zitkist

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Een Matchbox E-Class lijkt me ook wl een stevige kist.
    Iemand al ervaring met deze kist ?

Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• felidae
      Newbie

• 29-07-2010
      • 10
      • Lommel

Ik heb vandaag deze viskist gekocht:

Reageer

• Foxdonut
        I have a bream!

• 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
        Een Matchbox E-Class lijkt me ook wl een stevige kist.
        Iemand al ervaring met deze kist ?

http://www.matchboxtackle.eu/Matchbo...seat_boxes.htm
        Deze zie ik vaak in de engelse bladen langskomen. Ik heb een beetje mijn twijfels bij de frameconstructie, op de plaatjes zie je bijvoorbeeld niet zo duidelijk dat er aan de achterkant geen dwarsligger word gebruikt. Ik weet niet hoe stevig de sluitingen op de poten is maar daar komen wel alle krachten op te staan, ik ben dan benieuwd hoe die zich zou houden na langere tijd en dat je niet als het ware in 1 keer door de poten zakt. Voor de rest ziet de kist er goed uit nl!
        Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• colshim

• 10-02-2008
          • 231
          • VL.

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
          Wat heeft volgens jou een Rive wel en een Preston of Milo niet? afgezien van dat felkleurige kunststof wat eerder vis afschrikt dan vis zou opleveren? Een space station heeft een minstens zo sterk frame als je het vergelijkt met een ST.

Kwaliteit m'n beste , een dacia vergelijk je ook niet met een bmw ! Schrijven dat je een goede rive hebt voor 400 euro bestaat niet , het transport systeem alleen kost al bijna 150 euro !
          Een extra lade met tuigen latjes kost tussen de 40 en 45 euro naargelang de welke je kiest , hengelsteun ongeveer 27 euro , ...
          Pas op heb niet gezegd dat preston slecht is !

mvg
          Marnik

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Felidae, ik dacht dat je er 1 met een voetplateau wilde hebben, verder wel een leuk traditioneel kistje.

Wat betreft de Matchbox E-Class heb ik ook mijn twijfels over het frame wat betreft zijwaartse krachten. Verder heeft deze een voetplateau dat kantelt i.p.v. uitschuifbaar is. Ik heb onlangs een Fox Euro MSB gekocht en op Engelse forums had ik ook hele discussies gezien. Je hebt namelijk een zeg maar Engelse variant met vierkante poten (net zoals Preston heeft) en een kantelbaar plateau, en de Europese versie die iets later verscheen en die ik heb met ronde poten en een uitschuifbaar plateau. De kantelbare voldoet prima ook al waren er enkele bij die vreesden voor breuk, maar de MSB van Fox ziet er beslist robuuster uit als deze Matchbox E-Class. Toch is de Europese versie inmiddels veel populairder, al is het maar omdat de meeste voorheen een Rive hadden en zo'n plateau en zulke poten gewend zijn.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Kwaliteit m'n beste , een dacia vergelijk je ook niet met een bmw ! Schrijven dat je een goede rive hebt voor 400 euro bestaat niet , het transport systeem alleen kost al bijna 150 euro !
              Een extra lade met tuigen latjes kost tussen de 40 en 45 euro naargelang de welke je kiest , hengelsteun ongeveer 27 euro , ...
              Pas op heb niet gezegd dat preston slecht is !
              mvg
              Marnik
              Voor 400,- heb je een Rive XT, zoals gezegd wel tijdens een kortingsdag en uiteraard ben je na de nodige uitbreidingen en steunen meer dan 2x zoveel kwijt, maar dat geldt voor wel meer merken. Maar jij vergelijkt ineens Dacia met BMW en hebt het over een "goede Rive". Leg me nou eens uit waarom een RX 3x zo duur moet zijn XT. Goed hij zit iets zachter, is lichter (maar wel kwetsbaarder) en ziet er gelikter uit door wat hout enzo, maar in feite komt het allemaal op hetzelfde neer.

Reageer

• Foxdonut
                I have a bream!

• 09-04-2010
                • 1237
                • Gro

Ik gooi nog even wat kisten in de groep :P

- Nordic tackle octbox 2010 MK2
                - Maver MX 3500 en de MXI 3 seatbox <------- (vind ik beide zelf prachtig ogende kisten, volgens mij heeft 1 daarvan helaas wel vierkante pootjes wat weer wat minder handig is)

milo kisten vind ik qua uiterlijk wat te druk, maar zullen ongetwijfeld ook kwalitatief goed zijn
                Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
                  Ik gooi nog even wat kisten in de groep :P

- Nordic tackle octbox 2010 MK2
                  - Maver MX 3500 en de MXI 3 seatbox <------- (vind ik beide zelf prachtig ogende kisten, volgens mij heeft 1 daarvan helaas wel vierkante pootjes wat weer wat minder handig is)

milo kisten vind ik qua uiterlijk wat te druk, maar zullen ongetwijfeld ook kwalitatief goed zijn
                  Die vierkante pootjes is dus typisch Engels en verweg de meeste merken richten zich op deze Engelse markt. De Nederlandse hengelsportwinkeliers zijn gewoon kortzichtig met hun Rive en Preston, want in Engeland heb je minstens 10 merken die goed zijn. Verder doen ze nauwelijks onder voor Rive, het gaat in ieder geval echt niet sneller kapot. Allemaal kosten ze rond de €500,- dus waarom Rive zo buitensporig duur is, is mij een raadsel. Ik weet wel dat ze in Engeland veel vissers zijn kwijtgeraakt aan de concurrent, vanwege de veel beter prijs-kwaliteitsverhouding. Daiwa is in Engeland bijv. ook populair, zie de link hieronder voor het nieuwste model:

Milo vind ik ook te druk, maar dat is weer typisch Italiaans, vergelijk het maar met de auto's zoals Alfa Romeo die ze maken. Ik vind less is more, dus niet teveel tierlantijnen en het vooral functioneel houden.

