onderlijntjes maken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lex

Goed gesproken MENNEKE

Groeten,
    Lex.

Reageer

• Deputy
      Sportvisser

• 04-02-2002
      • 606
      • Lille

Ik heb geen geldproblemen

want ik heb er geen
      groetjes van Deputy Dog

---------------------------
      http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
      http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• Henso
        Met enige kennis...
        • 14-12-2002
        • 499
        • Hoogezand

Moi luitjes, bedankt voor al jullie tips, ik heb vanmorgen een aantal onderlijntjes gemaakt, het geheel bevochtigd met nuchtere speie (spug) en klaar was kees, de haakjes zitten muurvast.
        alleen jammer dat bij elke merknaam de maten anders zijn, haakje 14 van kamatsu is weer kleiner dan haakje 14 van kamasan en dat is jammer en verwarrend. ook de trekkracht van elk merk snoer is weer anders, vindt ik knap stom.
        wat ik trouwens ook stom vind dat ik nergens meer mijn geliefde haak Kamasan B 532 gr. nr. 14 kan krijgen. de importeur was er mee gestopt of i.d.
        maar goed ik probeer wel bij elke hengelsportzaak die ik in tegen kom of ze dit soort nog hebben dan leg ik wel een klein voorraadje aan.
        groetjes. Henso

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• Mc.Queen
          Sportvisser
          • 19-09-2003
          • 577

Het zal moeilijk zijn om die 532 nog te vinden hoor!!!
          Maar ik wens je véél succes met de zoektocht!!!
          Mc.Queen!!!
          Greetings Mc.Queen!!!
          Tot volgende Maandag!!!

Reageer

• robson
            Banned
            • 30-12-2002
            • 289

beste Henso,
            Hoeveel moet je er nog hebben van die B532 nr 14 ???? dit is onze meest verkochte haak , ik denk dat we daar altijd zo een 100 doosjes van in stock hebben , laat maar iets weten .
            groetjes ,
            Robson

Reageer

• Henso
              Met enige kennis...
              • 14-12-2002
              • 499
              • Hoogezand

Ik heb laatst een klos nylon snoer gekocht, maar uiteraard niet goed gekeken naar de trekkracht, nu is de trekkracht kleiner dan die van mijn onderlijntjes. Kan dit??
              hoofdlijn 12/100 onderlijn 10/100.
              Het merk snoer bevalt mij namelijk heel goed bij het kapervissen, dus dan wil je wel eens wat kopen zonder eerst goed te kijken.
              groetjes. Henso.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
              2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• Jan Grijpstra
                Sportvisser
                • 09-10-2002
                • 646
                • Aalzum

Henso,

dat hangt er vanaf hoe de breek of treksterkte is gemeten, bij verschillende merken kan dat op verschillende manieren gebeuren.
                Theoretisch zal een onderlijn bij het witvissen minder sterk zijn dan de hoofdlijn, want je wil natuurlijk dat je onderlijntje breekt en niet de hoofdlijn.
                Daarom denk ik als je onderlijnen gebruikt en de waardes tussen hoofd en onderlijn liggen dicht bij elkaar gebruik dan lijnen van het zelfde merk, bijvoorbeeld Sensas Feeling boven en Sensas Palmer als onderlijn, natuurlijk mag je zelf een merk uitzoeken, ik deed maar een voorbeeld

met vr gr
                -------------------------------------
                Groeten van Jan

Reageer

• lex

Hoi Henso,

Meestal hoeft dit geen probleem te zijn. Wat Jan zegt klopt, maar de lengte van je hoofdlijn is misschien wel 20 keer zo lang als van je onderlijn. Je kan je dan wel voorstellen dat op je hoofdlijn meer rek kan komen dan op je onderlijn. 5 meter lijn rekt verder uit dan 1 meter lijn. Je zult dan ook zien dat de onderlijn eerder op maximale spanning staat dan je hoofdlijn.
                  Je onderlijn breekt dan terwijl je nog rek hebt op je hoofdlijn.
                  Het is echter wel het veiligst om lijnen van hetzelfde merk te gebruiken omdat die treksterktes op elkaar afgestemd zijn.

Groeten,
                  Lex.

Reageer

Working...