Kan je in de winter ook feedervissen en wat is er dan te vangen?
Wintervissen
Collapse
X
-
Als je pech hebt een gebroken top. Op het moment bevriest het water in de toppen.
Vissen kan natuurlijk wel, het is alleen meestal stukken minder nu.
Vissen zo dun en fijn als mogelijk met de meest gevoelige topjes.
In de havens kan je het beste je geluk proberen.
Er kan daar wel een visje gevangen worden.
Alle soorten zijn te vangen, hoewel de voorn nu in de havens de best te vangen vis is.
Groet,
Marco -
Het is oppassen met deze kou dat je de boel niet bevriest. Ik zou niet met gevlochten lijn gaan vissen.
De kans bestaat, dat het gaat bevriezen, en kan gaan breken.
Het is pielen om een visje te vangen, .. Dunne onderlijn.. klein haakje.. en niet te veel aas brengen.Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/Reageer
-
Gisteren nog gevist , het was niet geweldig in ca 2,5 uur 2 brasem,s , vorige week waren het er nog 15 .
Het kan niet altijd feest zijn !
Het is nu wel oppassen voor je materiaal even niet opletten en je hebt een kapotte top .
Volgende keer gaan we voor de voorns die zullen wel beter te vangen zijn .
Tom .Reageer
-
Feeder vissn in de winter is veel te passief ,je sterft het af .Gewoon lekker met 4of 5 deeltjes met een dobbertje van een grammetje of zo,dat is volgens mij de enige methode om lekker relax je visjes te vangen.Ik vind dat slingeren met je korf tussen de auto's en de feestverlichting door niet zo'n succes .Sinterklaas vier je toch ook niet op 5 juni.Groeten van Jan de visserReageer
-
Wimke, wij hebben hier een kanaal liggen( Terneuzen -Gent) waar je altijd kunt vissen , als dit dichtvriest dan is heel Nederland bevroren , het laatste was dit in 1963 .
Het is erg diep ca 14 meter , en ook in de winter kun je hier nog brasems vangen , je moet de plaatsen een beetje kennen waar je het beste kunt vissen in de winter .
Er zijn plekken waar je brasem vangt en op een andere plaats vang je bijna uitsluitend voorn .
En je kunt hier ongestoord vissen last van auto,s hebben we niet laat staan van feestverlichting .
Hier kun je dus wel heel het jaar door feederen .
groeten Tom de visser .Reageer
-
oef , gebroken toppen door de vorst !!
heb ik dan geluk gehad verleden woensdag
heb daar helemaal niet aan gedacht en zo te zien geen last van gehad
zat aan het kanaal gent -terneuzen en heb er nog nooit zoveel mooie brasem gevangen
in 4 uur als nu
en dan te bedenken dat ik maar 3 uur beet gehad heb en na de tweede sneeuwvlaag
gestopt ben met vissen
is wel een diep water en 't is misschien daarmee dat de vis nog honger had
als't meezit met het weer ga ik er volgende week nog eens heen
dan wel even de toppen in de gaten houden !!
grt
devischerReageer
-
Dat bedoel ik dus , met in de winter toch kunnen feederen en goed vis vangen .
Waar heb je gevist De Vischer ?
Bij de oude centrale van Elektrabel zeker in Gent ?
groeten Tom .Reageer
-
neen tom
ik heb aan de inham gezeten waar die plezierboten liggen een eindje over de grote
zwaaikom van de autolosboten richting gent op
je kan er maar met een man of 4 zitten
word wel rzegelmatig bevist alleen verleden week niet dan had ik de vis voor mij alleen

grt
devischer
Reageer
-
Hey die Wim,
Ik heb gehoord dat er ook regelmatig talapia wordt gevangen daar.
Dit na een overstroming of zoiets?????
Raar verhaal, heb je ook iets gehoord over de vijver in Diepenbeek?
Ben daar lid en er zouden problemen zijn met de gemeente?
Groet,
MarcoReageer
-
Klopt De Vischer ,als je je dan omdraait en je kijkt achter je dan zie je daar de oude centrale staan .
De baan daar heet de Langerbruggekaai , en dan heb je op het eerste plateautje gezeten .
Dat is ook de beste plaats !
groeten Tom .Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer