Welke methodfeederkorf werk wel naar behoren???

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser

• 03-05-2009
    • 2427
    • Ter Apel

Welke methodfeederkorf werk wel naar behoren???

Na het lezen over de method hier op het forum wilde ik het ook eens proberen. Dus de methodonderlijntjes van Korum aangeschaft te samen met een 15 grams methodkorfje van Preston. Ik heb getracht de method rechtstreeks aan de nylon hoofdlijn te knopen, maar dat mislukte, omdat het plastic oogje scheurde. Ik had hem zeker aan een speldwartel moeten hangen?

Gisteren weer in de hengelsportzaak geweest om maden op te halen heb 2 methodfeerdkorfjes meegenomen van Guru. De 24 grams versie met elastiek er in. Nu heb er vanmiddag meegevist en 1 brasem gevangen op een minibollie, maar ik heb weinig vertrouwen dat die methodfeederkorfjes (goed) op de lijn blijven zitten.

De methodfeerder wordt d.m.v. een lus in de hoofdlijn verbonden. Dat clipje waarmee je de method aan de lus hangt trek je nl. zo door het plastic buisje heen dat door de method loopt met het gevolg dat je je method verliest.

Doe ik iets verkeerd?
    Vaste stok | Match | Feeder
  • jurpronk
    Method feeder

• 15-05-2008
    • 22
    • leersum

Je geeft het antwoord al zelf, de method feeder hang je aan een speltwartel. Indien je een inline method gebruikt, dan doe je het op de normale inline manier.

Reageer

• Rolla
      Allroundvisser

• 03-05-2009
      • 2427
      • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door jurpronk
      Je geeft het antwoord al zelf, de method feeder hang je aan een speltwartel. Indien je een inline method gebruikt, dan doe je het op de normale inline manier.
      Daar ben ik nu ook achter gekomen dat je die Preston dingen beter aan een speldwartel kunt hangen dan direct aan de hoofdlijn te knopen. Ik hoop dat iemand mij op weg wil heklpen met die Guru methodfeeders.

Deze xsafe methodfeeders van Guru bedoel ik. Ik monteer hem aan de hoofdijn zoals in de instructies staat door een lus aan het eind van de hoofdlijn te maken. Aangezien ik het zwarte kraaltje wat aan het eind van het haakje komt, waar je de lus aan hangt, al kwijt ben heb ik het haakje iet wat verbogen, zodat deze buiten het buisje valt wat door de methodfeeder loopt. Op die manier kan ik hem nog gebruiken.

Ik heb ook methodfeeders van Korda voor het karpervissen en deze worden vast op de lijn geklemd door er een maatje 8 wartel in te drukken waar de onderlijn en de hoofdlijn mee verbonden is.

Iemand ervaring met deze Guru methodfeeders? Of met de inlinefeeders ? Of een betere suggestie voor een goede methodfeeder. Ik heb geen zin om te experimenteren en elke keer 3 euro weg te gooien, omdat het weer niet aan de verwachtingen voldoet.

Reageer

• ginootje
        Newbie

• 29-05-2010
        • 17
        • haalem

Ik heb vandaag weer met de methodfeeder gevist op het b kanaal met een korf van preston van 20gram pellets gebracht
        vis was slecht aan het eten te krijgen heb maar 4 grote brasems gevangen.
        ik vis met preston systeem maar dan inline. ik heb een lang stuk koord met lood verzwaard tussen twee wartels de methodfeeder schuift daar tussen in. heb dan weing lijn zwemmers. mijn grootste vangst op dit water is 15 stuks. moet wel veel geduld hebben. maar het is wat anders.

Reageer

• reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3499
          • Asten

Ik heb die Guru feeders ook gehad met dezelfde problemen. Die constructie met kraaltje etc. is niet echt sterk.
          Ik gebruik ze nu van Kobra en af en toe Preston en ben daar zeer tevreden over!
          Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Mokum
            Newbie

• 26-05-2009
            • 18
            • Amsterdam

Ik ben sinds kort ook aan het vissen met een method aan de feederhengel.
            Ik gebruik de inline methods van Preston en heb totaal geen problemen met deze.
            Monteren is vrij simpel.

Ik plaats de method rechtstreeks op m'n hoofdlijn, gevolgd door een kraal en een wartel. De kraal dempt de schok tussen de method en de wartel.
            Een korte onderlijn eronder en voila, vissen maar. De inline method van Preston is simpel en makkelijk te bevestigen.
            In combinatie met het malletje is het een makkelijk en eenvoudig systeem.

Ik ben zelf voornamelijk nog aan het uitzoeken welk voer ik moet gebruiken, welk type onderlijn, haak-hair/baitband en welk aas.
            Eerstvolgende sessie gaat er match method van Sonubaits mee, zowel de normale, als de donkere.
            Blikje maïs erdoor en een mini pellet met maïs aan de hair. Kijken wat dat doet.

Reageer

• Rolla
              Allroundvisser

• 03-05-2009
              • 2427
              • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
              Ik heb die Guru feeders ook gehad met dezelfde problemen. Die constructie met kraaltje etc. is niet echt sterk.
              Ik gebruik ze nu van Kobra en af en toe Preston en ben daar zeer tevreden over!
              Dan ben ik gelukkig niet de enige. Ik had twee van die Guru methodfeeders meegenomen en aangezien er 1 nog ongebruikt in de verpakking zit ga ik deze proberen om te ruilen voor een Preston.

Jij gebruikt ook die Preston methodfeeders met elastiek? Dan wordt het dus eerst een speldwartel aan de hoofdlijn knopen en vervolgens de method er aan hangen en aan het ringtje wat aan het elastiek zit monteer ik de onderlijn?

Reageer

• Harpie
                Specimen Hunter
                • 13-02-2003
                • 1009
                • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                Dan ben ik gelukkig niet de enige. Ik had twee van die Guru methodfeeders meegenomen en aangezien er 1 nog ongebruikt in de verpakking zit ga ik deze proberen om te ruilen voor een Preston.

Jij gebruikt ook die Preston methodfeeders met elastiek? Dan wordt het dus eerst een speldwartel aan de hoofdlijn knopen en vervolgens de method er aan hangen en aan het ringtje wat aan het elastiek zit monteer ik de onderlijn?
                Rolla,

Dat klopt.

Ook Kobra en Fox hebben goede methods.

Gr,
                Harpie
                https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3499
                  • Asten

Vanmiddag nog even met de method ( kobra 20gram met elastiek) gevist op onze verenigings vijver.
                  8 dikke brasems en een zeelt van 53 cm alles met de picker en alles aan 2 maiskorrels aan de hair !

Geweldige sport als ze die picker van de steun aftrekken.
                  Aangepast door reijntjes; 13-06-2010, 15:01.
                  Groeten

Frank

Reageer

• ginootje
                    Newbie

• 29-05-2010
                    • 17
                    • haalem

Een top dag vandaag 25 brasems gevangen met de methodfeeder in het b kanaal te spaarndam. Ben om 7 uur gestart.
                    tot 11,30 heb ik wat lossers gehad en twee grote brasems gevangen.. Toen begon het feest tot 16.00 uur de een na de ander
                    eerst gevoerd met steur pellets en daarna blijven door voeren. aas mais pellets wormen zoetstof brasem killer.
                    wat een dag lekker gevist geschat 40 kg er waren wel brasems bij van 2500 gram... en meer
                    met preston korven en inline systeem van powergum.
                    Aangepast door ginootje; 13-06-2010, 17:17. Reden: foutje

Reageer

• reijntjes
                      Swingt(o)(i)pper
                      • 12-12-2005
                      • 3499
                      • Asten

Dan lijken die 8 brasems en die zeelt maar weinig
                      Alleen heb ik zitten vissen van 12.15hr tot 14.15 hr.

Maar mooie vangst ginootje !!
                      Groeten

Frank

Reageer

• Dennis Benton
                        Komt net kijken

• 28-11-2007
                        • 69
                        • Sittard (Limburg)

Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                        Iemand ervaring met deze Guru methodfeeders? Of met de inlinefeeders ? Of een betere suggestie voor een goede methodfeeder. Ik heb geen zin om te experimenteren en elke keer 3 euro weg te gooien, omdat het weer niet aan de verwachtingen voldoet.
                        Beste Rolla,

Ik heb zelf twee manieren waarop ik een inline method feeder bevestig namelijk,
                        Quick Change Beads van Korum of een mt 11 ring wartel van Korda wat mijn voorkeur heeft deze verslijten namelijk niet.
                        Je monteerd de ring met een palomar aan de hoofdlijn dus in principe verkeerd om.

groetjes
                        Fishermen never die, they just smell that way

Reageer

• Klokslag12
                          Wil het wel vaker doen

• 08-05-2010
                          • 91
                          • Beilen

Ik ga woensdag de Guru proberen, maar ik neem m'n preston spullen ook mee. Nadeel van de preston vind ik dat mijn mini boilie regelmatig vast zit tussen de ribben, daar heeft de guru geen last van.
                          Vissers zijn lotgenoten.

Reageer

• reijntjes
                            Swingt(o)(i)pper
                            • 12-12-2005
                            • 3499
                            • Asten

Nadeel van de preston vind ik dat mijn mini boilie regelmatig vast zit tussen de ribben, daar heeft de guru geen last van.
                            Als je met een onderlijntje vist van ~10 cm bijten ze misschien wel beter als dat je je haak tussen het voer en de feeder ! En je probleem is meteen opgelost.
                            Groeten

Frank

Reageer

• hopjesvla
                              Met enige kennis...

• 26-03-2009
                              • 353
                              • hazerswoude

als ik met de method ga vissen, laat ik me onderlijntje ook altijd los hangen.. ze vinden het haakaas toch wel.

Reageer

Working...