Reageer

• Ron67
                    Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                    • 144
                    • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                    Die vierkante pootjes is dus typisch Engels en verweg de meeste merken richten zich op deze Engelse markt. De Nederlandse hengelsportwinkeliers zijn gewoon kortzichtig met hun Rive en Preston, want in Engeland heb je minstens 10 merken die goed zijn. Verder doen ze nauwelijks onder voor Rive, het gaat in ieder geval echt niet sneller kapot. Allemaal kosten ze rond de €500,- dus waarom Rive zo buitensporig duur is, is mij een raadsel. Ik weet wel dat ze in Engeland veel vissers zijn kwijtgeraakt aan de concurrent, vanwege de veel beter prijs-kwaliteitsverhouding. Daiwa is in Engeland bijv. ook populair, zie de link hieronder voor het nieuwste model:

Milo vind ik ook te druk, maar dat is weer typisch Italiaans, vergelijk het maar met de auto's zoals Alfa Romeo die ze maken. Ik vind less is more, dus niet teveel tierlantijnen en het vooral functioneel houden.
                    Preston-freak,
                    Wat betreft eenvoud en niet teveel drukke kleuren heeft ook mijn voorkeur.
                    Maar... als ik dan naar de prijs en uitrusting kijk van de Nordic tackle octbox 2010 MK2, €350,- inclusief transport systeem en bijna alle steunen dan ... . Als ik voor een station zou kijken zou ik deze MK2 toch ook graag een keer van dichtbij willen bekijken. Weten jullie waar deze in de winkel staat? De steunen en accessoires zijn ook niet echt duur. Hoe de kwaliteit verder van deze MK2 is weet ik niet, hebben jullie ervaring met deze station??
                    Tight lines Ron

Reageer

• lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Ron67
                      Preston-freak,
                      Wat betreft eenvoud en niet teveel drukke kleuren heeft ook mijn voorkeur.
                      Maar... als ik dan naar de prijs en uitrusting kijk van de Nordic tackle octbox 2010 MK2, €350,- inclusief transport systeem en bijna alle steunen dan ... . Als ik voor een station zou kijken zou ik deze MK2 toch ook graag een keer van dichtbij willen bekijken. Weten jullie waar deze in de winkel staat? De steunen en accessoires zijn ook niet echt duur. Hoe de kwaliteit verder van deze MK2 is weet ik niet, hebben jullie ervaring met deze station??
                      Hier een video van deze box.. mooi maar ik blijf toch af vragen of het wel degelijk genoeg is .
                      Ik vind het iedergeval goedkoop aan zien met die vlinder schroefen om wat vast te zetten .

Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• Klokslag12
                        Wil het wel vaker doen

• 08-05-2010
                        • 91
                        • Beilen

Hij staat straks ook op de Visma.
                        Vissers zijn lotgenoten.

Reageer

• Ron67
                          Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                          • 144
                          • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                          Hier een video van deze box.. mooi maar ik blijf toch af vragen of het wel degelijk genoeg is .
                          Ik vind het iedergeval goedkoop aan zien met die vlinder schroefen om wat vast te zetten .

http://www.nordiktackle.net/videos-i...FQGDDgodGnMk-Q
                          Lolo,
                          Ze blijken in engeland een prijs voor de meest innovatieve .. gewonnen te hebben.
                          Ik vind het er toch goed degelijk uit zien.
                          In engeland zie je toch meer merken gewaardeerd worden terwijl hier rive en prestion het grootste marktaandeel hebben.
                          hier een goed duidelijk filmpje http://link.brightcove.com/services/...d=111791433001
                          Tight lines Ron

Reageer

• Vissertjuh66
                            Frequent aanwezig

• 02-09-2010
                            • 157
                            • Deest (Gld)

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe kist, Kheb nu al 2 jaar de acces van jvs
                            Ik moet wel eerlijk zijn, ondanks alle negatieve verhalen over die kist zit hij heerlijk en doet gewoon z`n ding net als andere kisten. Hij heeft wel wat negatieve punten o.a. dat de poten niet telescopisch zijn, je komt soms nog wat lengte té kort. En het voetplato uit en in schuiven is ook een ramp.

Ik ben nu aan het kijken voor een Preston Innovations Space Station XS II deze:

Dit lijkt mij een hele mooie en praktische kist, heeft iemand ervaring met deze kist?
                            Zo ja, dan hoor ik het wel.

Groetjes, Stan

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

Prestonkisten vissen fijn, zijn degelijk, maar zijn daardoor wel aan de zware kant, zeker als je 'm verhoogd. Het losse compartiment liet ik er daarom bijna altijd uit.

Ik had een Space Station TX, maar sinds dit jaar een Fox Euro MSB. Deze is lichter, compacter en daardoor handelbaarder en kwalitatief minstens zo goed voor dezelfde prijs. Maar het nadeel van het compacte is dan weer de ruimte rondom, maar ik ben er tevreden mee.

Reageer

• reijntjes
                                Swingt(o)(i)pper
                                • 12-12-2005
                                • 3499
                                • Asten

Heeft iemand al op de "Sensas Match 700 Station Pack " gezeten ?

Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                                2016 walk-over Blauforlaet !
                                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

Working...