Mocht het water te diep uitvallen, dan rest er niets anders dan je lijn te verlengen.
Elastiek in spro cresta s7/10
Collapse
X
-
-
Vandaag gevist me me vader (is beginnende visser, gaat meer mee omdat ik dan ook vervoer heb heb nog geen rijbewijs voor auto, dat hoop ik volgend jaar te halen).
Hij heeft mijn oude spro cresta s7/2 overgenomen en mee gevist vandaag, ik met mijn nieuwe hengel de spro cresta s7/10 bijde hengels met elastiek, ik heb helaas niets gevangen daar is ook een reden voor, mijn pa had wel wat een brasem van 46cm en 3 kleintjes (vond dat niet verkeerd voor hem aangezien het voor hem 25 jaar ong gelden is dat ie voor het laast heeft gevist toen ie jonger was met een stuk brood en simpel hengeltje).
Ik had nog voor dat we weg gingen de tuigejes gemaakt voor mijn hengel paar korte en lange.
Zelf dacht ik dat het toch aardig diep was in het midden bij noordwillems kanaal dus had een lijn gepakt van 585,5cm maar het was nog geen 2,1m diep dus veel te lange opslag wat dus niet werkte door de stroming enzo, had ik een gebied van wijdte 4m, 2m ene zijde hengel en 2m andere zijde hengel, en moest nog uitloden.
Maar heb er mee gevist, wel paar beetjes gehad maar sloeg natuurlijk mis door de lange opslag, in iedergeval de hengel beviel mij erg goed, mooi licht en ook erg strak.
Zelfs nog lichter dan de spro cresta s7/2 die 8m is.
Kan dus komende week de tuigen verder maken en wat lengte inkorten en uitloden in de regenton.Visgroet, Pieter
VISSEN NATUURLIJKReageer
-
Voor de volgende keer een tip, kort je lijn gewoon in na het peilen, de kosten van de paar meter lijn die je weggooit zijn minien en het maakt je visdag veel prettiger.Ik had nog voor dat we weg gingen de tuigejes gemaakt voor mijn hengel paar korte en lange.
Zelf dacht ik dat het toch aardig diep was in het midden bij noordwillems kanaal dus had een lijn gepakt van 585,5cm maar het was nog geen 2,1m diep dus veel te lange opslag wat dus niet werkte
daarna heb je de keuze zet je je dobber weer op een langere lijn of hou je die lengte.
Voor mij is het prettig kunnen vissen die paar eurocent wel waardReageer
-
Nylon zijn de kosten niet, maar telkens nieuwe tuigen inelkander zetten........
Ik weet het, zoveel werk is het niet, maar het moet wel even gebeuren.
Ik vind stiekvissen wel prettig, maar steeds met die tuigen........
Op den duur had ik een bak vol, ik ben weer teruggegaan naar de "kikkers" en heb mijn tuigenbak aardig uitgedunt.
En ik vis nog steeds met de zelfde lijndiktes en heb nog geen vis verloren door lijnbreuk.Reageer
-
Oke ja dat kan ook lijn inkorten kon ik ook wel doen niet dat het duur is ofzo koop zo nieuw nylon maar was meer vene kijken hoediep is het er en hengel even uitproberen, maar nee wil toch met elastiek vissen en dan met een 12/00 hoofdlijn en een 8/00 onderlijn.
Zit alleen te kiezen van welke type dobber van timms ik neem (en dan de hele reeks in grammen) denk nu dat ik lijn van 444,5cm neem en 585,5cm wil dan dat ik in bijde lengtes de zelfde dobbers heb met grammen.
Zit de denken aan model Jos deze is er van 0,75 gram t/m 5,0 gram of model Ronald 0,8 t/m 5,0 gram (voor stromend water).
model Ruud 0,5 gram t/m 2,0 gram (voor stilstaand/lichtstromend water).
model Lud of model Emiel (voor stilstaand water, nieuwe modelen).
Deze dobbers adviseerde Frank Timmermans mij van de collectie.
Wil uiteindelijk 3 verschillende dobber hebben, 1 voor stromend water, 1 voor stilstaand/licht stomend water en 1 voor stilstaan water.
Iemand ervaring met dezer dobbers.
Denk dat ik dan met de 3 verschillende types in de grammen ervan die er zijn wel mee uit de voeten kan en dan heb ik twee verschillende lengtes.Visgroet, Pieter
VISSEN NATUURLIJKReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer