Beginneling Winkle Picker - waar vissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Nee heeft te maken met de spronglaag bij diep water, in de zomer vormt deze laag zich en sluit de onderlaag compleet af.

lees verder op de site van SVN:
    diep watertype http://www.sportvisserijnederland.nl...visstandbeheer
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Als je echt serieus op karper wilt vissen dan is tellen geen optie dan moet je echt met een peilhengel aan de slag dan kun je tevens ook een idee krijgen over de bodem en wat er ligt.
      Sorry hoor, maar het was toch echt jij die over karpervissen begon.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Bij een glad wateroppervlak zie je vaak kringen door kleine vis, een brasem die de oppervlakte doorbreekt, een karper die springt, een fuut die duikt etc dus daar zou ik werpen.
        Is dat zo??????????? dat komt uit JOU reactie waar ik op reageer met die zin.

Eerst duidelijker lezen voor je dit soort antwoorden geeft.

Reageer

• ironny
          Moderator
          • 04-04-2006
          • 1377
          • Hamont

Voor zover relevant, er is doorgeborduurd op de springende karper zoals douwe hieronder in de quote aangeeft.
          laten we er verder geen woorden meer over vuil maken en back on topic gaan.

winklepickeren dus...

groet
          ronny
          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Is goed Ironny. Ik had het over observeren van vis (in het algemeen), maar niet over het vissen op karper waar je een peilhengel voor gebruikt etc. Tot zover genoeg gezegd.

Reageer

• Dopey
              Frequent aanwezig

• 15-04-2009
              • 106
              • Maastricht

Inderdaad, verder over het winkle pickeren. Stel ik wil morgenavond op dezelfde plek gaan vissen, dus zo'n 4 meter diep tegen het talud aan. Heeft dat zin of is het met deze warmte (het weer is vanaf vandaag weer redelijk stabiel) een beetje onzinnig om te gaan vissen en kan ik beter in de tuin gaan zitten bbq-en met een erbij?

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Het water is nog niet dusdanig opgewarmd dat de vissen geen etenslust hebben en bovenin liggen, behalve karper dan. Op zo'n diep water moet er vast wel wat te vangen zijn. Het is wel vaak zo dat de vis beter aast als er een windje staat dan wanneer het spiegelglad is, ook al ziet dat er mooier uit. In de avond of ochtend moet het in ieder geval lukken.

Reageer

• marcelm
                  Newbie

• 12-05-2009
                  • 26
                  • Wijchen

wellicht niet helemaal wat je wilt weten (ik vang tenslotte ook niets )

Ik ben naast een zondagsvisser een erg fanatieke duiker (paar 1000 duiken) en duik heel veel in de 'groene heuvels'.
                  Het water daar loopt langzaam af naar een meter of 4, dan snel (een echt stijl talud) naar 6, een meter of 10 redelijk vlak waarna het de diepte in gaat (22m).

De vissen die ik tegenkom zijn divers.

- Voorn tot 6 meter, veelal net boven de 'drop off' op 4 meter
                  - Karper enkel en alleen bij het riet, max diepte 75cm t/m 1,50m enkel hele grote karpers daarzo. Je ziet telkens dezelfde (stuk of 5). 's avonds zie je (vanaf het dakterras) een grote witte karper zwemmen. Zelfde plaatsen als de brasem overdag
                  - Brasem, groot zelfde diepte als de karper maar ook verder van de rietkraag vandaan
                  - Kleine baars tussen de waterplanten die een meter of 4 uit de kant groeien
                  - paling enkel en alleen 's nachts op dezelfde plek als de voorn. Ze liggen daar tegen het talud aan en als je een paling tegen komt is ie vuistdik
                  Onder de 7 meter zie je geen vis meer, enkel nog wat rivierkreeften of een verdwaalde paling (wellicht kiest die laatste de kortste weg om van a naar b te komen)

in de winter alles 1 talud lager

Reageer

• Dopey
                    Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                    • 106
                    • Maastricht

