Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Inderdaad een heel vreemd verschijnsel, mischien iets om in de gaten te houden?
Als er meer van dit vreemdsoortigen veschijnselen komen dat onze heren der wetenschap zich daar eens over kunnen gaan buigen.
Persoonlijk vind ik het een beetje raar gaan met onze vissoorten.
Het is net of ze op een één of andere manier geheel van pad af zijn.....................
Niet alleen met vissoorten is dit het geval. Ik zie op dit moment regelmatig eenden met jonge kuikens. Wel erg laat voor de tijd van het jaar. Het is ook gewoon te warm.
Het is toch raar in huizen hoor ik ook veel verschillende reacties , ik had gisteren trouwens een dikke platte brasem onder de paai pukkels ?????????? hoe dat kan ???
Volgens mij gevoel is dat een heel slecht teken
vorige week op het noord-hollands kanaal had ik 2 met paaipukkels en zaterdag eentje. Toch appart
Mijne heren bij gunstige omstandigheden kan de vis meerdere malen per jaar afpaaien.
Door veranderingen in het klimaat zal het in Nederland steeds vaker voorkomen.
Klopt, de wateren van Dokkum en Birdaard zijn ook afschuwelijk bruin. Ook daar haast geen visje te vangen. Ik ben benieuwd of het deze winter in Kollum net zo goed gaat worden als vorig jaar. Ik heb er mijn twijfels over.
Douwe kan een brasem dan meerdere keren per jaar in de paai zitten ?? dacht dat het alleen maar met een bepaald temperatuur kan zijn .
Volgens mijn idee gaan ze dan dood want ze kunnen geen kuit schieten ivm waterplanten en weet ik allemaal wat
Als ze in de paai zijn en het vriest een week ,en de brasem kan niet paaien gaan ze dood ?
Teminste dat is mij geleerd .
Een karperachtige is in staat om de eieren weer op te nemen in het lichaam om later als de situatie beter is nogmaals te paaien.
Soms gaat het inderdaad mis en sterft de vis na een langere tijd aan kuitverharding.
Ik heb eens een winde in mijn vijver gehad dat haar kuit niet kwijt kon. De kuit kan dan verstenen en ten gevolge daarvan kan een vis sterven. Het zijn dan meestal de vrouwtjes die het loodje gaan leggen. De mannen (te herkennen aan de paaipukkels en ruige slijmlaag) zijn beter in staat om te overleven.
Jongens jongen jongens wat heb ik een heerlijke middag gehad vandaag! Ook ik heb vandaag weer eens een haven opgezocht om de wintervisserij in te zetten heerlijk zo van de kant haast vanuit de viskar en auto gevist. Resultaat van 12.15 uur tot 16.15 uur: 326 vissen samen gevangen met een maat van mij. We hadden geen tijd om een broodje te kunnen eten of een kopje koffie te drinken we moesten daarom de hengels noodgedwongen aan de kant leggen... Verder ons voer zo droog mogelijk aangemaakt omdat grote ballen alleen maar verdwijnen in de rotzooi op de bodem we hebben dan ook vaak lichtjes gevoerd en dat hielp direct nadat de beten minder werden, we hebben nauwelijks iets gepakt op de casters heel vreemd eigenlijk. De grotere voorns hebben we eigenlijk ook niet gevangen vandaag het zat er gewoon niet het was alleaal spul van ca. 10 cm. lang misschien dat dat nog komt en dat ze nog groter moeten worden. We zijn zo enthousiast geworden dat we het morgen opnieuw proberen om net zoveel te kunnen vangen als vandaag het was wel een hele tellerij maar we waren benieuwd hoeveel we hadden gek genoeg zijn we vergeten ze te wegen nooit aan gedacht eerlijk gezegd...
Reageer