Geknipte wormen door feerderaas
Collapse
X
-
Vooral Boa's met bootjes..............
Afgelopen Zaterdag wezen vissen in de Hooidammen ( achter Drachten nabij de Veenhoop ).
Aan mijn zijde van de kant zaten een man of 3 en aan de overzijde een mannetje of 5.
Komt er een speedboot aanblazen, was niet normaal.
We gingen allen aanblok staan om te kijken wat voor een idioot daar aan kwam blazen.
Bleken 2 agenten te zijn in een mooie blauw/rood gebiest speedbootje,
gelijk het gas los natuurlijk en het schaamrood op de kaken.........aan de andere kant van de brug
meerden zij af en gingen doodleuk papieren controleren,
maar aan onze zijde van de brug waagde zij zich niet..............Gek he....
Maar even terug te komen naar de imitatie worm.
volgens mij kan je daar je eigen interpretatie aan geven.
Een worm is een langerekt rood diertje dus alles wat daarop lijkt mag je redelijke wijs
vanuitgaan dat men daarover kunnen gaan vallen.
Maar een made is zekers geen imitatie van, dat is een larve van een opzichzelf staand dier.
Ik heb in mijn tas een tubbetje met daarin een rood rubberachtig goedje, als je hier een sliert
van aan je haak hangt kan je redelijke wijs vanuit gaan dat dit een imitatie worm is.Reageer
-
Heel simpel Jacob,Heel duidelijk Amadeus. Ik dacht dat er een dieper liggende gedachte achter zat. Kun je weer zien hoe simpel het kan zijn en nog helemaal correct verwoord ook.
Weet jij trouwens wat de nabootsing van een worm is????? heb ik me al verschillende keren afgevraagd: Hoe kan ik een worm nabootsen???
Iemand daar antwoord op??
Berkley heeft het antwoord:
Groet,
MarcoReageer
-
Dat tubetje(rubiver of Mystic is dat ) noem ik altijd plastic deeg als ze mij vragen bij controle. Enige vergelijking met een pier is spreekwoordelijk, het is zo dood als een pier.
Dat is het punt juist; eigen interpretatie!!!. Duidelijkheid moeten ze scheppen en geen wartaal zoals in die beperkingen staatReageer
-
@ Jacob, gebruik je dat spul in combinatie met ander aas of alleen maar dat spul er op.
Ik zelf gebruik het in combinatie met maden ( als een klein rood sliertje er tussen laten hangen).Reageer
-
Of voor op de punt of tussen de maden. Als je het als een worm wilt gebruiken een sliertje deeg in een bakje water spuiten, wordt het wat taaier en kun je er verder mee werpen.
Vroeger veel in de Smildervaart gevist en veel wedstrijden gewonnnen daar, maar zonder rubiver veel minder beet. Ook met de worm vissend een dotje Rubiver ervoor was daar bingo.Reageer
-
Bedankt voor de tip met het taaier maken in water.
Ik maak idd wel eens een sliertje die ik gewoon tussen de maden in hang of gewoon een klein kraaltje op de punt van de haak.
Heb wel altijd het gevoel dat voorn er wat meer op reageerd dan brasem.
Maar gewoon kaal op de haak heb ik er nog nooit suc6 meegehad.
Ik heb vorig jaar een stuk rubber gekregen van iemand aan de waterkant, wat op imitatiebrood moet lijken ( een uitgeplozen stuk witbrood).
Toegegeven het lijkt net echt.
Doch ik heb het eigenlijk nog nooit gebruikt, ik wil het eigenlijk ook niet veroordelen van slecht of goed
doch met dit soort dingen een vis te verleiden die het meeste op de geur en smaak afkomt heb ik altijd al een hard hoofd in gehad.
Ik heb wel eens een stukje tussen echt brood in mijn vijvertje gegooid, doch het echte was direct weg en de imitatie keken ze niet naar om.
Geeft eigenlijk een gevoel als of ik met een rubberen badeend aan de lijn door een slootje heen ga om snoek te vangen....
..........voor de scherpe lezers onder ons..........NEEN, dat heb ik niet gedaan was als een metafoor bedoeld.Reageer
-
Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
Ronny, bespaar je de moeite.
Ik heb het behoorlijk wat keren uitgetest en moet de eerste vis er nog op vangen, ook niet terwijl ik dik in de vis zat en met gewone pieren heel goed ving, knoopte ik er zo´n ding aan dan was het rust, geen beet op te krijgen,Reageer
-
Ronny mijn ervaring er mee is ook negatief ooit zo potje ervan gekocht ,maar nooit mee gevangen .
Maar als je het niet uit test weet je het ook niet ,kan best zijn dat het bij jou wel werkt op het type water waar jij vist.Groetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
net € 6.60 betaald voor zo'n potje...
sorry en ik ben er nu al ziek van nu ik jullie reacties lees....
maar... morgen ga ik t wel proberen!
k laat t jullie horen!
gr ronnyHet verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
Reageer
-
Ronny je kunt het ook positief zien ,goed voor de kredietcrisis
Je kunt wel proberen er wat lever aan te smeren ,dat kan meer sucses hebben en de imintatie op sluiten tussen 2 maden die lekker druk zijn .Groetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
zo heb ik zelf ook wel eens imitatie casters gemaakt,siliconenkit op kleur en smaak gemaakt en een lang lint gespoten en zo op caster maat geknipt.
en je gelooft het niet maar het werkte net zo kút als de orginele imitatie caster
Reageer
-
Of het werkt zal inderdaad altijd een raadsel uh vraag blijven ,,,
Wat ik wel vroeger (begin jaren 80 ) merkte was zodra ik gehakte ( ja hakken ) wormen in het voer verwerkte ,
(begon meestal zonder en voegde dit toe als de vis niet echt wilde bijten )
9 van de 10 keer wel aanbeten volgde en dus vis gelokt werd .
In het begin knipte ik deze , maar ja heel karwei vond ik zelf , daar ik de stukjes zo klein mogelijk wilde hebben .
daarna een ouderwetse uienhakker gehaald dit werkte uiteraard ideaal in die tijd
Met die blenders weet ik niet , t werkt wellicht wel ,, maar ooit eens een uitje gesnippert met een blender of staafmixer ??
als dit hetzelfde gebeurt met wormen kan ik me voorstellen dat de vis liever twee kanalen verder gaat azen hahaReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer