Shimano Technium XTB 1300

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Electic
    Newbie

• 26-05-2008
    • 9
    • Zwolle

Shimano Technium XTB 1300

Wie heeft er ervaringen met de Shimano Technium XTB 1300?

Op dit moment vis ik met een 9,5m JVS Opticon, op zich een prima stok voor rustig water met niet te veel wind van de zijkant.

Omdat ik mijn vaste stok wil upgraden (langer ) heb ik rond gekeken op internet en loop steeds tegen deze stok aan. Hij is niet te duur voor € 350,- is hij te verkrijgen. Helaas is het toch iets moeilijker om objectieve reviews te vinden....

Wie heeft ervaringen met deze stok of heb je een beter alternatief voor deze prijsklasse. Ik vis hoofdzakkelijk op stilstaand en langzaamstromend water, een beetje zijwind moet hij wel kunnen hebben.

Bedankt voor de eventuele reactie

Groeten
  • Electic
    Newbie

• 26-05-2008
    • 9
    • Zwolle

hmm heeft er niemand ervaring met deze stok? met de XT-A wellicht?

Als ik internet mag geloven is dit toch één van de populairdere stokken...

Bedankt voor een eventuele reactie.

Reageer

• dam liefhebber
      als ze me missen ........

• 24-07-2009
      • 7
      • Kloosterhaar

Hallo,

Ik vis met de xt-b 1300, is een geweldige hengel maar is wel een beetje aan de zware kant althans voor mij dan.
      Ik vis dus ook veel met een oudere Dam hengel die veel lichter is, maar ook veel gevoeliger voor de zijwind.
      De Shimano is een goede hengel die ook goed te gebruiken is bij een stevige zijwind.
      Ik heb hem gekocht in een z.g. pack uitvoering dus inclusief tas 2 extra topsets en een powerkit.

Hopelijk kun je hier iets mee,
      groetjes en veel succes
      Bert

Reageer

• Amadeus
        Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

@ Electic, je woont niet echt ver van Stonecity (Steenwijk)vandaan.
        Daar zit Raven ook, deze heeft die stokken in het schap liggen.
        Daar kan je deze stok zien, voelen en zelf oordelen.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Zo is dat, je moet het gewoon zelf ondervinden bij de winkelier. Shimano maakt mooie hengels, hoewel ik de Technium ook (top)zwaar vindt. JVS is ook gewoon goed (in tegenstelling tot de overige spullen), want dat is Daiwa.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Jakob
            <*{{{{><(

• 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
            Zo is dat, je moet het gewoon zelf ondervinden bij de winkelier. Shimano maakt mooie hengels, hoewel ik de Technium ook (top)zwaar vindt. JVS is ook gewoon goed (in tegenstelling tot de overige spullen), want dat is Daiwa.
            Alleen de Imperial en de Gold zijn Daiwa, de rest van de JVS vaste hengels mag niet eens in de schaduw van Daiwa staan. De imperial en de gold ziijn dan ook super.
            Voor mij de beste vaste stok die er is Daiwa, ik heb er nog geen een gezien die daar aan kon tippen, niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Een deel van het Uk team vist ook met Daiwa evenals Wales.

Reageer

• ron_vonk@hotmail.com
              Newbie

• 18-10-2010
              • 1
              • Amersfoort

Jullie zijn kennelijk liefhebbers...

Ik bied op Marktplaats aan een Daiwa ProCarbon G951-110 CC-Sheet, 11m/9d/152cm aan...

Zeg maar, de Daiwa Imperial (uit 1985) van 14.50m, zonder de twee delen van 175cm...

Ik vang er nu nog geen vliegen mee... 105 euro is het hoogste bod, tussen kwartjesvinders...

Iemand serieus interesse?

Groet, Ron

Reageer

• Kosmozz
                Match en Feeder
                • 25-07-2005
                • 1959
                • Hannut

Ik heb een XTA margin (10 meter). Echt een sterke hengel. Ik gebruik hem op de ijssel voor tussen de kribben. Brasems van 3 kg trek je er zonder problemen uit. De langere modellen zijn inderdaad topzwaar. Maar goed, dat kun je verwachten voor die prijs. Ik denk niet dat er een ander merk is waar je dezelfde kwaliteit krijgt voor die prijs (als ik aanneem dat je naar een bepaalde winkelier gaat).
                Carpe Diem

Reageer

• Foxdonut
                  I have a bream!

• 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

Ik ben wel benieuwd naar dat Gen-Z concept dat ze gebruikt hebben voor de technium versie 2011. Met name dan het effect van dat high pressure carbon. Ligt ie trouwens ergens op de beurs in Utrecht?
                  Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Mosselman
                    Een wat oudere jongere

• 13-01-2009
                    • 259
                    • Haren

Ik heb ook een Shimano Technium XTB 1300, als pack in Engeland gekocht.
                    Kwalitatief sterke stok, kan tegen zijwind.
                    Is wat zwaar, maar op 11,5 mtr perfect (voor mij) en op 13 mtr leg ik hem toch op de frontbar.
                    Maar... je moet de stok vasthouden en er zelf een goed gevoel er bij hebben.
                    Succes.
                    Groeten Harry

Reageer

Working...