reigersvet

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fishfreaky
    Newbie

• 21-11-2010
    • 5
    • Menen

reigersvet

Beste viscollega's,

Ik heb een klein probleempje ik ben op zoek naar reigersvet en vind hier in mijn streek nergens terug.
    Kan mij hier iemand mij helpen. Ik zocht hierop de forum en zag dat een zekere robson er nog kon aanraken maar dateert al van 2004. Als iemand mij kan helpen gelieve mij te contacteren via mail johnny.foulon@hotmail.com of deze forum. Alvast bedankt

• Bas Nijmegen
    wedstrijdvisser

• 13-01-2009
    • 541
    • Nijmegen

Reigervet en Reigerolie (van geplukte Reigers) voor snel vissen vangen te koop bij hengelsportwinkel Azrar, Springweg,Utrecht (vanaf 1 november 2009).

Vond dit via google bij een weblog genaamd droogvissen. Kan er echter geen tel. nummer bij vinden...
    Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
    Vis blijven vangen wel...

Reageer

• Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

Is een zeer zeldzaam en dus kostbaar vet dat wordt gedestilleerd uit poten van de blauwe reiger. Het schijnt namelijk dat deze poten in het water een stof afscheiden die vissen sterk aanlokt.
      (vet van de zilverreiger zou nóg beter zijn maar deze is vrij zeldzaam.)

Wordt in den lande veel door onze toppers gebruikt en zeer stil gehouden. Heeft een ietwat weeïge geur die je vaak ook kunt ruiken als je als toeschouwer de topcompetitie wedstrijden bezoekt.
      Het schijnt op elke derde haakvers gestreken te moeten worden in het tweede uur van de wedstrijd om de beet weer optimaal te krijgen. Werkt zo goed dat door Sensas en Mondial gesponsorde wedstrijdvissers het niet openbaar te koop willen zien in het assortiment van hun sponsor.
      Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

Reageer

• henkus
        Met enige kennis...

• 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

Had er wel eens van gehoord, maar i.d.d.nog nooi in de winkel gezien.

Wat Roha zegt zou best goed mogelijk kunnen zijn, ik heb hem immers nog nooit op een onwaarheid kunnen betrappen.

Reageer

• he11je24
          tot de laatste minuut
          • 16-10-2005
          • 302
          • Zwartemeer

recept van internet geplukt,succes met het maken

Zo zo.
          Ik heb toevallig juist iets gevonden over reigerolie...kijk maar
          Boven alles wordt de reigerolie geprezen; deze speelt onder alle riekende azen eene hoofdrol. Naardien zij echter in de apotheek wel te vergeefs gezocht zal worden, moet men haar zelf weten te bereiden. Hiertoe bestaan weder eene menigte voorschriften; doch onder allen komt ons die van Jokisch het doelmatigste voor; waarom wij zijne beschrijving hier laten volgen.
          Hoe men de voor het lokken der visschen aan bevolen reigerolie verkrijgt.
          Deze olie kan men niet bij den apotheker bekomen. Men dient ze zelf te maken en dit kan, volgens eene door mij gelezen beschrijving, op de volgende wijze geschieden. Nadat men een reiger (liefst het mannetje) geplukt, en geheel en al, dus met al zijne ingewanden, in stukken gesneden en fijngehakt heeft, legt men hem in een glas, sluit dat zorgvuldig met eene dubbele runderblaas digt, en zet het 2 á 3 weken in warme mest, of op eene andere warme plaats. Na verloop van dien tijd zal men zien, dat het vleesch enz. geheel en al verroten er eene olieachtige zelfstandigheid achtergebleven is. Deze olie verzamelt men in eene phiole (een langhalzig glazen vat),sluit die hermetisch (luchtdigt) met een glazen stop, en bewaart haar op eene niet te warme plaats, opdat de olie nietverdampe. Vermengt men nu iets van deze zelfstandigheid met fijngewreven hennepzaad-koek of met broodkruim, honig en een weinig balsem, dan verkrijgt men een reukwerk, waarnaar niet alleen de karper zeer gretig, maar dat ook voor de meeste vischsoorten zeer uitlokkend is. Men neemt soms wel het vleesch van de sterkste beenderen af, en handelt alsdan met den reiger als voren; de mergpijpen echter bewaart men voor een bijzonder doel. Indien men n. l. wil hengelen en het lokaas reeds aan den haak heeft, dan bestrijkt men dit met het merg uit deze heupbeenderen, en geeft het zoodoende den noodigen reuk. Dat deze reuk bijzonder krachtig werkt, ligt in den aard der zake. De Reiger toch, heeft in zijne uitwaseming zooveel aantrekkelijks voor de visschen, dat hij zich slechts met zijne lange pooten op het water behoeft te stellen, om spoedig eene menigte grootere en kleinere visschen om zich heen te verzamelen, die alsdan aan zijne pooten zuigen en spelen, en hem zeer gemakkelijk ten buit worden. De stank van de reigerolie, hoe aantrekkelijk ook voor den visch, is echter voor den mensch aller onaangenaamst; zoo zelfs, dat vele visschers er een grooten afkeer van hebben; te meer, omdat, wanneer men slechts iets daarvan aan den vinger bekomen heeft, de stank door wasschen zelfs moeijelijk te verdrijven is.

