" tim" dobbers

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

" tim" dobbers

Hallo champs,

ik heb een paar Tim's dobbers besteld holle onderpennen). Heeft iemand er ervaring mee? reageren ze anders dan "klassieke"dobbers? hoe blokken ze op de stroming? etc.etc???
    oude hond kan ook trucjes leren
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Volgens mij is het zo als de vis het aas pakt zal de antenne ondergaan onverschillig wat er onder die antenne voor materiaal zit ,het is dan zaak om snel en doeltreffend te slaan ,zo dat je de vis die deze grap met je uit haalde zo snel mogelijk op de kant of zo je wilt in je netje kunt laten glijden.
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• Deemes
      Met enige kennis...
      • 06-09-2005
      • 335
      • Retie

Holle onderantennes zijn al jaren bezig zich in de markt te wringen, echter zonder succes.
      De reden? Volgens mij heeft het geen enkel voordeel tenopzichte van de normale rvs of carbon onderantennes en vaak zijn deze pennen duurder.
      Een nadeel ken ik wel. Doordat er in eerste instantie geen water inde holte loopt en door bepaalde bewegingen weer wel zijn ze moeilijk precies af te stellen.
      Jaren terug al getest, oa pennen van Fly, maar niet goed bevonden en de huidige generatie zal niet anders zijn zeker?

Dirk
      \'k Pak \'m \'beet\'!

Reageer

• eitcbv
        Doe wat je goed dunkt!
        • 24-12-2005
        • 192
        • nabij Steenwijk

Ook ik heb de nodige Timms-dobbers ingeslagen te weten: 3x de Ruud van 1 gr. 3x de Hans 0,75 gr.(alletwee zgn inliners..) en 2x de Mick prachtige brasempen mooi voor de opstekers dat zie je door dat zwarte bolletje. Maar de andere pennen die ik ook heb gezien zou ik graag willen hebben maar ik heb al gemerkt dat ze niet in mijn JVS-modules passen gewoonweg omdat de andere modellen ongelofelijk lang zijn ik denk dat meer mensen hier problemen mee krijgen natuurlijk is een extra lange onderantenne mooi om je dobber mooi stabiel aan te bieden maar mijn tuigplankjes zijn toch nog 22 cm. lang maar de meeste pennen van Tim passen hier niet op zéér frustrerend en ik ben niet van plan om andere tuigenbakken aan te schaffen ik heb al genoeg zooi bij elkaar: plato met feederbox (extra 2 poten erbij weer meer opbouwwerk), onder die JVS-modules heb ik hetzelfde framewerk laten maken dan van mijn feederbox die grijze ptt-box zeg maar ik kan hem uitschuiven zodat ie ook past op mijn big-size plato en 16 mm vol aluminiumpoten. Zie de foto maar eens past mooi naast elkaar die feederbox en die JVS-modules aan mijn plato.

Als de pennen wel pasten op mijn 22 cm. tuigenplankjes dan had ik al hele series ingeslagen voor die nieuwe visseizoen maar ik moet die andere eerst maar eens uitproberen die jaar. Ik ben van plan om dit jaar toch meer te trainen met mijn nieuwe pennen zodat ik weet hoe die nieuwe pennen reageren op bepaalde beten. Ik heb voor dit jaar toch een hele nieuwe dobberarsenaal ingekocht: heb nu diverse series ingeslagen bij elkaar 36 dobbers en onderlijntjes een boel werk dus maar heb het nu voor elkaar denk omdat ik ze per gewicht 3 lengtes heb gemaakt qua diepte hoef ik de tuigjes nooit meer in te korten enzo.

Ik ben benieuwd of andere mensen ook moeite hebben om die lange dobbers van Tim op te bergen in hun dobbermodules.

Groetjes,

Frans.
        Attached Files
        Fishing is a way of life!!!

Reageer

• Austin
          Banned

• 05-12-2008
          • 208
          • veendam

IK heb die met holle keil en heb persoonlijk nooit een probleem gehad met ze goed op piel te krijgen..Een keer en blijven ze goed......
          Ik heb ze niet gekocht voor dat holle maar omdat ze slank waren!!

Al met all een goede merk name

shame that MICHEAL has got his hands on them means TOP prices all the way!

Reageer

• fpulles
            omgeturnd

• 15-02-2008
            • 1260
            • Eindhoven

hey frans, dn kort je de pennen toch wat in, of krijg je dan een heel andere pen? ik zie het probleem niet
            oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• eitcbv
              Doe wat je goed dunkt!
              • 24-12-2005
              • 192
              • nabij Steenwijk

uhhm fpulles ik weet niet of dat de opzet is van deze pennen ik denk dat je daarmee de eigenschappen van die dobbers mee verkloot het zal zeker niet ten goede komen van de stabiliteit in het water te denken bij opstuwende bovenlaag bij wind... JMaar ik zou van sommige dobbers echt wel een cm. of 2 á 3 moeten afknippen ik vindt het zonde. Maar ik ben vooralsnog benieuwd of er mensen hier op het forum zijn die mij nog een suggestie kunnen geven vor het opbergen van deze lange pennen van Timms dobbers. Iemand een ideeetje?
              Fishing is a way of life!!!

Reageer

• janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

Ik heb een heel simpel idee ,als je nou eens zelf een tuigendoos maakt dan kan je die met de lengte van je dobbers overeen laten komen ,jaren terug maakte ik altijd zelf mijn tuigen kistjes 10 tuigen plankjes breed dus 10 op de bodem en 10 in het deksel ,ik merk dat steeds vaker op als het niet pasklaar te koop is heeft men een probleem .Als je dit soort kleinigheidjes zelf op kunt lossen word je een stuk minder afhankelijk van een ander ,ik ga er maar van uit wat je zelf kunt doen hoef je niet aan een ander te vragen , en het geeft ,als het een beetje lukt enorm veel voldoening.
                Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...