NK match AR kanaal op 17 oktober a.s.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Als ik zo voorgaande topics lees over dobberbouw en sliderbouw dan krijg ik het gevoel daarbij dat meneer Wever vrij moeilijk toegankelijk is en niet al te scheutig is met informatie over zijn vissen
    Ik was me er niet van bewust dat hij ook hier op het forum meedoet !?
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Foxdonut
      I have a bream!

• 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
      Ik was me er niet van bewust dat hij ook hier op het forum meedoet !?
      Nee ik denk niet dat hij zelf actief is op dit forum. Maar de topic waar ik over sprak ging over dobberbouw en sliderbouw. Lud maakt ook zijn sliders zelf als het goed is, maar het ging erom dat hij niet erg behulpzaam was bij het beantwoorden van vragen over dit soort dobberbouw en dus een beetje oncollegiaal overkwam.
      Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Ron
        Met enige kennis...
        • 06-02-2002
        • 356
        • Willemstad

Ben met mijn gipspoot aan het Voornskanaal geweest, mocht niet sturen maar mijn vrouw bracht mij.
        Ik heb sliderdobbers van tubertinie aangeschaft, maar gooi alles in de knoei.
        Kreeg van mijn winkelier drenan slangetjes er bij.
        Ik gooi dan in, zie loodkorrel als een speer gaan en de dobber klimt in de lijn door de lucht, afremmen één grote klitzooi.
        Mijn winkelier heeft gezegd dat ik stangetjes moet maken, van stukkies carbon.
        Nou die heb ik gemaakt, nog alles in de knoop....
        Ben er klaar mee, de hele zooi in de schuur gesmeten.
        Prutsvisser

Reageer

• Foxdonut
          I have a bream!

• 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

Niet opgeven ron, de aanhouder wint!
          Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Mosselman
            Een wat oudere jongere

• 13-01-2009
            • 259
            • Haren

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
            Niet opgeven ron, de aanhouder wint!
            Moet het niet zijn de aandeelhouder wint?
            Groeten Harry

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Ron stuur me even een pbtje met je telefoon nummer ,dan leg ik het je uit via de telefoon. anders spreken we een keer af en laat ik het je zien . Het is zonde om het weg te doen in de schuur. Gedult wordt echt beloont.
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• Roha
                pennenbouwer
                • 18-04-2005
                • 1175
                • Nijverdal

Geen idee waar Ron woont maar als 'ie de tijd ff neemt om te komen kijken aan de Lithse Ham tijdens de Shimano Match master zijn diverse deelnemers, waaronder ikzelf, wel bereid om het een en ander te laten zien qua montages, werp- en vistechnieken. Alle zondagen in november kun je ons daar aan het water vinden.
                Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                www.dobberbouw.nl

Reageer

• Rockabilly
                  Newbie

• 25-08-2010
                  • 49
                  • Vlaardingen

Oorspronkelijk geplaatst door Ron
                  Ben met mijn gipspoot aan het Voornskanaal geweest, mocht niet sturen maar mijn vrouw bracht mij.
                  Ik heb sliderdobbers van tubertinie aangeschaft, maar gooi alles in de knoei.
                  Kreeg van mijn winkelier drenan slangetjes er bij.
                  Ik gooi dan in, zie loodkorrel als een speer gaan en de dobber klimt in de lijn door de lucht, afremmen één grote klitzooi.
                  Ben er klaar mee, de hele zooi in de schuur gesmeten.

Beste Ron,

Je had al eerder geschreven dat je geen matchhengel hebt en de dobber aan een feederhengel monteer.
                  Ik weet niet of je deze methode nog steeds gebruikt anders wil ik je eerst adviseren om een matchhengel aan te schaffen.
                  Heb je ondertussen al een matchhengel neem dan de uitnodiging van ROHA en ga kijken bij de Litse Ham,
                  toffe vissers die openhartig zijn over het vissen met de match, tenminste dat is mijn ervaring.

groetjes Ruud ( Rockabilly)

Reageer

• Ron
                    Met enige kennis...
                    • 06-02-2002
                    • 356
                    • Willemstad

Ik heb één matchhengel de Kunnan matchrod van 3.9 meter.

Daarbij heb ik een paar feederhengels van 4,2 meter, met een schuivende Bolodobber.
                    Dit ging best wel redelijk, maar merk toch dat het niet zo fijn vist als een matchhengel.
                    Vandaar dat ik weer ging matchen. Lolo bedankt voor je tips!
                    Prutsvisser

Reageer

• SvVoorden
                      Sportvisser
                      • 26-07-2002
                      • 747
                      • Woerden

Ben er klaar mee, de hele zooi in de schuur gesmeten.[/QUOTE]

De dobbers zijn gewoon niet goed. Hetzelfde heb ik gehad met dobbers van Cormoran. Er zit te weinig lood in de dobbers. Het helpt waarschijnlijk al, als je 2 of 3 gram looddraad op de dobber aanbrengt.
                      Ik heb later betere sliders gekregen en zelf gemaakt en heb dat probleem niet meer.
                      Waarschijnlijk komt je lood op de plek en je dobber halverwege het water terecht, dat was bij mij in ieder geval wel zo. Dan is het plezier zo over. Met fatsoenlijke dobbers gaat het veel beter. De montages staan al veel keer beschreven en zijn doorgaans niet zo moeilijk.

Met een 3,90 matchhengel kun je prima slideren maar niet op grote afstand en zware pennen.
                      Sjaak van Voorden

Reageer

Working...