elastiek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brielsemaasliefhebber
    vis gek
    • 06-06-2006
    • 1231
    • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door janb

Eduard,ik denk dat we elkaar en hand kunnen geven wat de hengel keuze betreft in ieder geval Ik vis eigenlijk alleen maar met de feeder En als ik er weer veel over gelezen heb,gaat het match bloed in eens weer kriebelen En in de avond na het eten wandel ik naar de sloot achter ons huis 4 deeltjes wat maden een paar flesjes bier en een schepnet en een leefnet ligt er al Dan bel ik de spuiliefhebber en de brielsemaasliefhebber En gaan we op het gemakje een paar 100 visjes zitten vangen of de snoek moet lopen ,dan worden die grote aantallen moeilijker tehalen Maar verder op pad met de feeder tot oktober Dan duiken we de havens van brielle in "figuurlijk"Maar dan vissen we de hele winter door met de stok Maar ook maar met 4 5 of 6 deeltjes ,maar het feederen heeft mijn grote voorkeur Maar ik kan wel m'n stiek plaatsen Ha ha
    ik heb nog geen bier achter in die sloot van je gehad hoe zit dat dan jan b
    GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door gerrit Bakker

Een stuk dun koperdraad van een oude trafo oid. werkt ook prima hoor en is stukken goedkoper
      Veel meer van belang is je bung en je connector die moeten goed zijn en er voor zorgen dat er geen water in je hengel kan lopen.
      Verder ben ik ook een voorstander van wat dikker elastiek dus zeg maar een maatje van 8 tot 10.
      Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat een voorntje van 15 cm al een meter elastiek uit mijn hengel trekt, dat beetje kan ik ook wel met mijn eigen hengel opvangen. Ik heb het elastiek puur om dunner te kunnen vissen en ook een dikke verkeerd gehaakte vis te kunnen landen.
      Als ik ze dan zie dat een brasem zoveel elastiek uit 2 of 3 delen kan trekken dat ze daardoor de hengel niet ver genoeg achteruit kunnen halen om de vis uiteindelijk te landen dan denk ik als het zo moet dan stop ik met vissen ~0 nou ja bij wijze van spreken dan hé

suc6

Gerrit Bakker
      over goede connectors gesproken vroeger had ik nogal eens dat ze open gingen tijdens het vissen tegenwoordig gebruik ik deze...........ken je dat

Reageer

• swa
        Theoreticus
        • 09-05-2003
        • 718
        • Tienen

Ik gebruik hetzelfde systeem en ben er zeer tevreden over.
        Alleen gebruik ik ipv de siliconen slang de conische rubbers (tail rubber) die de karperaars over hun lood schuiven. Is iets mooier, maar heeft verder geen belang vermoed ik.
        Wat is het rode spul dat je gebruikt (ik gebruik dacron)?

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

dit is amnesia ,maar wel een dikke hoor dit zijn de toppen van mijn power extreme met elastiek nr 16,een echte ram pook.
          amnesia heb je in alle maten .
          :hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper:

Reageer

• jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

had al een keer eerder een topic gemaakt over deze verbinding, snap het alleen nog niet helemaal. ik kreeg toen een linkje naar een site, deze doet het alleen niet. kan iemand het me uitleggen?

Reageer

• spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk

had al een keer eerder een topic gemaakt over deze verbinding, snap het alleen nog niet helemaal. ik kreeg toen een linkje naar een site, deze doet het alleen niet. kan iemand het me uitleggen?
              over hoe je ze maakt of hoe je ze gebruikt

Reageer

• hansie
                Newbie
                • 12-06-2006
                • 36

ik heb een spro hurricane, maar op de topjes daar zitten ook nog van die kikkertjes op..
                als ik er elastiek op wil.. moet ik dhan nieuw topjes kopen ofzo??
                4x spijkster jeugdkampioen

Reageer

• jeroenk
                  zolang er geen ijs ligt..
                  • 27-12-2005
                  • 1490
                  • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber

over hoe je ze maakt of hoe je ze gebruikt
                  beide

Reageer

• lolo
                    Geniet maar niet met mate
                    • 01-05-2003
                    • 3873
                    • Weesp

