dip

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hbtje
    Sportvisser
    • 02-02-2005
    • 773
    • heerde

dip

Ik zit laatste tyd ernorm in een dip met vissen hebben jullie dat ook wel eens mee gemaakt dat ff niet wil.
    zeggen ze wel je moet vertrouwen hebben in wat je doet en je voer
    maar dan begin ik gauw te twijvelen is alles wel goed waar ik eerder wel een visje met kon vangen .
    dan bedoel ik voer,aas aan bieding aas brengen op stromend water niet lang laten liggen.
    of ligt het er dan aan waar de vis zich op dat moment bevind.

wou graag jullie mening die wedstrijd vissen dat ff niet wil maken jullie dat ook mee
    groet hbtje
    wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

nou je bent niet de enigste, ik vang de laatste tijd ook ronduit slecht. maar het heeft meer met de vissen zelf te maken dan met de visser.
    ik varieer veel met aasaanbieding, en soorten aas.
    maar de BASIS van mn voer hou ik altijd hetzelfde, ik ken de werking ervan, en dus ga ik hier nooit iets aan veranderen. hetzelfde voertje heeft me immers ook goede resultaten opgelevert.
    wat ik wel verander zijn de toevoegingen. zoals ttx,hennep,melasse,koriander. enz.

Reageer

• Bertjaap
      Komt net kijken
      • 07-10-2003
      • 66
      • roden

Maakt nix uit wat je doet. Het is een bekend verschijnsel dat de vis de eerste 1,5 tot 2 maand na het paaien zeer slecht te vangen is. Daar komt bij dat er in deze periode een overschot aan natuurlijk voedsel is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen dat je sommige dagen wel goed vangt maar over het algemeen is de periode vanaf half mei tot begin juli heel slecht voor witvis en dan met name voor voorns. Veel brasem trekt nu de meren op met dit weer zodat je daar best wel veel kan vangen, over het algemeen meer dan in kanalen.
      Fishing a way of life

Reageer

• jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

ja maar de laatste 4 jaar had ik nooit gehad dat ik echt helemaal niks ving,
        tot nu toe dus(@).
        het is dit jaar gewoon dramatisch slecht. ~0

Reageer

• Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

De stek is erg belangrijk. Laatst heb ik heel goed gevangen en bij jullie verder stroomopwaarts was het niets. Ik wil wedden dat ik daar ook bijna niets had gevangen. Ik denk dat er teveel variabelen zijn om jezelf direct de schuld te kunnen geven van de slechte vangsten. Ik denk wel dat in het algemeen de meest ervaren vissers onder slechte omstandigheden beter zullen presteren. Ze weten beter hoe ze de zaak aan de praat kunnen krijgen. Dit hoeft ook niet altijd het geval te zijn natuurlijk. Als de vis er niet zit, dan gaat het gewoon niet. Het milieu kan nog geen echte wetenschap zijn, omdat er teveel variabelen zijn om echte uitspraken te kunnen doen. Als je trends kunt vinden is dat al heel wat denk ik.

Carpe Diem

Reageer

• Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

Jongens, dat hoort er nou eenmaal allemaal bij... Het is dan toch juist de uitdaging toch die ene vis te vangen. Het is natuurlijk héél ***lig om b.v. een kl..re eind te moeten rijden voor een wedstijd en dan slechts een posje of zoiets te vangen (en dan kost het je bovendien ook nog een haak en onderlijn, want die krengen 'slikken' vrijwel altijd!). Maar toch... dat is de sport.

Kijk, als je kunt 'slepen en halen' en je net is vol en je hebt spierpijn enz., enz., enz. is het mooi vissen, maar peuteren heeft zo ook zijn charme en ach...het houdt je van de straat... ... toch?... %)
            groet,
            Eduard

Reageer

• Sido
              Sportvisser
              • 06-09-2005
              • 801
              • dorpje aan franekervaart

nu met dit warme weer zie ik de voorntjes gewoon zwemmen, dobber naar onderen schuiven stukje brood aan een klein haakje en je scheurt de visjes dr gewoon uit (ze zijn niet groot maar toch, het zijn vissen).
              Sido
              ____
              HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• maarten
                Newbie
                • 21-04-2006
                • 10

Ik heb de laatste tijd de ervaring dat bij mij in de buurt de brasem pieren veel eerder pakt dan maden of casters.
                Dus ik neem nu altijd ook een potje mestpieren mee. Verder merk ik dat ik soms uren vis met een haakje maat 10 en bijna niets vang, om vervolgens, na over gegaan te zijn naar maat 12 de een na de ander aan de kant breng. Gewoon proberen zou ik zeggen. Varieer met aas, ( maden, casters, pieren, mais ) en met haakmaten. Vissen is een sport Waarbij je ervaring moet opdoen, je water moet kennen, technieken moet kennen, maar vooral GEDULD moet hebben. En het blijven rare beesten natuurlijk .En de warmte van de laatste dagen speelt natuurlijk ook een rol.

Succes, M

Reageer

• Pieter Stam
                  -
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

Ik kan niet spreken van een dip. Ben nog vrij aardig op dreef.

How deep is your dip, dip, dip, dip, dip, dip, dip, dip..........

Have a cup of cup-a-soup

Gr. Pierre

[Gewijzigd door Pierre op 06-12-06 at 11:11 PM]

Reageer

• Dylan
                    Smits =D
                    • 17-04-2006
                    • 90
                    • Sliedrecht

Ik kan eigenlijk ook niet echt spreken van een Dip...Ik vang gewoon goed
                    Maja...Een lekker Cup A Soupie is nooit verkeerd, toch?
                    Vissen ,vissen, vissen en nog eens vissen

P.R. Karper: 24 pond
                    P.R. Zeelt: 51 cm.

Reageer

• rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

mijn dip is voorbij :brillie:

vandaag extreem goed gevangen aan het zwarte water. Zelfs mijn eerste vissen op de matchhengel zijn een feit.

Reageer

• Hunterfromheerde
                        Master of IJsselfishing

• 25-06-2007
                        • 9
                        • Heerde

Dipje

Han die gaat eraan ole ole!

Reageer

• hbtje
                          Sportvisser
                          • 02-02-2005
                          • 773
                          • heerde

dat zullen we vanavond wel weer zien dan
                          groet hbtje

Reageer

• The Frisian Viking
                            NHSF Erelid
                            • 27-06-2006
                            • 5454
                            • Feânwalden

wat nou dip ga eens genieten van alles om je heen en dat visje vangen dat komt wel weer hoor no worry
                            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• hbtje
                              Sportvisser
                              • 02-02-2005
                              • 773
                              • heerde

hunter uit heerde haald ff een bericht terug uit 2006 maar dat zal die vanavond wel mee maken in apeldoorns kanaal hihih
                              groet hbtje

Reageer

Working...