welke hengel op rodpod?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • helpat
    Frequent aanwezig
    • 27-09-2004
    • 154
    • Beek (zuid-limburg)

welke hengel op rodpod?

Beste vissers,

Ik doe vissen op een vijver.
    Ik gebruik dan een feederhengel waarmee ik de method gebruik, en ik heb een eenvoudig werphengeltje waaraan ik een voerzakje bindt ofwel ik doe hier ook de method gebruiken.
    Ik doe dan beide hengels in v-steuntjes leggen, waarna ik aan het topje een belletje (beetverklikker bevestig). Wil gewoon lekker genieten van omgeving en eventueel zon zonder constant naar de toppen te hoeven kijken.

Op zich gaat dit redelijk, maar:
    Om die steuntjes in de grond te krijgen, dat is "a hell of a job" aangezien er alleen maar stol in de ondergrond zit
    En met die belletjes is toch ook langzaam uit de tijd (of niet soms??)

Nu is mijn vraag:
    Kan ik beide hengels ook gewoon op een rodpod of iets dergelijks leggen, en daarbij gebruik maken van 2 beetmelders?? Die feeder is volgens mij veel te lang voor op zo'n rodpod.......

Hoe kan ik dit het beste oplossen, om lekker relaxed aan de waterkant te gaan zitten????

Ik stel deze vraag omdat bij mijn laatse vissessie in 2011 iemand naast me zat die gebruik maakte van zo'n rodpod/standaard met beetverklikker waarop hij 2 relatief kortere hengeltjes had liggen. Hij viste met voerzakjes aan beide hengels. Ik ben er eigenlijk pas later gaan over nadenken anders had ik die goeie man om raad gevraagd...

Daarom stel ik misschien wel "onnozele"vraag hierzo.

Hopende op wat tips van jullie.

Wel alvast bedankt voor jullie eventuele hulp!!

Groetjes, Patrick
  • Master
    Voerboer

• 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

Op een rodpod kan best. Alleen heb je voor de beetmelders molens nodig met een vrijloopsysteem (baitrunner). De lijn moet strak blijven staan en de vis moet lijn nemen om de beetmelder in actie te laten komen.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

Reageer

• helpat
      Frequent aanwezig
      • 27-09-2004
      • 154
      • Beek (zuid-limburg)

Met vrijloopmolen bedoel je:

Je zet de lijn strak, en dan zet je knopje op de molen om zodat hij niet vergrendels is???

Reageer

• helpat
        Frequent aanwezig
        • 27-09-2004
        • 154
        • Beek (zuid-limburg)

er werd mij ook reeds aangeraden....koop gewoon 2 karper hengels............
        wat is jullie mening hierover??

Reageer

• Rolla
          Allroundvisser

• 03-05-2009
          • 2433
          • Ter Apel

Een rodpod en beetmelders is in principe helemaal niet nodig en ook niet bepaald goedkoop als je het nog moet aanschaffen. Een setje beetmelders van redelijke kwaliteit kost gauw 100 euro. Tel daar een rodpod en swingers/hangers bij en je bent gauw 200 euro kwijt.

Als je met harde ondergrond te maken hebt dan zou je ook een feedersteun kunnen aanschaffen die je aan je plateau kunt bevestigen. Heb je geen visplateau zou je ook een Korum stoel kunnen overwegen en daarbij een losse feedersteun kunnen aanschaffen. Ben je voor 150 euro klaar.
          Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Working...