Nanotechnlogie: De vaste stok van de toekomst?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Nanotechnlogie: De vaste stok van de toekomst?

Hallo mannen,

De mogelijkheden van Nano technologie vorderen met rasse schreden. Door op molecuul niveau te kijken
    kan men beter en sterker produceren. Denk bijvoorbeeld aan carboneigenschappen!
    Onlangs produceerde abu een spinmolen met het gewicht van carbon maar tegelijkertijd de sterkte van staal.

Hoe denken jullie over over deze technologie in het witvissen? Zal dit veel invloed op onze manier van vissen gaan hebben? Zitten we straks met 16 meter hengels te vissen, drillen we karpers in een oogwenk omdat je je materiaal meer dan anders kan belasten. Haalt een jochie van 5 straks gemakkelijk de overkant van het Amsterdams Rijnkanaal met zn picker?

Of zal het zo'n vaart niet lopen en is het slechts een dure techniek die niet bereikbaar is voor de gewone (vis) consument...
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Wat is nanotechnologie? Op moleculair nivo is alles nanotechnologie; dus een carbon ook. Stuur eens op wat ABU speciaal gedaan heeft. Vaak is het flauwekul wat ze zeggen, puur verkooptechnieken.

Verder is het buiten kijf dat nanotechnologie belangrijk gaat worden voor de hengelsport. Carbon nanotubes zijn een geschikte candidaat voor vaste stokken, bijvoorbeeld. Shimano heeft momenteel het biofibre, dat zijn speciale moleculen die het carbon sterker maken. In principe is dit ook nanotechnologie. Echte nanotechnologie is het opbouwen van materialen vanaf atomair niveau, dus atoom voor atoom. Zoiets wat in je lichaam gebeurd eigenlijk. Dit bestaat nog lang niet. Nu is het vooral het mengen van bestaande materialen om zo de eigenschappen te verbeteren. Een goede eerste stap....
    Carpe Diem

Reageer

• Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

■The One Pole

The ONE pole is the result of constant
      development between Preston Innovations and
      Lerc to produce the ultimate pole.
      Using highly advanced (and expensive!) carbon,
      The ONE offers the ultimate in stiffness and
      strength.
      By removing the number 1 section and
      elasticating the number 2 and 3 section
      you can use it for big elastics and carp with
      confidence.
      Built using the exclusive Preston Genis
      System, The ONE features the Nanolith carbon
      construction system, an anti-friction Sun Core
      finish and Fusion top kits which are stiffer than
      conventional top kits.
      Magic Step top kits come as standard, which
      ensure smooth flow of elastic and work to
      eliminate judder, which can cause bumped fish.
      The ONE pole is the most advanced pole we
      have ever produced and is unbeatable when
      fished at 16 metres, where the stiffness really
      comes into its own.
      16m Standard Pole Package
      ■■
      1 x The ONE 16m Pole

■■
      2 x GiS Match Plus Top 4 Kits

■■
      3 x GiS Power Top 2 Kits

■■
      1 x Short Number 4

■■
      1 x Kup Kit and Kups

■■
      1 x GiS 10 Tube Holdall

■■1 x Carryall
      https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Foxdonut
        I have a bream!

• 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
        Wat is nanotechnologie? Op moleculair nivo is alles nanotechnologie; dus een carbon ook. Stuur eens op wat ABU speciaal gedaan heeft. Vaak is het flauwekul wat ze zeggen, puur verkooptechnieken.

Verder is het buiten kijf dat nanotechnologie belangrijk gaat worden voor de hengelsport. Carbon nanotubes zijn een geschikte candidaat voor vaste stokken, bijvoorbeeld. Shimano heeft momenteel het biofibre, dat zijn speciale moleculen die het carbon sterker maken. In principe is dit ook nanotechnologie. Echte nanotechnologie is het opbouwen van materialen vanaf atomair niveau, dus atoom voor atoom. Zoiets wat in je lichaam gebeurd eigenlijk. Dit bestaat nog lang niet. Nu is het vooral het mengen van bestaande materialen om zo de eigenschappen te verbeteren. Een goede eerste stap....

