tTe helder water .

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • CdeB
    Newbie

• 24-10-2007
    • 21
    • Hellevoetsluis

tTe helder water .

wat kan de oorzaak van de massale vissterfte zijn in de brielsemaas en voedingskanaal.De voorns en windes gaan massaal hier dood ze zijn te mager en zien er niet uit allemaal witte schimmels.Vandaag wezen vissen in het voedings kanaal daar wil ik voorlopig niet meer vissen als je zo nu en dan een magere zieke voorn voorbij ziet komen, ik hoorde aan de waterkant bij zwartewaal dat er enkele dagen geleden daar erg veel dode witvis achter in de haven is opgeschept.Vandaag met mijn vismaat samen 14 brasums gevangen maar die zien er ook niet bepaalt gezond uit. in Den Briel word nu ook dagelijks dode vis weg gehaald.De laatste jaren word het water veelste helder ,gevolg veelste veel waterplanten,en er is door het water te schoon te laten worden volgens mij te weinig voeding meer voor de voorns.ik vis al ruim40 jaar hier in de omgeving maar zoals het nu met de voors gaat heb ik nog nooit meegemaak.[ te helder water is schijnbaar beleid met dit als gevolg.
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Ik heb een jaar of 5 geleden ook eens in de Brielse Maas gevist en toen ving ik ook al allemaal brasem die onder de schimmel zat. Ik weet niet of ze dit overleven maar goed zagen ze er toen niet uit.
    Tekort aan voedingsstoffen kan zeker de oorzaak zijn voor schimmelinfecties. De visvangsten dalen daar vlgs mij net zo snel als in de rest van het lang.

We hebben straks wel lekker helder water vlgs de Europese kaderrichtlijn water.........zonder vis
    Sjaak van Voorden

Reageer

Working...