Zeer interessant....wist ik zelf nog niet.
          Aangepast door he11je24; 15-02-2011, 14:00.
          veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3499
            • Asten

Werkt zo goed dat door Sensas en Mondial gesponsorde wedstrijdvissers het niet openbaar te koop willen zien in het assortiment van hun sponsor
            Ik denk dat Sensas en Modial een goudmijntje in handen hebben als ze het openbaar te koop gaan zetten. Op een bepaald moment zal de commercie ( lees verkoop) toch de overhand gaan krijgen denk ik . Van alleen sponsoren wordt je niet vet .

Is dat goedje ook synthetisch te bereiden anders krijgen we grote problemen met de Partij van de Dieren.
            Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Roha
              pennenbouwer
              • 18-04-2005
              • 1175
              • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
              Wordt in den lande veel door onze toppers gebruikt en zeer stil gehouden. Heeft een ietwat weeïge geur die je vaak ook kunt ruiken als je als toeschouwer de topcompetitie wedstrijden bezoekt.
              Het schijnt op elke derde haakvers gestreken te moeten worden in het tweede uur van de wedstrijd om de beet weer optimaal te krijgen. Werkt zo goed dat door Sensas en Mondial gesponsorde wedstrijdvissers het niet openbaar te koop willen zien in het assortiment van hun sponsor.
              Aanvulling; "Ook te gebruiken op ander aas dat door de reiger wordt gegeten; Wilt u dus mollen, muizen, kikkers, salamanders of zelfs jong gevogelte vangen strijk het dan op 't aas!" Aantrekkingskracht gegarandeerd.
              Bovenstaande is geplukt van wiki leaks op basis van email document 633 van SVN richting bondscoach!

En nu FF serieus!! Denken jullie nou echt dat dergelijke fabeltjes als reigervet ( zo oud als de weg naar Kralingen) echt een lokkende werking hebben?!!
              Bovendien; hoe controleer je het goedje op echtheid? Reiger DNA- check wellicht??

Voor mensen die in alles willen geloven om maar meer vis te vangen is dit een hele sterke.
              Bij mij valt dit onder de noemer; Chinese sprookjes . In die cultuur gebruiken ze ook allerhande (beschermde) dierlijke producten om maar één of ander medicinaal middeltje van te maken. Denk maar eens aan poeder van ivoren slagtanden of galblazen van tijgers. (Misschien lokt dat ook wel vis...?!)
              Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
              www.dobberbouw.nl

Reageer

• fishfreaky
                Newbie

• 21-11-2010
                • 5
                • Menen

Allesinds bedankt voor jullie reacties. die azrar had ik wle gevonden maar is niet direct bereikbaar jamme rgenoeg. als iemand reigersVET en geen olie want die hebben een heel andere werking kan vinden zou hem of zei heel dankbaar zijn.

