Snoek op de stek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henkie09
    Visser

• 15-06-2008
    • 3
    • -

Snoek op de stek

Ik heb laatst veel last gehad van snoek op de stek. Telkens als ik een visje had gevangen vloog er een snoek op af. Ik heb er zelfs een gehaakt en aan de kant kunnen brengen, ik had de snoek toen 100 meter verderop aan het eind van de vijver vrijgelaten alleen ~10 min later zat hij er weer. Ik vis dus in een vijver, het water is kraakhelder en 1,2 meter diep. Op een zonnige dag kun je je aas op de bodem zien liggen, ook zit er ontzettend veel wier in het water.

Wat kun je doen tegen al die snoeken? Ik heb zelf geen snoekhengel of iets dergelijks.
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Niks aan te doen als je kleine vis wilt vangen. Of je moet gericht vissen op brasem en zeelt enzo, want dan kun je enigzins je voer hier op aanpassen dan minder kleine vis aantrekt. Maar vaak zijn het ook maar korte periodes dat de snoek hardnekkig is.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Amadeus
      Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
      • 1626
      • Westerlee

Andere lokatie zoeken.
      Zoals je het zelf al een beetje aangaf ( na 10 minuten zat ie er weer ),het zijn nu eenmaal territoriumdieren.
      Dus gewoon een andere lokatie zoeken.
      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Henkie09
        Visser

• 15-06-2008
        • 3
        • -

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
        Niks aan te doen als je kleine vis wilt vangen. Of je moet gericht vissen op brasem en zeelt enzo, want dan kun je enigzins je voer hier op aanpassen dan minder kleine vis aantrekt. Maar vaak zijn het ook maar korte periodes dat de snoek hardnekkig is.
        Dan moet ik maar een nieuwe plek schoontrekken in het wier en hopen dat er geen snoek zit. Brasem is er niet te vinden en de zeelten zijn zo schuw dat ze nog van een stille scheet schrikken.

Reageer

• renssss
          Komt net kijken

• 31-08-2009
          • 97
          • Arnhem

Dat wier kan je weghalen met een hark,

Laatst gelezen in een visblad, je pakt een hark + touw knoopt het touw aan de hark. Gooit de hark op je stek laat het zakken tot de bodem, en trek hem dan binnen zodat je stek schoon is.

Veel succes.

Reageer

• Vissertjuh66
            Frequent aanwezig

• 02-09-2010
            • 157
            • Deest (Gld)

Dat wier kan je weghalen met een hark,

Laatst gelezen in een visblad, je pakt een hark + touw knoopt het touw aan de hark. Gooit de hark op je stek laat het zakken tot de bodem, en trek hem dan binnen zodat je stek schoon is.

Veel succes.

Dit is ook een goede manier voor als je wilt vissen op zeelt, omdat je ook de bodem een beetje omploegt komen er waterdiertjes vrij uit de bodem en dit schijnt erg goed te werken voor het vissen op zeelt

Mvg, Stan

Reageer

Working...