Vraag over onderlijnen maken met de Pierotti

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Vraag over onderlijnen maken met de Pierotti

Hallo mannen!

Ik heb een vraag met betrekking tot het maken van onderlijnen met de Pierotti van Sensas.

Bij mij gaat het hele proces van het knopen opzich goed maar af en toe krijg ik lichte beschadigingen op de lijn, je weet wel zulke die je krijgt als je je loodjes te vastknijpt en je het lood gaat schuiven.

Mijn vraag is dus hoe kan ik deze schuurplekjes voorkomen, ik ben bang dat ik straks lijnbreuk krijg door deze plekjes.

Ik heb al geprobeerd te variëren met de druk op de wikkelingen maar het helpt nog niet echt.

Hebben jullie het antwoord?
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

druk op wikkelingen moet niet te groot zijn, maak voordat je de wikkeling aantrekt deze nat(spuug) en dan aantrekken.

mvg,
    hendrik
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

Hey Foxdonut,

Heb je dit probleem enkel als je de Pierotti gebruikt of heb je ook last van dit euvel als je gewoon uit de losse pols een onderlijntje maakt?
      Sommige lijnen blijven namelijk gewoon kringelen/beschadigen tijdens dit proces al laat je er ook een emmer spuug op vallen.
      Een ander merk lijn kan de oplossing wezen.
      Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

Reageer

• Foxdonut
        I have a bream!

• 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

Ik gebruik hoofdzakelijk 8/00 en 10/00 g-lijnen van gamakatsu (UV Cut). Een vrij algemene lijn maar heb nog niet veel ervaring met anderen lijnen. Misschien ligt het daar aan? Hoor wel eens dat mensen meer gecharmeerd zijn van de klassieke g-lines. Misschien iemand nog een goeie aanrader om onderlijnen mee te knopen?

Het toepassen van spuug pas ik toe maar voorkomt het euvel niet.
        Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• martinwinschoten
          ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
          • 798
          • Winschoten

Ik ken dat precies. Vooral met 06/00 lijn had ik er last van. Weet niet wat er gebeurd is met dat pierottie ding, maar heb nu geen problemen meer. Gebruik ook de super G-line
          Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• Tumba
            kom net gekeken

• 02-09-2009
            • 189
            • Vlierden

Super strenght van Drennan, gebruik ik voor mijn onderlijnen,draai ze ook met de pierotti 100% tevreden.

Gr Emiel

Reageer

Working...