Wat voor een soort vis is dit?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rb87
    Newbie

• 23-08-2011
    • 2
    • Limburg

Wat voor een soort vis is dit?

Wie kan mij vertellen wat voor een soort vis dit is? Gevangen op de Niers, stromend watertje onder wat overhangende bomen.

Er werd mij verteld dat dit een kopvoorn is, maar maar gezien de vorm twijfelden we. Op alle afbeeldingen die ik op internet tegenkom zie ik namelijk een gestroomlijnde vis. Als ik het goed heb was dit exemplaar 52 centimeter, maar er zwommen nog grotere.

Alvast bedankt!

P8050038.jpg P8050037.jpg
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...

• 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

Een prachtige winde, zo donker heb ik ze nog nooit gezien! Maar het is zeker 100% een winde.

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Wat is dat toch met die windes, zijn ze nou zo moeilijk te herkennen? Maar je bent zeker niet de enige, afgelopen weekend had ik een wedstrijd aan de Maas en de ronde ging dat er iemand een karper had van 2 kg, maar dat bleek ook een winde te zijn.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• rb87
        Newbie

• 23-08-2011
        • 2
        • Limburg

Oke dankjewel..leuk om te horen!

@preston-freak: ik denk dat de meeste mensen, waaronder ikzelf, in de war raken door de afbeeldingen zoals de vinden op de website van Sportvisserij Nederland (http://www.sportvisserijnederland.nl...vissoort=winde). Daar is de winde afgebeeld als een zilverkleurige vis met feloranje vinnen.

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Klopt, maar voor bijna iedere vis geldt of het nu brasem, barbeel etc is dat ondiep en/of helder water donkergekleurde vissen geeft en diep en/of troebel water zilverkleurigere/lichter gekleurde vis oplevert.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...