Feederen..

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DanGeSSS
    Newbie

• 16-06-2009
    • 43
    • Arnhem

Feederen..

Hallo vissers,

Als ik ingooi met mijn Feeder. dan gaat mijn onderlijn helemaal door de war.4 van de 5 keer.

Iemand ideeén hoe ik het kan verhelpen?
    Met Vriendelijke Groet, Viktor
  • cheffie
    Beginners geluk

• 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

Bij gebruik van de lus in lus montage heb ik daar geheel geen last van. Heel af en toe als er veel zij wind staat. Misschien handig als je vermeld met welke montage je vist, dan kunnen andere forum gebruikers daar beter op reageren aangezien er nogal wat verschillende montages zijn.

Reageer

• DanGeSSS
      Newbie

• 16-06-2009
      • 43
      • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door cheffie
      Bij gebruik van de lus in lus montage heb ik daar geheel geen last van. Heel af en toe als er veel zij wind staat. Misschien handig als je vermeld met welke montage je vist, dan kunnen andere forum gebruikers daar beter op reageren aangezien er nogal wat verschillende montages zijn.
      De methode: Zoon groen plastik wartelding(voor korfje) Daaronder aan de lijn Warteltje. dan het haakje.

Dat is het ,,

Reageer

• cheffie
        Beginners geluk

• 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

Zoals in de bijlage bedoel ik met de lus-lus montage.montagefeeder.jpg

Reageer

• cheffie
          Beginners geluk

• 03-04-2008
          • 664
          • Noord Holland

Oorspronkelijk geplaatst door DanGeSSS
          De methode: Zoon groen plastik wartelding(voor korfje) Daaronder aan de lijn Warteltje. dan het haakje.

Dat is het ,,
          Ik ben van mening: hoe minder troep op de lijn, des te minder kans op knopen en ander gespuis.
          Ik kan niet zoveel met je uitleg. Misschien is een afbeelding toevoegen handig?

Reageer

• DanGeSSS
            Newbie

• 16-06-2009
            • 43
            • Arnhem

Attached Files

Reageer

• DanGeSSS
              Newbie

• 16-06-2009
              • 43
              • Arnhem

Als het goed is snap je het een beetje:P

Reageer

• martinwinschoten
                ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
                • 798
                • Winschoten

Je kunt ook een warteltje monteren voor je onderlijn. Gebruik wel een wartel die kan draaien. Gebruik zelf meestal tonwarteltjes. Heb bijna nooit meer last van gedraaide onderlijnen
                Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Let met zijwind op over welke schouder je gaat gooien, komt de wind van rechts werp dan over je linker schouder dan blaast de wind de onderlijn weg van de hoofdlijn.
                  Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• DanGeSSS
                    Newbie

• 16-06-2009
                    • 43
                    • Arnhem

oke.. ik ga het eens proberen.

Reageer

• devischer
                      Frequent aanwezig

• 20-05-2008
                      • 174
                      • Veldegem

hoi iedeereen

zeg douwe,????
                      begrijp het niet helemaal met dat windverhaal van jou
                      welk verschil maakt het nou uit of je over je linker of rechterschouder ingooit waneer de wind bvb van rechts komt
                      dat scheelt dus ± 40 cm dat je opschuift , of je moet een bodybuilder zijn , dan kan het nog 15cm meer schelen dat je opschuift
                      je gooit toch altijd recht voor je naar je stek , ik toch
                      dus voor je ingooit hangt je onderlijn toch altijd naar de kant van de windrichting

de vischer

Reageer

• Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

De wind blaast de onderlijn in de hoofdlijn of er vanaf, dat is het verschil.
                        Je werpt dan wel recht vooruit maar bij het naar achter brengen van de korf kun je dat over je linker of rechter schouder doen afhankelijk van de wind.
                        Ik maak altijd een soort ronde beweging naar achteren.

Maar het is maar een tip hoor zie maar wat je er mee doet.
                        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• henkus
                          Met enige kennis...

• 23-12-2008
                          • 457
                          • hoogmade

Als je je hengel in een rechte lijn naar achter beweegd en daarna over dezelfde lijn terug maakt de linker of rechter schouder niet uit, je voerkorf hangt dan eigenlijk even stil in de lucht op het moment dat de naar achtergaande beweging overgaat in een vooruitgaande beweging.

Als je je hengel in een niet over de zelfde lijn naar achter beweegt als dat je hem naar voren beweegt hangt de korf niet stil in de lucht maar houd de snelheid (energie) vast (zwaait naar achteren uit) waardoor het makkelijker wordt om ver te gooien, het is een andere techniek die wel wat oefening nodig heeft.

dit laatste is wat Douwe bedoeld, je gooit in de klit als je onderlijn (die achter je korf aanzwaait) in de naar voren bewegende lijn waait.

het zijn 2 verschillende technieken, de ene gooit makkelijk accuraat op de zelfde plek, de ander gooit makkelijker grote afstanden

(er zijn natuurlijk mensen die zowel ver en accuraat gooien met allebij worpen, ik nog niet en ik denk dat meer mensen dat hebben)

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

Als je met de pendel worp zo als Douwe omschrijft werkt dus bij wind van rechts over je linker schouder en bij wind van links over je rechter schouder ,even simpel als doel treffend en het gaat nooit fout ,dus wat wil je nog meer ?
                            Groeten van Jan de visser

Reageer

• frenk
                              Frequent aanwezig

• 10-03-2009
                              • 128
                              • beesel

Hallo

Als je de worp (dus de korf) opvangt voor dat hij op het water komt dan strekt de onderlijn zich altijd uit ,en kan je haast niet in de lijn komen.
                              Als dit niet goed doet dus je vangt hem niet goed op of je gooit te hard zodat de korf terugslaat dan is het 9 van de 10 keer dat de onderlijn in je hoofdlijn draait.
                              Probeer dus altijd de korf net voordat hij op het water komt op te vangen, dit doe je door je feeder na de worp omhoog te richten en als de lijn aan komt met de feeder mee naar voren bewegen .

Reageer

Working...