scopex

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • edje
    Newbie
    • 04-07-2004
    • 39
    • veerlestraat 34 3201 langdorp

scopex

hallo jongens en meisjes (sorry),
    om karper te vangen in de kant tijdens een wedstrijd gebruik ik mais en korrel.
    thuis heb ik een flesje scopex van het merk topsecret.
    Nu weet ik niet hoeveel druppels ik op een groot of klein potje mais moet doen???
    heb al eens 10 en de andere keer 15 druppels op een klein potje gedaan, volgens mij geen verschil.
    als ik scopex gebruik mag ik dan nog een zoetmaker (super sweet van CF) toevoegen???????????
    groeten edje
  • Klaas Hoen
    Met enige kennis...
    • 09-04-2006
    • 346
    • gorredijk

hellaas edje..die kant ga ik niet uit..miss dat je op het karper forum moet kijken..
    StuntelLaar

Reageer

• Fritsie
      Frequent aanwezig
      • 19-10-2005
      • 185
      • Heerenveen

gewoon erin dompelen en klaar is kees niet te moeilijk doen.
      Catch and release

METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Edje, Scopex is eigenlijk een onduidelijk goedje dat jaren geleden op de markt gebracht is door Rod Hutchinson, een karpervisser. Aangezien het geen aardbij, amandel, vanille of andere herkenbare flavour is, maar wel inzetbaar is voor meerdere vissoorten heeft hij het de naam "Scopex" gegeven, omdat het dus voor een breed scala (= scope) van vissoorten is.
        Tegenwoordig zijn er meerdere fabrikanten die Scopex op de markt brengen en de ene Scopex is niet te vergelijken met de andere Scopex...

Ikzelf ben geen voorstander van het mengen van meerdere flavours. Scopex is van zichzelf al zoet, het toevoegen van nog meer extra zoetigheid (in dit geval van CF) is dus een beetje dubbelop. Bovendien lost suiker snel op in water en is het dus ook relatief snel uit je voer/aas verdwenen. Maar.... daardoor is het ook wel weer wat veiliger te experimenteren, dus, zoals Fritsie zegt: Gewoon proberen! Zet de maïs een dag of 2 in de Scopex (plus eventueel de super sweet) en ga er mee vissen...
        groet,
        Eduard

Reageer

• edje
          Newbie
          • 04-07-2004
          • 39
          • veerlestraat 34 3201 langdorp

dank u eduard voor het mooie antwoord.

groeten edje

Reageer

• swa
            Theoreticus
            • 09-05-2003
            • 718
            • Tienen

De Scopex (ofwel Butterscotch: boter, vanille en nog een paar ingredienten) van Top Secret is zeker geen slechte flavour en niet een waarbij je echt zwaar moet oppassen om teveel te gebruiken.
            Niettemin lijken 10 druppels mij meer dan voldoende, bij flavours hanteer je beter het principe: "minder is meer"
            Om daar nog een sweetner aan toe te voegen zou ik geen schrik hebben, weer niet overdijven hé want als je die overdoseert smaken die bitter.

Reageer

Working...