wie heeft er de nodige ervaring met deze nieuwe lijn?, ik heb zelf deze week de twee dunste binnen gekregen, namelijk de 2 en de 4 honderdste, ze zijn iets dikker, in het laatste nummer van het visblad staat hij uitvoerig beschreven, zondag ga ik ze proberen voorlopig alleen als onderlijntje, ik hoor er van , grtes
nieuwe lijn(nanofil)
Collapse
X
-
-
1e vissessie met de nanofil (15/oo) zit er op. M'n eerste indruk is dat het een sterke, slijtvaste, en zeer gladde lijn is die zich goed laat gooien.
Nadeel vind ik de stugheid en het slechte zinkvermogen.
Ik heb gevist op de maas waar veel mosselen op de bodem liggen, maar kan geen beschadigingen aan de lijn ontdekken.
Aankomende week gaat ie mee naar de Rijn in Duitsland, en een kleine snelstromende rivier, vergelijkbaar met de grensmaas.
Dat wordt de vuurdoop. En samen met de tests van Gerrit (heb al een stuk van 10m in de envelop klaarliggen) heb ik dan een goed beeld.oude hond kan ook trucjes lerenReageer
-
-
Ik ben gisteren even met Jan van de Bovenkamp in gesprek geweest betreffende Nanofil, en dan met name om dit te gebruiken voor de vaste stok tijdens het wintervissen het gaat dan over 0,02 en 0,04 zeer sterk qua trekkracht maar er zitten wel een paar maren aan
* leg geen gewone platte knopen aan
* lus in lus verbinding met bv de onderlijn dit kan niet gebruik hier voor een warteltje
* of vis met de haak rechtstreeks op de nanofil met de normale knoop voor haken
* Nanofil is bezig om een boekje ( IK HEB DEZE OP DE BEURS INGEZIEN ) te leveren met de knopen die gebruikt kunnen worden ( binnenkort )
Ik ga het binnenkort proberen op een paar tuigenMember off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
-
Ik weet zo net nog niet of het wel 'revolutie' is binnen de vislijnen. De lijn schijnt stugger te zijn en over de dikte worden ook vraagtekens gezet, hetzelfde geldt voor de knoopkracht. Eigenlijk allemaal vergelijkbaar met fluorocarbon, maar ik hecht bij het vaste stok vissen veel waarde aan soepelheid.
De extra trekkracht heb ik niet echt nodig, want vis verspelen doe ik nauwelijks door lijnbreuk en dus heffen de voordelen de nadelen grotendeels op.
Als ik het ga uitproberen dan zal het waarschijnlijk als eerste zijn voor feederonderlijnen.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Ik stond op de beurs en kon geen Nanofiel vinden die mij kon uitleggen over de lijn. De stand was helaas leeg en nergens iemand in berkleypak te bekennen. Wel lag er een stukje berkley nanofil op de tafel. De lijn voelde goed aan maar het viel me wel op dat die lijn ontzettend wit is, nu weet ik niet of dit van zeer grote invloed kan zijn tijdens het vissen maar ik ga er maar vanuit dat het daardoor niet echt geschikt onderlijnmateriaal is...Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....Reageer
-
witte kleur vervaagt eenmaal in het water , nano heeft de eigenschap van iets te drijven , dus als je dit als onderlijn gaat gebruiken ; bv 0.02 veronderstel ik dat dit in combinatie mét een kleine haak ook gaat doen , en dit is waarschijnlijk niet wat jullie in gedachten hebben .
mvgReageer
-
Het is ook niet gemaakt voor onderlijnen hoor.Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer