Afgelopen maandag ben ik wezen vissen op een stek waar veel brasem hoog in het water zat. Vele malen had ik, evenals mijn maat, last van lijnzwemmers. Ik viste met een staande haak op 11 meter (2.5 meter diep), en heb 4 brasems gevangen, waarvan ik er 2 vals gehaakt heb. Maar ik heb er ook 6 verspeeld die ik, naar alle waarschijnlijkheid vals had gehaakt. Heb ook met de feeder aan de overkant geprobeerd op zo'n 60cm water, maar daar heb ik ook slechts 2 lijnzwemmers gehad zonder vis. Mijn maat viste stug door met de stok en bleef vis vangen.
Nu is mijn vraag hoe kan je het beste proberen om de brasem toch te laten azen? Had ik misschien heel regelmatig casters moeten schieten op de 11m plek om te hopen dat ik ze op half water aan het azen zou krijgen, of toch gewoon blijven volhouden op volle diepte?
De voorns en blieken die ving ik wel regelmatig op diepte.
Zelf durfde ik het niet aan om op 11meter op half water te vissen, aangezien ik op een meter of 4 ook ze heb geprobeerd om op half water te vangen, door het constant bijgooien van een paar (4,5) casters en ik slechts 1 mooie bliek daarmee heb gevangen.
Stug doorvissen op 11meter leverde veel meer vis op, maar ook met regelmaat dat het elastiek meters uit de top ging om vervolgens weer naar binnen te schieten.
Had ik toch op half water moeten gaan vissen? Of wat had ik anders moeten doen?
Alvast bedankt
Nu is mijn vraag hoe kan je het beste proberen om de brasem toch te laten azen? Had ik misschien heel regelmatig casters moeten schieten op de 11m plek om te hopen dat ik ze op half water aan het azen zou krijgen, of toch gewoon blijven volhouden op volle diepte?
De voorns en blieken die ving ik wel regelmatig op diepte.
Zelf durfde ik het niet aan om op 11meter op half water te vissen, aangezien ik op een meter of 4 ook ze heb geprobeerd om op half water te vangen, door het constant bijgooien van een paar (4,5) casters en ik slechts 1 mooie bliek daarmee heb gevangen.
Stug doorvissen op 11meter leverde veel meer vis op, maar ook met regelmaat dat het elastiek meters uit de top ging om vervolgens weer naar binnen te schieten.
Had ik toch op half water moeten gaan vissen? Of wat had ik anders moeten doen?
Alvast bedankt

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter 

Reageer