soft hook pellets

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fjkoene
    sportvisser

• 09-06-2011
    • 31
    • ter heijde aan zee

soft hook pellets

Hallo vissers

Heb een vraagje over het op e haak doen van soft pellets.
    Moet ik nou gewoon de haak er in draaien en dan in gooien.
    Of moet ik de soft pellet aandrukken.
    Ik wil graag weten hoe jullie dat doen of een andere opmerkingen.

Groeten Frans.
  • fjkoene
    sportvisser

• 09-06-2011
    • 31
    • ter heijde aan zee

Sorry was ik even vergeten erbij te zetten dit is met de vaste stok vissen

Reageer

• Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

Daar zit ik ook een beetje mee. Op de hair schijnt het beter te zijn. Heel voorzichtig met een naald, precies gecentreerd doorhalen zodat de pellet niet te snel openscheurt of van de hair valt. Het smelt namelijk onder water. Aan de haak is vaak een lastig verhaal aangezien de bocht van de haak ervoor zorgt dat je een scheur ziet in de pellet tijdens het op de bocht rijgen. Op de baitband werkt het ook niet, dan wordt de pellet simpelweg kapot gedrukt door de druk van elastiek. Tenzij je het presteert om een baitband te vinden die precies hetzelfde diameter heeft als die soft hooker pellets.
      Greetz,
      Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• fjkoene
        sportvisser

• 09-06-2011
        • 31
        • ter heijde aan zee

Ik ben toch over tuigt dat het gemaakt is om op je haakje te zetten of zie ik dit nou verkeerd?
        Heb weleens gehoord dat je ze even moet koken maar ja worden ze dan echt harder?

Groeten Frans

Reageer

• moi
          Frequent aanwezig

• 02-09-2009
          • 144
          • veendam

moi je hebt voerpelets en softhookerpellets en expenderpellets

de softhookers zijn voor op de haak ,geen klein haakje nemen maar een haak 16 of 14 voor een 4 tot 6mm pellet.
          haak moet een wijde opening hebben zoals de ls 2210 van gamakatsu.
          haak in het ronde gedeelte doorhalen dus niet door de platte zijkant.
          expenders moet je eerst met een pelletpomp vacuum trekken en dan laten weken je krijgt dan een
          hele mooie zachte haakpellet.

moi

Reageer

• Tumba
            kom net gekeken

• 02-09-2009
            • 189
            • Vlierden

Ook ik heb deze problemen, heb al pellets van sonu-baits geprobeerd, expanders van sensas, soft hookers van ringers. Al deze pellets raakte ik kwijt onder water, dus wie kan mij vertellen welke pellets het meest geschikt zijn en hoe het best te gebruiken?

Gr Emiel

Reageer

• Foxdonut
              I have a bream!

• 09-04-2010
              • 1237
              • Gro

Ik gebruik enkel de pellet o's van 8 mm sonubaits zijn deze volgens mij. Deze zijn aardig hard en worden langzaam zachter. Zou het misschien een idee zijn echt een hard pellet tussen de baitband te doen? in plaats van voorweken.
              Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• fjkoene
                sportvisser

• 09-06-2011
                • 31
                • ter heijde aan zee

Nou heb ik ook gelezen dat je met een staande haak moet vissen of hoeft fat niet speciaal.

groeten Frans

Reageer

• Frits
                  gebruiker
                  • 22-07-2004
                  • 231
                  • Papendrecht

Zo juist ook een topic geplaatst bij aas over expanders.

Ik vis er ook mee op de haak en haak in idd in in het ronde deel. Daarna draai je de haak door de "ton" heen.

Het klopt dat je de pellet wel eens verliest, of dat kleine visof de kleine karpers de pellet er snel af hebben.

Mijn probleem is dat mijn expanders blijven drijven (met haak erin) ondanks dat ze lang vaccum en onder water hebben gestaan. Als iemand hier nog tips over heeft hoor ik het graag.

Reageer

• Vissertjuh66
                    Frequent aanwezig

• 02-09-2010
                    • 157
                    • Deest (Gld)

Pellets

Ik heb hier geen last van zelf niet, (al klinkt het gek) als ik een softhooker op de haak van de Feeder doe en deze over een afstand van 30 meter werp. Voor de vaste stok én de feeder gebruik ik de pelltes van sonubaits en wel de hali hookers van 6, 8 en 11 mm deze zijn precies goed, ze scheuren zelden, en er zitten veel (vis) oliën in waardoor de perfect zijn voor de warmere periodes, ik vang er goed vis mee. Deze dus: http://images.google.nl/imgres?q=son...1t:429,r:2,s:0

En ik gebruik graag deze de soft-hookers van sunubaits 6 en 8 mm: http://images.google.nl/imgres?q=son...:0&tx=86&ty=96
                    supercrush green en tiger fish doen het bij mij het beste, deze pellets zijn perfect op zowel de haak als op de hair of baitband wel zijn ze wat zachter dan de bovengenoemde

De pellets op een hair of een baitband vissen is naar mijn ervaring het beste
                    Mvg, Stan

Reageer

• moi
                      Frequent aanwezig

• 02-09-2009
                      • 144
                      • veendam

moi je kunt je expanders ook even bewerken met gelatine daar worden ze een stuk steviger van .
                      water koken 2 deciliter even laten staan ,twee gelatine blaadjes weken in koud water dee als ze week zijn
                      oplossen in het warme water,dan de expanderpellets erin en 3 keer vacuum pompen 5 minuten late staan.
                      doe ze daarna in een plastic zak in de koelkast en ze zijn veel steviger en vallen niet zo snel van de haak .
                      nog een tip probeer de nieuwe fibre paste van sonu baits eens over een bedje van 2 mm pellets,heb
                      er al goede resultaten mee geboekt.

groet moi

Reageer

Working...