Hoi beste mensen, ik heb met de picker steeds last dat bij het ingooien de onderlijn in de knoop raakt met de hoofdlijn de korf gaat door het gewicht harder dan de onderlijn met aas en de onderlijn staat dan om de hoofdlijn. ik werp met een korf van 15 gram en een onderlijn met mais van 70 cm. Herkent iemand dit probleem ??
onderlijn steeds in de knoop
Collapse
X
-
En welke montage gebruik je dan ?Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist ! -
Dat je korf harder gaat is logisch, je korf zal altijd zwaarder zijn dan de rest en vliegt dus voor op.Hoi beste mensen, ik heb met de picker steeds last dat bij het ingooien de onderlijn in de knoop raakt met de hoofdlijn de korf gaat door het gewicht harder dan de onderlijn met aas en de onderlijn staat dan om de hoofdlijn. ik werp met een korf van 15 gram en een onderlijn met mais van 70 cm. Herkent iemand dit probleem ??
Kan het iets te maken hebben met je werp techniek, of jou houding tijdens de worp?
Heb je dit probleem ook als je ander aas gebruikt zoals made of casters? Het kan ook nog te maken hebben met het gewicht van mais.
Het kan handig zijn als je een tekening of foto maakt van je montage en deze plaatst, daardoor hebben we een beetje beeld bij het verhaal en kan iemand misschien gerichter antwoord geven. Nu is het alleen al een uitzoekerij hoe jou montage eruit ziet.Reageer
-
Zoals eerder opgemerkt een combinatie van gebruikte materialen, gebruikte montage en werptechniek.
Is één van die niet goed of wordt die niet goed toegepast dan krijg je id. knopen ed.
Maar is je materiaal en montage goed dan ben je er nog steeds niet als je niet op de juiste manier kunt gooien.
Zelf vind ik van belang om op de juiste manier de snelheid uit je korf te halen.
Doe je dat niet doordat je bijv. niet strak op de clip gooit dan zal de korf met volle snelheid het water in schieten en ook vaak de onderlijn ergens omheen slaan.
Haal je de snelheid uit de korf dan zal je onderlijn nog op volle snelheid door schieten en zich achter de korf gaan strekken.
Is de snelheid er uit dan zal de korf ook veel minder hard in het water plonsen en door de gestrekte onderlijn dus ook minder snel in de knoop raken.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
ga er eens een heel klein mini warteltje tussen zettenMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Oke alle bedankt zover ik snap dat het niet eenvoudig is om een klaar antwoord te geven en ik zal inderdaad de speldclips eens vervangen door een wartel. Een tekening maken en hier plaatsen zal niet eenvoudig zijn. Met werpen realiseer ik me nu ben ik wat bang dat ik de boel stuk gooi en werp eigenlijk wat onderhands hoewel de Shimano picker 40 gr mag hebben gooi ik met 15 gr dus op zich niet te zwaar denk ik. Ga het weekend proberen om anders te gaan gooien want wil naast de vaste stokken toch ook deze tak van sport ook onder de knie krijgen. Werpen met de spin en match hengel geven geen probleem maarja dat is een heel ander verhaal. Bedankt zover voor jullie antwoorden Groet RonaldReageer
-
15 gram zonder voer denk dat je vol met meer dan 40 gram gooit
ik ken het probleem dat je hierboven beschrijft ook heb dit zelf gelukkig alleen met bepaalde aassoorten op grote aftsand
het ligt dus niet altijd aan de montage van het systeem of de lengte van de onderlijn
maar ook de weerstand van het aas en het gewicht van het aas spelen een rol
ik los het meestal op door een kortere onderlijn te
en de korf iets verder te vullen zodat er onder de korf een klein bolletje ontstaat en hier dan het haakaas in te verbergen
bij neerkomst op het water laat deze los en zal dus nooit in de knoop komenBen nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
met vriendelijke groet arjanReageer
-
Ronald,
zorg er ook voor dat je alle eindjes van je knopen goed kort afknipt, dan wel je knopen afdekt met een stukje rubber (vb een toprubbertje). Je onderlijn kan hierdoor bij het inwerpen achter blijven hangen, en gaan draaien om je hoofdlijn.
Succes.
Frankoude hond kan ook trucjes lerenReageer
-
Hoi beste Feedervisser, zoek een richt punt aan de overkant van jou stek,lijn achter je clip ,werp hierop in en haal jou hengel direct verticaal .De korf of loodgewicht word afgeremd op de top en de zijlijn vliegt door,hierna meteen afsteunen en strak draaien. onderlijn 60 t/m 100 cm lengte
groetReageer
-
Zo is het precies niet meer en niet minder ,je kan er nog wel een paar dagen over dicuseren maar het is niet anders en het word ook niet anders, sanderjong heeft het perfect om schreven .Als je deze tactiek volgt ,zal het 'bijna'altijd goed gaan.Groeten van Jan de visserReageer
-
Ik sluit me aan bij Sander. Ik gooi zelden de boel op een hoop en hou daarbij strikt de procedure aan die Sander reeds omschreef. Probeer daarnaast zo min mogelijk toeters en bellen te monteren, dus geen hoekafhouders en andere ongein. Gewoon een lus maken, op 2/3 doorknippen. Korte lijn gebruiken voor wartel plus korf. Lusje aan het andere eind, onderlijn lus-in-lus aanknopen. Wat aas betreft kun je dan alles gebruiken zonder nare effecten...Reageer
-
Ik zou jou montage toch zeker aanpassen met een wartel tussen de montage en je onderlijn.
Doe je dat niet dan zal je onderlijn vrijwel zeker in elkaar kinken als je op flinke afstanden snel naar binnen haalt.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
zorg er ook voor dat de knoop waar de korf op rust ver genoeg van de onderlijn is. Wanneer de korf de onderlijn kan raken kan dit ook voor problemen zorgen. Die wartel is overigens ook een optie, als is het wel zo dat dit ook niet het hele kinken voorkomt.
Suc6Noel GulpenReageer
-
Stilstaand of stromend, ik gebruik altijd mijn korf-in-lus montage omdat de beetregistratie goed is en je simpelweg niet snel in de war gooit.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer