mei mag er weer met wormen gevist worden, dat is juist, echter je mag ze tot eind mei wel door je voer doen. Je mag er niet mee vissen dus maar wel mee voeren.

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Eigenlijk geldt het verbod volgens de visserijwet van 1 april tot en met 31 mei, maar de minister geeft al de ontheffing op de laatste zaterdag van mei, ofwel de nationale hengelsportdag.

Er zijn wedstrijden waar je ook geen wormen in je voer mag doen, verder loop je de kans dat de brasem dan misschien vooral wormen wil en je made niet meer ziet zitten. Tevens lijkt het mij dat je de kans loopt bekeurt te worden door een fanatieke boa als ie wormen in je voer ziet, ookal zeg je dat je er niet mee vist. Mijn advies is dus om in deze periode niet te ''vanderwilliken".
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Een bekeuring krijgen wil niet zeggen dat je die ook moet betalen.
              Zolang de verbalisant niet aan kan tonen dat je er mee vist is er niets aan de hand.

Feit is echter wel dat bj wedstrijden ook het voeren met worm niet toegestaan is.
              Dat heeft te maken met eigen regels die een visrechthebbende in mag voeren.

Of het verstandig is om met worm te voeren en er niet mee te vissen moet jezelf maar bekijken.

Nog een detail en die is niet onbelangrijk de visserijWET schrijft geen gesloten tijden toe, dat doet de hengelsport zelf.
              Dit is ERG belangrijk want zou het een wet zijn dan krijg je de gesloten tijden - aassoorten - maten enz. heel moeilijk teruggedraaid want dat betekend een wetswijziging.
              Het is een wettelijke visserijREGEL waarvoor geen wetswijzing nodig is.

Reageer

• preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Het is sowieso belachelijk dat je in deze tijd niet met wormen mag vissen en volgens mij is het meer dan 40 jaar geleden bedacht om de beroepsvissers zogenaamd te beschermen, de gesloten tijd duurt op het IJsselmeer niet voor niks een maand langer. Het heeft dus niks te maken met dat je de kans loopt om op een worm een snoek te vangen ofzo, want hoe groot is die kans nu eigenlijk? Het wordt tijd dat de visserijwet op de schop gaat.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  Een bekeuring krijgen wil niet zeggen dat je die ook moet betalen.
                  Zolang de verbalisant niet aan kan tonen dat je er mee vist is er niets aan de hand.

Feit is echter wel dat bj wedstrijden ook het voeren met worm niet toegestaan is.
                  Dat heeft te maken met eigen regels die een visrechthebbende in mag voeren.

Of het verstandig is om met worm te voeren en er niet mee te vissen moet jezelf maar bekijken.

Nog een detail en die is niet onbelangrijk de visserijWET schrijft geen gesloten tijden toe, dat doet de hengelsport zelf.
                  Dit is ERG belangrijk want zou het een wet zijn dan krijg je de gesloten tijden - aassoorten - maten enz. heel moeilijk teruggedraaid want dat betekend een wetswijziging.
                  Het is een wettelijke visserijREGEL waarvoor geen wetswijzing nodig is.
                  maar dat er vrachten wormen in de vorm van moes door het voer gaan in de gesloten tijd is wel een bewezen feit .

vissers zullen alles er aan doen om de winst naar zich toe te trekken.

Reageer

• lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

Waarom zal je dure wormen er door heen doen? Je kunt toch ook die worm extract er door doen van sensas geloof ik .
                    Werkt ook .
                    Groetjes
                    Johnny

Match
                    Feeder
                    Stok

Reageer

• 4x14
                      Banned

• 10-12-2006
                      • 849
                      • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                      Waarom zal je dure wormen er door heen doen? Je kunt toch ook die worm extract er door doen van sensas geloof ik .
                      Werkt ook .
                      Dus jij zegt dat die wormen extract van Sensas of wat voor merk dan ook hetzelfde is als geknipte wormen ?

Reageer

• Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

Tsja Martijn, niets menselijks is ook mij vreemd. :-)

Reageer

• lolo
                          • 01-05-2003
                          • 3873
                          • Weesp

Niet geknipt wel met de blender (moes) kom je aardig in de buurt .
                          Groetjes
                          Johnny

Match
                          Feeder
                          Stok

Reageer

• fishfreak
                            allround
                            • 18-08-2004
                            • 16
                            • mijdrecht

je vraagt ook of het altijd werkt of nut heeft.

op een water hier zijn er periodes dat de brasem de wormen bijna links laten liggen en liever een grote dot met maden hebben.scheelde zeker de helft aan aanbeten!

dus het blijft vissen en geen wetenschap
                            het blijft vissen en geen wetenschap maar soms MOET je gewoon ffe vissen

Reageer

• lolo
                              • 01-05-2003
                              • 3873
                              • Weesp

Juist , meestal als je met pieren mag vissen wil ik graag eerst een vis aan de pier vangen .
                              Dan pas doe ik het er meestal door heen .
                              Op stroming gooi ik er dan vaak dat spul van sensas er door om meer aroma te krijgen.
                              Met de stok cup ik het meestal geknipte piertjes,met een dopje aroma er bij .
                              Groetjes
                              Johnny

Match
                              Feeder
                              Stok

Reageer

Working...