Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Bedankt Jan ben juist thuis van een opendeurdag en heb een catalogus.IK zou dit jaar met een dunnere rekker willen vissen.Wat raad je me aan jan Het is op een vijver voorn en kleine brasem van rond de kg.groeten Rudy
Hallo, ik gebruik sinds kort de g-line super(eerst g-line) dit is volgens mij de beste draad die re op dit moment is. Het is bij een dikte van 0.08 sterker als een lijn van een ander merk met een dikte van 0.12. En we willen tenslotte allemaal een lijn die dun en sterk is. Als haak gebruik ik kamakatsu en kamasan. In de winter kun je het beste de rode hak kiezen, die is heel fijn, dus dat komt de aaspresentatie ten goede.
als je met een rekker het elastiek in de top bedoeld hangt dat van veel zaken af.
Ten eerste je lijndikte en haakgrootte, dunne lijnen en kleine haakjes vragen om dun en zacht elastiek.
Ook de snelheid waarmee je de vis van plan bent te gaan vangen spelen een belangrijke rol, vang je veel vis van pakweg een kilo dan heb je een stugger elastiek nodig dan wanneer je veel voorn in korte tijd vangt.
Daarom raad ik aan om altijd verschillende toppen met verschillende soorten elastiek mee te nemen zodat je altijd zeker weet dat je zoveel mogelijk van je stek halen kunt.
met vr gr
-------------------------------------
Groeten van Jan
Stievie , als ik je een goede rek kan aanbevelen dan is het die van sensas , die van het wereldkampioenschap ,de long life latex rek , echt een geweldige rek , niet waar Jan of lex of andere die hem al hebben gebruikt ???
greetz
schijnt een goed elastiek te zijn ja Robson.
Ik heb er zelf nog niet mee gevist, ik heb altijd de super soft in m'n toppen.
En McQueen als ik snel wil of meot vissen dan heb ik het elastiek zo strak in mn top dat het er met de aanslag even uit komt en de klap op te vangen, en zodat het elastiek er nauwelijks uitkomt als de vis tegen werking geeft op de roller, het vangt hoogstens de ergste klappen op, en komt er niet meters uit. Soms is het handig om op zulke momenten een maatje dikker te nemen.
met vr gr
-------------------------------------
Groeten van Jan
Er is een nieuw elastiek op de markt van Daiwa.
Dit elastiek is hol en er zit vloeistof in.Dit klinkt misschien heel raar maar het is een puik spulleke.
We hebben getest hoever je het uit kunt trekken.
2 meter elastiek kun je tot 13 meter uittrekken.
Dit is echt super. Echter is het wel erg duur. ongeveer 25€ voor 5 meter.
Klinkt zeer hoopgevend lex ik zal er ook eens naar informeren , maar als er een vloeistof inzit , kan je hem dan nog overal doorknippen ???
greetz ,
van een collega
Reageer