Tips voor nacht-koppelwedstrijd feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dopey
    Frequent aanwezig

• 15-04-2009
    • 106
    • Maastricht

Velen zullen ons waarschijnlijk voor gek verklaren maar wij 2 recreatieve feedervissers hebben besloten om te gaan deelnemen aan een nachtwedstrijd op een vijver hier in de buurt. Niet direct om te winnen maar gewoon omdat het ons een schitterende ervaring lijkt zo 's nachts. Heb eigenlijk uberhaupt nog nooit 's nachts gevist. Gevist zal worden met de feeder. Omdat dit de allereerste wedstrijd, en dan ook nog koppel en 's nachts is, zijn alle tips welkom! Dus brand maar los en help ons de nacht door Gevist mag worden op max. 25 meter. Dus .... vissen op 1 voerplek of 2 plekken maken? Ieder met verschillend aas vissen totdat de beet erin komt? Beide hetzelfde voer of bv. de een normaal voer en de ander vismeelvoer? Meer van dit soort tips zijn van harte welkom!
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Ik denk dat om te beginnen je verlichting zeer belangrijk is, veel mensen hebben tl bakkies met een accuutje in hun grijze aasbak hangen. Daarnaast van die hoofdlampjes etc etc. Heeft een heel artikel in een oude witvis totaal van gestaan. Ik zou je niet zoveel over de vistactieken kunnen vertellen dat is meer afhankelijk van de vis die daar rondzwemt en hoe het water is etc etc.
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Dopey
      Frequent aanwezig

• 15-04-2009
      • 106
      • Maastricht

Kleine aanvulling, het is een vijver met een flink bestand aan brasem, voorn en karper (klein en groot).

Reageer

• The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5454
        • Feânwalden

2 plaatsen maken een op 25 mtr en maak er nog een op een mtr of 15 en ik zou er voor gaan om in het begin van de nacht wedstrijd elk een mooi voer plek op die 2 afstanden te maken en te vissen.
        Bekijk dan na een uurtje of 4 dat je het moet aanpassen.
        Als je mag en er geen andere vissers op de andere kant van de vijver vissen steek dan breekstaafjes op de andere kant in de grond zodat je weet in welke richting je moet gooien, maar met 25 mtr valt het ook wel mee
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• hans vis
          Specimen Hunter

• 26-08-2009
          • 1026
          • Eelde-Paterswolde

Ik heb veel 's nachts gefeederd. Gebruikte altijd een eenvoudig petroleumlampje met lampenolie voor het noodzakelijke licht, geeft meer dan voldoende licht om alles goed te zien.
          Een lijnclip is handig, maar daar er ook karper zit geef ik de voorkeur aan een klein stuitje gemaakt van 10/00 op de lijn. Ik zou de voorkeur geven aan een voerstek
          groet,
          Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• Bollekneiter
            Met enige kennis...

• 11-02-2010
            • 479
            • Amsterdam

Ik zou wel met lijnclip vissen, en de lijn markeren zodat als je de slip moet gebruiken je na een paar worpen weer precies op de voerplek kan gooien. Ik zou ook inderdaad 2 voerplekken maken. 1 laten vissen op 15m en de ander op 25. Zodra je weet op welke lengte de vis zit deze voerstek dan af vissen

Reageer

• Fishbone
              Vaste stok & Feeder
              • 14-07-2004
              • 217
              • Ridderkerk

Als je meerdere feeders gebruikt, zorg dan dat de feeders waar je op dat moment niet mee vist van de grond zijn. Gebruik bv topsetsteunen, je zal namelijk niet de eerste zijn die op een hengel gaat staan. Zorg ook voor een opgeruimde aasbak, viskist, etc. Het is een vijver lees ik en de visafstand is vrij kort, zorg dan dat je verlichting niet te veel in het water schijnt. Als één van jullie toevallig linkshandig is, laat die dan ook aan de linkerkant zitten. Oefen thuis bij minimaal licht om een haak aan te zetten, of onderlijn snel te wisselen. Zorg dat je uitgerust aan de wedstrijd begint, dwz voldoende geslapen hebt. Zet de gevangen vis behoedzaam in je leefnet, maw niet laten plonsen. Vang je veel vis, verdeel ze gelijkmatig over verschillende netten. Ik vis een paar nachtwedstrijden per jaar en dit zijn een paar tips opgedaan uit eigen ervaringen. Succes!
              Groeten,

Fishbone

Reageer

• Dopey
                Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                • 106
                • Maastricht

Super, bedankt voor de reacties! Op basis van jullie antwoorden toch nog een aantal vragen:

1 of 2 voerplekken
                Bij de vijver, ronde bak met doorsnee van zo'n 150 meter, wel eens gehoord dat de vis bij wedstrjiden naar het midden trekt. Is het dan wel zinvol om een plek op 15 meter te maken?

Soort voer
                Gezamenlijk hetzelfde voer gebruiken of bv. 1 met voer obv vismeelbasis vissen en 1 met 'regulier' voer?

Verlichting
                Breekstaafje op de top, hoofdlampje om dat aan gaat indien nodig en een zaklamp bij de hand. Dan toch nog een campinglamp erbij zetten die voortdurend aanblijft of verstoort dat alleen maar?

En natuurlijk zijn alle aanvullende tips welkom!

Reageer

• The Frisian Viking
                  NHSF Erelid
                  • 27-06-2006
                  • 5454
                  • Feânwalden

Ik blijf erbij dat je altijd 2 voerplekken moet maken, niets is zo vreemd als vissen in de nacht.

ik zou gaan voor 1 soort voer om vergissingen te voorkomen.

Gewoon een lampje aan houden hoor.

Heel erg veel succes
                  Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Fishbone
                    Vaste stok & Feeder
                    • 14-07-2004
                    • 217
                    • Ridderkerk

Twee voerplekken maken één op vastestok afstand, de andere op de maximale afstand van 25m. Gebruik één voer waar jullie beide vertrouwen in hebben. Alle handelingen rustig uitvoeren en zorg voor rust op je visstek. Zo min mogelijk lopen/stampen etc. Gehaakte vis rustig van de voerplek weg drillen. Lamp beter continu aan, dan "geknipper".
                    Groeten,

Fishbone

Reageer

• reijntjes
                      Swingt(o)(i)pper
                      • 12-12-2005
                      • 3499
                      • Asten

Twee voerplekken maken één op vastestok afstand
                      Feeder wedstrijd, vaste stok afstand
                      Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                      2016 walk-over Blauforlaet !
                      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Quido
                        pink floyd

• 30-10-2007
                        • 1509
                        • Winschoten

een hoofdlampje is ook zeer handig bij het beazen en onthaken. en een target bordje waar een lampje op schijnt is ook een optie, heb je geen geklooi aan je top. en ik zou voor de rest geen verlichting gebruiken, tenzij je van muggen houd.
                        groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Fishbone
                          Vaste stok & Feeder
                          • 14-07-2004
                          • 217
                          • Ridderkerk

Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
                          Feeder wedstrijd, vaste stok afstand
                          Frank het is een vijver en de maximale visafstand is 25m, dus een voerplek ergens zeg maar tussen de twaalf en vijftien meter is ongeveer op vastestok afstand. Mijn laatste wedstrijd op het Kanaal door Voorne heb ik een 1-tje op deze manier gevist. Er stond op een gegeven moment zoveel wind dat ik gedwongen was om de stok om te wisselen voor een light feeder (picker lag thuis) om door te kunnen vissen en dit werkte behoorlijk in mijn voordeel.
                          Groeten,

Fishbone

Reageer

• Dopey
                            Frequent aanwezig

• 15-04-2009
                            • 106
                            • Maastricht

Heren, bedankt voor jullie tips! Wij gaan ons best doen en ik zal hier een verslagje plaatsen als de wedstrijd is geweest.

Reageer

Working...