Gisteravond weer gaan vissen op dezelfde plek. Was een half uurtje bezig, al een korfje of 15 op mijn plekje gedropt komen er drie meisje aan van een jaar of 14. Die gaan 15 meter verder zitten en beginnen stenen in het water te mikken tot zo'n 10 meter uit de kant. Ik dus netjes gevraagd of de dames daar aub mee wilden ophouden, krijg ik toch niet een grote bek terug. En prompt nog meer stenen het water. Tja, heb het een tijdje aangekeken, nog maar eens netjes gevraagd maar helaas, het zwakzinnig trio ging door. Toen ben ik maar opgestaan na 20 minuutjes mij flink te lopen ergeren met mijn madendoos in mijn hand en naar ze toe gelopen en gevraagd wie er wat maden in zijn nek wilde. Dat hielp, prompt stonden ze op, renden weg en begonnen te schreeuwen. Ik dacht, daar ben ik vanaf. Komen er 30 minuten later 4 jongetjes op scooters aan samen met die meisjes. Gingen ze weer daar zitten en weer met stenen gooien. Dus weer netjes gevraagd of ze wilden ophouden en gelukkig hadden 2 van die jongens die erbij waren nog enig gezond verstand en die haalden de rest maar over om toch maar te stoppen. Tja ... vis was natuurlijk nergens meer te bekennen de hele avond. Zoiets werkelijk nog nooit meegemaakt. Ben zelf 32 maar de jeugd van tegenwoordig is toch wel iets anders dan hoe ik zelf was zo'n 15 jaar geleden, ook niet de braafste maar toch nooit zo hondsbrutaal. Enfin, nog steeds geen vis op de WP en helaas voorlopig ook ff geen tijd meer.

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Mag je niet mopperen dat het zo gelopen is.

Reageer

• Dopey
                        Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                        • 106
                        • Maastricht

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Mag je niet mopperen dat het zo gelopen is.
                        Hoe bedoel je dit Douwe? Mijn hele visavond is naar de knoppen geholpen door dat stelletje stumperds.

Reageer

• ironny
                          Moderator
                          • 04-04-2006
                          • 1377
                          • Hamont

das inderdaad zuur maar met die jeugd van tegenwoordig denk ik kom je al bijna goed weg dat slechts je visavond naar de knoppen is in plaats van dat je je vissen van dichtbij mag opzoeken...
                          die hadden gewoon zin een avondje vissertje pesten denk ik...
                          laat je niet gek maken door die snertjong, volgende keer komt het allemaal weer goed!
                          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Dopey
                            Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                            • 106
                            • Maastricht

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                            das inderdaad zuur maar met die jeugd van tegenwoordig denk ik kom je al bijna goed weg dat slechts je visavond naar de knoppen is in plaats van dat je je vissen van dichtbij mag opzoeken...
                            die hadden gewoon zin een avondje vissertje pesten denk ik...
                            laat je niet gek maken door die snertjong, volgende keer komt het allemaal weer goed!
                            Scheelt dat er 2 van die mannetjes in mij passen dus er zal niet snel iemand in mijn buurt durven komen denk ik zo. En zou dat wel zo zijn dan ben ik bang dat de eerste die zou komen kon gaan kijken of zijn scooter ook onderwater nog zou functioneren.

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Zie Dopey en dat is nu net wat die knulletjes van te voren niet wisten, de dames hebben de heren geronseld en er niet bij verteld dat de visser toch wel groot was.
                              Je kunt er van op aan dat een kleinere of jongere visser er niet zo van af gekomen was.

Alhoewel; ik train iedere week met een klein ogend ventje maar aangezien die ex Europees kampioen Pentjak Silat is, is klein niet een garantie voor succes bij een aanval.

Reageer

• Dopey
                                Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                                • 106
                                • Maastricht

Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben Douwe.
                                Tja, jammer van de stek want daar heeft het dus geen zin om nog 's avonds te gaan vissen aangezien de dames en heren daar blijkbaar altijd rondhangen 's avonds.

Reageer

Working...