Even nog een tip Ed ..
                    Voor dat je de stiek in de toppen doet ,smeer dat ook even in met speciale vloeistof (smeermiddel) dan weet je iedergeval zeker dat hij helemaal word gesmeerd.
                    En nu heb ik ook een vraag , ik vis dus ook het liefste zonder dat conector en doe de lijn als een soort galgje echter de knoop van me stiek .
                    Nu heb ik pas geleden van iemand gezien dat hij met 2 lussen werkte en na de wedstrijd aan een lusje trok en zo de lijn van zijn stiekl haalde .
                    Maarja hoe was dit ook alweer?????????????????heeft iemand daar een voorbeeld of het liefste een tekening van.
                    Alvast bedankt
                    johnny lolo
                    Groetjes
                    Johnny

Match
                    Feeder
                    Stok

Reageer

• janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door lolo

Even nog een tip Ed ..
                      Voor dat je de stiek in de toppen doet ,smeer dat ook even in met speciale vloeistof (smeermiddel) dan weet je iedergeval zeker dat hij helemaal word gesmeerd.
                      En nu heb ik ook een vraag , ik vis dus ook het liefste zonder dat conector en doe de lijn als een soort galgje echter de knoop van me stiek .
                      Nu heb ik pas geleden van iemand gezien dat hij met 2 lussen werkte en na de wedstrijd aan een lusje trok en zo de lijn van zijn stiekl haalde .
                      Maarja hoe was dit ook alweer?????????????????heeft iemand daar een voorbeeld of het liefste een tekening van.
                      Alvast bedankt
                      johnny lolo
                      Ik zal er morgen een foto van laten maken Ik ga morgen met de spuiliefhebber vissen ,dan vraag ik het wel even Ik vis er zelf al een jaar of 10 mee Ideaal En goedkoper kan niet
                      Groeten van Jan de visser

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                        vis gek
                        • 06-06-2006
                        • 1231
                        • Brielle

Even nog een tip Ed ..
                        Alvast bedankt
                        johnny lolo
                        Oorspronkelijk geplaatst door janb

Ik zal er morgen een foto van laten maken Ik ga morgen met de spuiliefhebber vissen ,dan vraag ik het wel even Ik vis er zelf al een jaar of 10 mee Ideaal En goedkoper kan niet
                        mag ik niet mee janb
                        GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

nee privé aangelegenheid,voer bespreken e.d. jij ***t toch alles door

Reageer

• swa
                            Theoreticus
                            • 09-05-2003
                            • 718
                            • Tienen

Alvast bedankt
                            johnny lolo
                            Een tekening heb ik niet bij de hand, maar het is simpel. Ik weet dat het gemakkelijker als je het ziet, maar ja.....
                            Je maakt een grote lus (bvb 5 cm) en daarna maak je in die grote lus nog een kleiner lusje (op het uiteinde van die grote)
                            Je maakt een strop (of een galgje zoals jij het noemt) door je hoofdlijn door de grote lus te steken en stropt dat vast achter de knoop in je dacron (of je amnesia, of rechtstreeks achter de elastiekknoop)
                            Daarna steekt boven die strop het kleine lusje omhoog waar je gewoon aan trekt om de lijn los te maken.
                            Eventueel kun je dat lusje nog doorknippen zodat je 2 losse eindjes krijgt, dat blijft gegarandeerd nergens achterhaken.

[Gewijzigd door swa op 06-16-06 at 09:22 AM]

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                              vis gek
                              • 06-06-2006
                              • 1231
                              • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber

nee privé aangelegenheid,hoer bespreken e.d. jij ***t toch alles door
                              oke ook goed ga ik toch niet mee !@#$ !@#$ !@#$ !@#$
                              GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

Ik heb even pauze swa maar vanavond ga ik het even proberen ..bedankt voor de toch goede uitleg .
                                Gr lolo
                                Groetjes
                                Johnny

Match
                                Feeder
                                Stok

Reageer

Working...