geen beet?
Collapse
X
-
-
Madenbinder is overal verkrijgbaar van Sensas ofzo. Ik zou het gewoon met voer afstoppen, stickymag gebruik je vooral om bolletjes van te draaien al dan niet verzwaard met fijn grind om vooral bij het matchen te kunnen katapulten.
Als ik niet te ver uit de kant vis op stilstaand tot zwak stromend water, dan gebruik ik soms in het begin een kleine karperspod om een voerkolom in het water te krijgen met zowel voer als aas wat vis van ver aantrekt.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Dit heb ik ook vaker meegemaakt op dit water het zwarte water bij Hasselt bij de brug ik heb toen de beten ook terugvallen gevoerd met veel dikke maden in de hoop de gotere jongens weer terug te krijgen op mijn voerplek het is tricky maar het werkt daar vaak wel soms moet je gewoon gokken als je niets doet op dat moment dan is het gedaan met je voerplek...Soms dikke maden en soms pinkies. Met wat je voorkeur is. Op water met trek en een moderige bodem toch liever dikke.
Toch al heel vaak mee gemaakt, geen beet en je kiept je kleine madenbak leeg in de voerbak zodat het haast meer kleien maden dan voer is en daar toch verschillende wedstrijden nog mee gewonnen.
Op het Zwartewater bv, veel dikke maden voeren levert veel beet op, vooral als je stilvalt en dan veel dikke maden voert komen ze vrijwel altijd terug.Fishing is a way of life!!!
Reageer
-
Madenbinder is overal verkrijgbaar van Sensas ofzo. Ik zou het gewoon met voer afstoppen, stickymag gebruik je vooral om bolletjes van te draaien al dan niet verzwaard met fijn grind om vooral bij het matchen te kunnen katapulten.
Als ik niet te ver uit de kant vis op stilstaand tot zwak stromend water, dan gebruik ik soms in het begin een kleine karperspod om een voerkolom in het water te krijgen met zowel voer als aas wat vis van ver aantrekt.
lijkt net of je bedoelt dat er geen andere toepassingen zijn
Reageer
-
nou, gisteren en vandaag wezen vissen.....
beide dagen van 20-22u met 0 resultaat (een baarsje van 10cm erbuiten gelaten)
richel gezocht..
elke 3 minuten ingegooid met een volle voerkorf voorzien van maden.
bij iedere worp een nieuwe made op de haak.
afgewisseld 1-2 maden en lengte onderlijn,
na 1 1/2 minuut (ongeveer) leen de lengte vd onderlijn teruggetrokken.
alle worpen op ongeveer dezelfde plek (clip gebruikt maar afwijking links en rechts 2 meter)
wat me opviel, overdag is het druk met vissers, 's avonds niemand te bekennen.
wellicht nog tips?
MarcelReageer
-
^ mmm vreemd..
een paar vraagjes:
- krijg je eigenlijk wel beten? beweegt je topje af en toe of is er totaal geen activiteit te bespeuren?
- hoe diep is het daar ongeveer?
- hoe dik is je onderlijn en hoe groot is je haakje?
- vangen die andere vissers ook iets overdag? op welke afstand vissen zij?
- welk voer gebruik je? (als ik vragen mag)
want je doet alles vrij goed, buiten het feit dat je voerplek iets te groot is, maar dat is normaal geen probleem aangezien je toch helemaal alleen zit.
maar baars vangen is meestal een teken dat er geen andere vis op je voerplaats zit
en misschien moet je eens een praatje slaan met die andere vissers, zij kunnen je waarschijnlijk raad geven over het desbetreffende water.
Reageer
-
ik heb mijn antwoorden er tussen gezet
een paar vraagjes:
- krijg je eigenlijk wel beten? beweegt je topje af en toe of is er totaal geen activiteit te bespeuren?
--Ik heb 1 beet gezien..
- hoe diep is het daar ongeveer?
-- ik schat dat het diepste punt een meter of 3 is
- hoe dik is je onderlijn en hoe groot is je haakje?
-- onderlijn is 10/100mm met een feederhaakje (weet de maat niet, maar ongeveer 3mm tussen punt en steel)
- vangen die andere vissers ook iets overdag? op welke afstand vissen zij?
-- overdag geen probleem, heb al een paar mooie brasems (cm of 40-50) en voorn (cm of 15-20) gevangen als het zonnetje scheen.
- welk voer gebruik je? (als ik vragen mag)
-- weet ik zo niet uit mijn hoofd, is een witvis feeder voer met daarin maden (zoals in de andere posts omschreven)
want je doet alles vrij goed, buiten het feit dat je voerplek iets te groot is, maar dat is normaal geen probleem aangezien je toch helemaal alleen zit.
maar baars vangen is meestal een teken dat er geen andere vis op je voerplaats zit
-- Was een heel klein baarsje
en misschien moet je eens een praatje slaan met die andere vissers, zij kunnen je waarschijnlijk raad geven over het desbetreffende water.
-- Dat zou ik wel willen, maar 's avonds zit er dus niemand. Bovendien vissen de meeste daar op karperReageer
-
-
Als ik alle wateren waar ik al eens slecht heb gevangen moest asfalteren dan was heel NL zwart.
Hoe vaak ik niet heb gezegd startbaan voor Schiphol of snelweg van maken is niet meer te tellen. Een week later zit je wel in de vis en dan bedenk je toch weer. Allemaal subjectief dus.Reageer
-
inmiddels al een paar keertjes overdag wezen vissen. Ook dan is de vangst gereduceerd tot 0,niks
gemiddelde duur vd sessies 3 uurtjes.
zelfde resultaat (niet eens een kleine beet) GRRR..
Ik vraag me af:
- Kan die vijver overvist zijn door de karpervissers? (er zijn er nogal wat die dagelijks flinke hoeveelheden voeren)
- Lusten ze wellicht geen maden en moet ik iets anders proberen? (wormen mag nu weer?, of wellicht mais)
- meer tips?
Voordeel is wel, de voerplek wordt steeds kleiner. Het werpen lukt met de dag beter en ik weet nu (op een enkele afzwaaier na) telkens binnen 1 meter van mijn voerplek te gooienReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Weer een baksteen in het net

Reageer