Wat heb ik gevangen?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • WillemZ
    Newbie

• 23-08-2011
    • 2
    • Delft

Wat heb ik gevangen?

Hoi,

Vis al mijn hele leven, alleen de laatste tijd wegens drukte met werk en van alles vrij zelden..
    Van alles al mogen vangen en herken dus ook vrij snel vissen. Echter, wat klapte hier op mijn blinkertje? Heb er hier speciaal een account voor aangemaakt

Wegens een huwelijk van een vriend was ik vorige week in Roemenië aan het vissen. Een land waar je niet snel komt, zeker niet in een afgelegen gebied (we waren de enige toeristen). Daar liep ook een stromend riviertje. In de lokale winkel (soort blokker) even snel een werphengel + molen + draad + 2 blinkers gekocht voor (jawel!!) 8 euro.. Niet de hoogste kwaliteit, maar je mag niet klagen voor dat geld

Maar goed, ik gooide vanaf een hoge brug zo ver mogelijk in en na enkele keren binnenhalen voelde ik plots een aanbeet. Ik hoopte al op mijn eerste forel of iets. De vis was niet erg groot, dus voelde niet goed of ik nu echt wat had, maar dat bleek toch echt het geval! Dit was het resultaat:

Klik op de foto's voor de grote versie

Op deze onderstaande foto ligt hij wat gebogen, omdat hij wat aan mijn arm kleeft..

En nog eentje, mooi op de rode blinker:

Bij het bijna binnenhalen hoopte ik, nadat ik zag dat het geen forel was op een Roofblei.. maar nee.. lijkt hij niet echt op, want die bek van een Roofblei loopt door tot onder het oog.
    Winde is het ook niet.

Nu weet ik dat een Kopvoorn soms kleine visjes eet.. maar kan dit dat zijn? Zomaar op een (voor een Voorn een flinke) blinker?

Iemand die het weet? Heb ook al de Vissengids geïnstalleerd op mijn Android-telefoon, ook daar word ik niet wijzer van.

Oh ja, vis is vanaf deze brug gevangen http://maps.google.com/maps?q=One%C5...src=6&t=h&z=17
    Helaas kan Google maps niet verder inzoomen.

Groet, Willem
  • Noel Gulpen
    Rutsekletser

• 11-10-2007
    • 450
    • Nieuwkuijk

ik zeg dat het een winde is
    Noel Gulpen

Reageer

• Foxdonut
      I have a bream!

• 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

Ik denk dat het een kopvoorn is, die liggen vaak onder bruggen. In het buitenland kan je ze vaak onder de brug zien zwemmen mooi gezicht is dat.
      Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Vissertjuh66
        Frequent aanwezig

• 02-09-2010
        • 157
        • Deest (Gld)

Ik denk dat het een kleine Roofblei is, aangezien de roofblei uit oost-Europa komt (waar Roemenië ook licht) lijkt het mij geen gekke vangst de Roofblei is immers via de Donau ons land en andere west-Europese landen binnengekomen net als de verschillende Grondels die er in overvloet zijn aan de grote rivieren.

Mvg, Stan

Reageer

• Bollekneiter
          Met enige kennis...

• 11-02-2010
          • 479
          • Amsterdam

100% kopvoorn, op foto 1 kan je dat heel erg duidelijk zien.
          Kijk bijv. maar eens naar de bolle anaalvin..

Leg de afbeeldingen van winde,kopvoorn en roofblei maar eens naast elkaar.. kan niet missen

Reageer

• WillemZ
            Newbie

• 23-08-2011
            • 2
            • Delft

Roofblei lijkt me toch echt niet, omdat die bek tot onder het oog doorloopt en dat zie je hier niet in terug.
            Check die bek maar, die is anders, want loopt door..

Winde lijkt me ook niet, die heeft duidelijk een hogere rug en ook de anaalvin klopt inderdaad niet:

Dus dan toch een kopvoorn! Ok! Ook leuk...
            Lijkt er idd het meest op:

Thanks gasten

Reageer

• Amadeus
              Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

Lang geleden dat ik ooit één gezien heb.
              Mooie vissies.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• frenk
                Frequent aanwezig

• 10-03-2009
                • 128
                • beesel

Hallo

Ik heb mij de foto eens bekeken maar ik ga voor een roofblei want de bek is echt niet van een kopvoorn of een winde , kijk maar eens goed de onderkaak is langer dan de bovenkaak en de hele bek is ook langer dan bij een winde en of een kopvoorn !!

groetjes Frenk.

Reageer

• Bollekneiter
                  Met enige kennis...

• 11-02-2010
                  • 479
                  • Amsterdam

De bovenste in de foto van post 6 is inderdaad een roofblei. De vis foto's van de eerste post is zonder enige twijfel een kopvoorn.

Reageer

• Amadeus
                    Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                    • 1626
                    • Westerlee

Roofblei?
                    Ja die hadden we ook nog.
                    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

Working...