Method vissen op een Beek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • niek_wolter
    Newbie

• 28-04-2011
    • 1
    • Almelo

Method vissen op een Beek

Ik wil dit weekend gaan vissen op de Berkel dit is een beek. ( plaats Eibergen )
    Ik vis met een Winkle Picker van Shimano,
    mijn een hooftlijn van 18/00.
    Kun je op deze beek goed Method vissen ?
    Of is het beter om met maden en casters te vissen ?
    0
    .
    0%
    0
    .
    0%
    0
    .
    0%
    0
    .
    0%
    0

The poll is expired.

• reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

En stroomt de Berkel hard tegenwoordig ?
    Ik zou het maar gewoon eens proberen.
    Ik denk niet dat er veel mensen zijn op dit forum die ooit op de Berkel gevist hebben.
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Pim.S
      Newbie

• 18-01-2011
      • 18
      • Hengelo gld

Hey Niek
      Ikzelf heb vaak op de berkel gevist en dan in lochem en daar en op de veengoot bij ruurlo is het fantastisch vissen met de method.
      Hoe het daarbij zo simpel mogelijk ik pak altijd de Sonubaits groen en f1 mix en dan gewoon mais en als je perse de boilie wil pakken pak dan de gele of de witten en dan vooral de shelfish..

Maar dit zijn mij n bevindingen hoor en er zullen genoeg mensen zijn met andere mening

Grtn Pim

Maar ik heb als hoofdlijn wel wat dikker dit ivm karperbestand en heb er al menig mogen vangen daar

Reageer

• Boschje
        Komt net kijken

• 06-05-2010
        • 99
        • Veghel

Je hoeft op de method niet per se met een boilie te vissen hoor. Ik gebruik ook gewoon onder andere mais, maden en pellets op de hair/haak. Vaak is het method vissen op basis van vismeel. Dus ik zou gewoon "normaal" voer meenemen voor het geval ze niet op het vismeel vallen. Kun je ook gebruiken op de method maar ook in een normale korfmontage.

Kijk, kweekvis (veelal in vijvers) is al dat voer etc. op basis van vismeel gewend maar als je op plaatsen komt waar geen kweekvis zit dan werkt vismeel nou eenmaal niet zo best. Het is belangrijk het water te kennen (of te leren kennen...).

Hoofdlijn is met de method niet zo heel erg belangrijk. Ergens tussen 18/00 en 25/00 is prima. Ik vis met 18/00 van Tubertini (zal wel een 20/00 zijn) met Colmic Xilo onderlijnen van 20/00. Hoofdlijn niet te dik pakken t.o.v. de grootte van je spoel van je molen want anders ga je veel pruiken krijgen.

Reageer

Working...