Ik bedoelde deze molen Kosmozz,

Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Shimano heeft op zich hetzelfde gedaan met dat C14-goedje. Inderdaad lichter, maar allemaal verkooppraatjes.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Heren het is al een jaar of 4 oud ,als ik mij niet vergis was Maver met Nano begonnen zo 4 jaar geleden .
            Alleen heeft de concurent deze metode verder ontwikkelt zeker bij hengels lichter strakker en duurzamer .
            Hoe het de praktijk uit moet wijzen ? geen idee dat zal de praktijk uit moeten maken.
            Maar om te zeggen het is iets nieuws . nop
            Ik weet dat Anoek ooit een werkstuk over nanotechniek geschreven heeft helaas ben ik het kwijt .(ANDERE PC)
            Hopelijk kan ze als ze dit leest daar het een of ander over vertellen .
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• Foxdonut
              I have a bream!

• 09-04-2010
              • 1237
              • Gro

sorry mannen, ik ben echt geen wetenschapper en ik wist ook niet dat het al lang bestond. Ik dacht juist dat door deze technologie veel materiaal wat wij voor de visserij gebruiken nog wel wat verder door zou ontwikkelen en ik was juist benieuwd naar jullie mening hierover. Laatste tijd posten al zo weinig mensen eens wat nieuwe topics op het forum, ik zal nog weer eens een topic openen zucht ...
              Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Nee hoor Foxdonut het is juist heel goed dat je deze topic opent ik ben ook geen weterschapper maar ik stond toen dicht bij het vuur zeg maar.
                Deze techniek is zeker doorontwikkeld ,en ik zou er ook best wel wat meer van willen weten hoe het er nu voor staat .

En uuu Gewoon je ding vragen he niks mis mee
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

Ik ben wel wetenschapper en heb twee jaar aan nanodraden gewerkt. Momenteel is het een hype en is het de methode om geld binnen te halen voor je onderzoek. Als stelregel kun je aanhouden: onderzoek aan materialen met afmetingen tussen 10-100 nm (1 meter / 1 miljard) is nanowetenschap. Nanolith waar Preston het over heeft betekent feitelijk niets. Het kan nano zijn, maar het kan evengoed commerciele bla bla zijn. Het is een kwestie van definitie...
                  Carpe Diem

Reageer

• Foxdonut
                    I have a bream!

• 09-04-2010
                    • 1237
                    • Gro

Een jaar geleden was ik dit topic over Nanotechnologie gestart. Nu komt er binnenkort de Nanofil lijn uit van Berkley (ook artikel witvistotaal geweest).
                    Ik moet zeggen het ziet er veel belovend uit, maar zoals met alle mooie dingen bijna te mooi om waar te zijn. Wat is jullie mening?

Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• Jan Broess
                      Specimen Hunter
                      • 21-09-2003
                      • 1131
                      • Nieuwegein

ZES KILO TREKKRACHT BIJ ACHT DUIZENDSTE!!!!

Voorlopig geloof ik er niets van. Dunner dan spinrag kan niet. 6 kilogram trekkracht op 0.8/00. Ben er wel benieuwd naar, of het wel geschikt is voor het secure vissen met de stok. (andere criteria zoals soepelheid en onzichtbaarheid moeten ook in orde zijn)

Ik ben nog nooit dunner gegaan dan 5.3/00. Dan lijkt dit gewoonweg te mooi om waar te zijn
                      Greetz,
                      Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• haakie
                        liever veel dan groot

• 14-08-2010
                        • 60
                        • zeewolde

ik ken mensen die al met nanofil vissen.
                        zij vissen met de vaste stok en met de match en zijn zeer tevreden over de lijn.

Reageer

• Foxdonut
                          I have a bream!

• 09-04-2010
                          • 1237
                          • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door haakie
                          ik ken mensen die al met nanofil vissen.
                          zij vissen met de vaste stok en met de match en zijn zeer tevreden over de lijn.
                          Maar welke significante voordelen heeft deze lijn boven de 'normale' lijnen. Want het komt op mij over dat als dit daadwerkelijk de beste lijn is die er te krijgen is, de andere fabrikanten wel kunnen ophouden en elke visser zijn bestaande lijn op de molens in de prullenbak kan gooien. Een scenario wat me niet echt logisch lijkt eigenlijk...
                          Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

Working...