wintervoorn in de havens

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

Hahah soms ben ik best wel eens blij dat ik geen kinderen heb -))
    Maar beterft de brasem 100% zeker mijn buurman zij ook al vreemd verschijnsel .
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok

Reageer

• Amadeus
      Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
      • 1626
      • Westerlee

Inderdaad een heel vreemd verschijnsel, mischien iets om in de gaten te houden?
      Als er meer van dit vreemdsoortigen veschijnselen komen dat onze heren der wetenschap zich daar eens over kunnen gaan buigen.
      Persoonlijk vind ik het een beetje raar gaan met onze vissoorten.
      Het is net of ze op een één of andere manier geheel van pad af zijn.....................
      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Viskerluu
        Banned

• 07-08-2008
        • 278
        • Groningen

Niet alleen met vissoorten is dit het geval. Ik zie op dit moment regelmatig eenden met jonge kuikens. Wel erg laat voor de tijd van het jaar. Het is ook gewoon te warm.

Reageer

• Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
          Het is toch raar in huizen hoor ik ook veel verschillende reacties , ik had gisteren trouwens een dikke platte brasem onder de paai pukkels ?????????? hoe dat kan ???
          Volgens mij gevoel is dat een heel slecht teken

vorige week op het noord-hollands kanaal had ik 2 met paaipukkels en zaterdag eentje. Toch appart

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Mijne heren bij gunstige omstandigheden kan de vis meerdere malen per jaar afpaaien.
            Door veranderingen in het klimaat zal het in Nederland steeds vaker voorkomen.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Viskerluu
              Banned

• 07-08-2008
              • 278
              • Groningen

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
              Ga zaterdag maar eens proberen weer eens 200 stuks te vangen bij ons in Kollum
              En? Is het gelukt?

Reageer

• The Frisian Viking
                NHSF Erelid
                • 27-06-2006
                • 5454
                • Feânwalden

nee dat is niet gelukt het waren er 110 stuks het was slecht en het water was smerig heeft alles te maken met het baggeren in de trekvaart
                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Viskerluu
                  Banned

• 07-08-2008
                  • 278
                  • Groningen

Klopt, de wateren van Dokkum en Birdaard zijn ook afschuwelijk bruin. Ook daar haast geen visje te vangen. Ik ben benieuwd of het deze winter in Kollum net zo goed gaat worden als vorig jaar. Ik heb er mijn twijfels over.

Reageer

• lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

Douwe kan een brasem dan meerdere keren per jaar in de paai zitten ?? dacht dat het alleen maar met een bepaald temperatuur kan zijn .
                    Volgens mijn idee gaan ze dan dood want ze kunnen geen kuit schieten ivm waterplanten en weet ik allemaal wat
                    Als ze in de paai zijn en het vriest een week ,en de brasem kan niet paaien gaan ze dood ?
                    Teminste dat is mij geleerd .
                    Groetjes
                    Johnny

Match
                    Feeder
                    Stok

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Een karperachtige is in staat om de eieren weer op te nemen in het lichaam om later als de situatie beter is nogmaals te paaien.
                      Soms gaat het inderdaad mis en sterft de vis na een langere tijd aan kuitverharding.
                      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Viskerluu
                        Banned

• 07-08-2008
                        • 278
                        • Groningen

Ik heb eens een winde in mijn vijver gehad dat haar kuit niet kwijt kon. De kuit kan dan verstenen en ten gevolge daarvan kan een vis sterven. Het zijn dan meestal de vrouwtjes die het loodje gaan leggen. De mannen (te herkennen aan de paaipukkels en ruige slijmlaag) zijn beter in staat om te overleven.

Reageer

• eitcbv
                          Doe wat je goed dunkt!
                          • 24-12-2005
                          • 192
                          • nabij Steenwijk

Jongens jongen jongens wat heb ik een heerlijke middag gehad vandaag! Ook ik heb vandaag weer eens een haven opgezocht om de wintervisserij in te zetten heerlijk zo van de kant haast vanuit de viskar en auto gevist. Resultaat van 12.15 uur tot 16.15 uur: 326 vissen samen gevangen met een maat van mij. We hadden geen tijd om een broodje te kunnen eten of een kopje koffie te drinken we moesten daarom de hengels noodgedwongen aan de kant leggen... Verder ons voer zo droog mogelijk aangemaakt omdat grote ballen alleen maar verdwijnen in de rotzooi op de bodem we hebben dan ook vaak lichtjes gevoerd en dat hielp direct nadat de beten minder werden, we hebben nauwelijks iets gepakt op de casters heel vreemd eigenlijk. De grotere voorns hebben we eigenlijk ook niet gevangen vandaag het zat er gewoon niet het was alleaal spul van ca. 10 cm. lang misschien dat dat nog komt en dat ze nog groter moeten worden. We zijn zo enthousiast geworden dat we het morgen opnieuw proberen om net zoveel te kunnen vangen als vandaag het was wel een hele tellerij maar we waren benieuwd hoeveel we hadden gek genoeg zijn we vergeten ze te wegen nooit aan gedacht eerlijk gezegd...

Groetjes,

Frans.
                          Attached Files
                          Fishing is a way of life!!!

Reageer

• Eduard
                            Moderator
                            • 11-08-2004
                            • 3278
                            • Sappemeer

Nou... wij hebben vandaag in de haven wel veel gezien, maar geen vis...
                            groet,
                            Eduard

Reageer

• Viskerluu
                              Banned

• 07-08-2008
                              • 278
                              • Groningen

Niet alleen kleine voorntjes, maar ook ondermaatse windes. Gelukkig tellen die bij ons allemaal niet mee.

Reageer

• Jans
                                Toekomstig expert
                                • 13-03-2004
                                • 272
                                • Drenthe

het was wel een hele tellerij
                                Moi,

Mischien is zo'n tel apparaatje wat, hoef je de vis ook niet onnodig vast te houden.

TIP, koop dan wel een ander merk als onderstaand exemplaar want deze telt erg beroerd, oftewel telt de helft van de keren gewoon niet.

Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

Working...