MVG

Reageer

• henkus
                  Met enige kennis...

• 23-12-2008
                  • 457
                  • hoogmade

Voor de goede orde, Roha heeft gelijk als hij zegt dat je het niet moet gloven.

In de middeleeuwen dachten mensen dat reigers zo makkelijk hun vis vingen omdat de vis aangetrokken werd door het vet wat in zijn poten zit, en zodoende om hun poten heen zwom.

We mogen toch wel aannemen dat dit de grootste onzin is die bestaat, maar schijnbaar heeft het verhaal van reigervet de eeuwen aardig overleeft.

Als er al iets in een flesje zit waar reigerolie of reigervet op staat. het is het zeker niet.

Het is een wondermiddel om VISSERS mee te vangen, maar verder heeft het dezelfde toegevoegde waarde als Aminol, Vitamo, Betaine of wat dan ook, zijhet dat er in het flesje niet eens zit wat er op staat.

Reageer

• Ron
                    Met enige kennis...
                    • 06-02-2002
                    • 356
                    • Willemstad

Ik heb nog gevraagd aan een reiger of die zijn poten wilde afstaan.
                    Kreeg alleen een flinke snauw van zijn lange snavel.
                    Roha heeft gelijk, misschien verkopen ze wel smeerolie of andere troep.
                    Prutsvisser

Reageer

• Roha
                      pennenbouwer
                      • 18-04-2005
                      • 1175
                      • Nijverdal

Fishfreaky,
                      Nog even een laatste vraag: Je wilt dus graag reigervet gebruiken in jouw visserij. Om eventueel materiaal te smeren waaronder je vismolen is er tegenwoordig veel beter vet in de handel.

Op je aas of lokaas;
                      Voor zover ik weet is vet niet oplosbaar in water en zal dus hierdoor geen lokkende werking afgeven.

Wat ze van mij wel zouden mogen uitvinden is de verwerking van aalscholvers tot één of ander lokkend goedje. Slaan we twee vliegen in een klap, niet dan?!
                      Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                      www.dobberbouw.nl

Reageer

• he11je24
                        tot de laatste minuut
                        • 16-10-2005
                        • 302
                        • Zwartemeer

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                        Fishfreaky,
                        Nog even een laatste vraag: Je wilt dus graag reigervet gebruiken in jouw visserij. Om eventueel materiaal te smeren waaronder je vismolen is er tegenwoordig veel beter vet in de handel.

Op je aas of lokaas;
                        Voor zover ik weet is vet niet oplosbaar in water en zal dus hierdoor geen lokkende werking afgeven.

Wat ze van mij wel zouden mogen uitvinden is de verwerking van aalscholvers tot één of ander lokkend goedje. Slaan we twee vliegen in een klap, niet dan?!
                        om nog meer aalscholvers te lokken?????????

mvg,
                        hendrik
                        veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• Roha
                          pennenbouwer
                          • 18-04-2005
                          • 1175
                          • Nijverdal

Met verwerking van aalscholvers bedoel ik een industrie waar je aan de ene kant de vogels instopt waarna je aan de andere kant een lokkend product voor de vis voor terug krijgt.
                          Dat zou toch 't ei van Columbus zijn?!

Die vogels zijn overigens vettig genoeg als je kijkt naar het water dat zo van hun veren afparelt.

Dus gewoon; aalscholvervet i.p.v. reigervet.
                          Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                          www.dobberbouw.nl

Reageer

• Bollekneiter
                            Met enige kennis...

• 11-02-2010
                            • 479
                            • Amsterdam

Voeders op basis van Aalscholver-meel ipv vismeel!

Reageer

• Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

Pas maar op met drijvende voerballen vet,...vet...vet
                              Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

Reageer

Working...