Glijdende stoppers

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • PeBo
    Hengelaar

• 29-09-2007
    • 2643
    • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
    Ik haak even in op dit topic. Ik heb in de Woolworth (Duitse winkel) een doosje met verschillende kralen gekocht. Op de lijn een stuitje gemaakt van Drennan feedergum. Bij het aantrekken van het stuitje knapte een uiteinde.

Vervolgens een nieuw stuitje geknoopt en bij het verschuiven van het stuitje brak de 18/00 hoofdlijn, welke nog niet zolang geleden opgespoeld is. Daarna een stuitje gemaakt van 15/00 nylon, maar daar schoof het kraaltje zo overheen. Zelfs als ik 20/00 neem dan schuiven de kraaltjes er overheen. Alleen zijn de nylon stuitjes wel te verschuiven, zonder dat de lijn breekt.

Op het doosje staat geen gatmaat en ik dacht voor die 2 euro is het het proberen waard. Iemand een tip, waar ik kralen kan kopen met een kleiner gat?
    Rolla volgens mijn ervaring is het fout om een stuitje te maken van nylon op een nylon lijn. Bij het verschuiven gaat je hoodlijn krullen. Ik denk door de warmteontwikkeling tussen de nylon. Dat veroorzaakt dan een ander probleem bij het schuiven van de waggler over de gekrulde lijn.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

Reageer

• YatesH
      Newbie

• 10-01-2025
      • 3
      • Rotterdam

Oorspronkelijk geplaatst door mcjvanschaik
      Ik haak even in op dit topic. Ik heb in de Woolworth (Duitse winkel) een doosje met verschillende kralen gekocht. Op de lijn een stuitje gemaakt van Drennan feedergum. Bij het aantrekken van het stuitje knapte een uiteinde.

Vervolgens een nieuw stuitje geknoopt en bij het verschuiven van het stuitje brak de 18/00 hoofdlijn, welke nog niet zolang geleden opgespoeld is. Daarna een stuitje gemaakt van 15/00 nylon, maar daar schoof het kraaltje zo overheen. Zelfs als ik 20/00 neem dan schuiven de kraaltjes er overheen. Alleen zijn de nylon stuitjes wel te verschuiven, zonder dat de lijn breekt.
      Ik raad ook aan om aandacht te besteden aan platforms zoals jungliwin . Veel sites bieden bijvoorbeeld bonussen, wat een geweldige start kan zijn voor beginners.
      Op het doosje staat geen gatmaat en ik dacht voor die 2 euro is het het proberen waard. Iemand een tip, waar ik kralen kan kopen met een kleiner gat?
      Dank je wel Bart, ik heb ze besteld.
      Zonder was is het natuurlijk moeilijker - de draad raakt in de war.

Aangepast door YatesH; 20-01-2025, 08:22.

Reageer

• bart125
        van alles wat

• 03-11-2020
        • 200
        • A

Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
        Als je ze bij de ali besteld (ik heb al eerder een link gedeeld) is de kans redelijk dat er wel degelijk een gatmaat is vermeld als je alle product info bekijkt
        je moet dan meestal een flik eind omlaag scrollen.
        verder krijg je als je contact op neemt met de leverancier ook gewoon antwoordt op een dergelijke vraag (door google translate vertaald wekt primma)

afbeelding.png

Reageer

• Rolla
          Allroundvisser

• 03-05-2009
          • 2385
          • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo

Rolla volgens mijn ervaring is het fout om een stuitje te maken van nylon op een nylon lijn. Bij het verschuiven gaat je hoodlijn krullen. Ik denk door de warmteontwikkeling tussen de nylon. Dat veroorzaakt dan een ander probleem bij het schuiven van de waggler over de gekrulde lijn.
          Daar je zul je wel eens gelijk in kunnen hebben, maar als je aan het water zit en je moet een nieuw stuitje knopen en je hebt op dat moment alleen nylon voorhanden, dan is het helaas niet anders. IK heb nu inmiddels flosdraad in mijn viskist zitten..

Bart125, Dank voor de info. Ik ga het eerst met flosdraad proberen. Als dat niet wil dan kan ik altijd nog andere kraaltjes halen. Volgens mij heeft de firma Zebco ook geschikte kraaltjes in het assortiment.
          Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Working...