Rolla volgens mijn ervaring is het fout om een stuitje te maken van nylon op een nylon lijn. Bij het verschuiven gaat je hoodlijn krullen. Ik denk door de warmteontwikkeling tussen de nylon. Dat veroorzaakt dan een ander probleem bij het schuiven van de waggler over de gekrulde lijn.
Glijdende stoppers
Collapse
X
-
Ik haak even in op dit topic. Ik heb in de Woolworth (Duitse winkel) een doosje met verschillende kralen gekocht. Op de lijn een stuitje gemaakt van Drennan feedergum. Bij het aantrekken van het stuitje knapte een uiteinde.
Vervolgens een nieuw stuitje geknoopt en bij het verschuiven van het stuitje brak de 18/00 hoofdlijn, welke nog niet zolang geleden opgespoeld is. Daarna een stuitje gemaakt van 15/00 nylon, maar daar schoof het kraaltje zo overheen. Zelfs als ik 20/00 neem dan schuiven de kraaltjes er overheen. Alleen zijn de nylon stuitjes wel te verschuiven, zonder dat de lijn breekt.
Ik raad ook aan om aandacht te besteden aan platforms zoals jungliwin . Veel sites bieden bijvoorbeeld bonussen, wat een geweldige start kan zijn voor beginners.
Op het doosje staat geen gatmaat en ik dacht voor die 2 euro is het het proberen waard. Iemand een tip, waar ik kralen kan kopen met een kleiner gat?
Dank je wel Bart, ik heb ze besteld.
Aangepast door YatesH; 20-01-2025, 08:22.Reageer
-
je moet dan meestal een flik eind omlaag scrollen.
verder krijg je als je contact op neemt met de leverancier ook gewoon antwoordt op een dergelijke vraag (door google translate vertaald wekt primma)
afbeelding.pngReageer
-
Rolla volgens mijn ervaring is het fout om een stuitje te maken van nylon op een nylon lijn. Bij het verschuiven gaat je hoodlijn krullen. Ik denk door de warmteontwikkeling tussen de nylon. Dat veroorzaakt dan een ander probleem bij het schuiven van de waggler over de gekrulde lijn.
Bart125, Dank voor de info. Ik ga het eerst met flosdraad proberen. Als dat niet wil dan kan ik altijd nog andere kraaltjes halen. Volgens mij heeft de firma Zebco ook geschikte kraaltjes in het assortiment.Vaste stok | Match | FeederReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse
Reageer