fluorcarbon:wel / niet

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
    Fluocarbon is een totaal andere soort lijn dan de monolijnen, het is geen behandeling van een lijn maar het is een proces.
    Ik denk meer dat je een monolijn met een coating bedoeld bv. met hars, resin-impregnated.

Minder zichtbaar is iets wat de producent graag wil laten horen, ik zou wel eens willen weten wat daar de bewijzen van zijn.
    Nee, het is geen fluocarhon, het is nylon denk ik die een fluorine behandeling heeft ondergaan. Ik dacht ook eerst dat het een andere naam voor fluocarbon was, maar ik heb het dan even nagevraagd en het is iets anders. Ik heb me een rolletje gekocht van tubertini, ik zal straks eens kijken wat het verschil is. Ik weet wel uit het hoofd dat 10/100 1.7kg trekt, wat niet slecht is voor 10/100.
    Wie vist, die vangt!

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Dus wat ik zeg een impregnated lijn.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
        Dus wat ik zeg een impregnated lijn.
        wat dus weer een stijvere lijn word,wel lekker kinkt niet zo snel.

maar daar ging het niet om geloof ik

Reageer

• Jan Broess
          Specimen Hunter
          • 21-09-2003
          • 1131
          • Nieuwegein

Tijdens het knopen van de 1ste fluocarbon onderlijn van 12/00 merkte ik al gauw dat ik er helemaal niet mee wilde vissen
          Veel te stug en de trekkracht, weergegeven op de rol, is duidelijk lager dan normaal nylon. Toen ik weer normaal nylon ging knopen, kreeg ik het vertrouwde gevoel terug..... Dat gevoel zullen jullie ook hebben gehad, denk ik.

Ik geloof er ook al niet in, het is gewoon een verkooptruc. Er moet geld in kas bij die bedrijven. Laat je niet vangen
          Greetz,
          Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

ja het is wel typisch ja als er iets nieuws komt wat beter zou zijn dat het meestal het dubbele kost.

als het echt zo goed was zou het bij de helft van de prijs nog record winsten maken.

maar nee zo zit men kennelijk niet in mekaar

Reageer

Working...