geheimzinnig doen en waarom???????

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door blaerie78

een forum is er om kennis uit te wisselen, wedstrijden zijn er om al je kennis en vooral techniek in te zetten en die te meten met de kennis en techniek van anderen. Appels en peren dus.

Nogmaals na de wedstrijd is openheid troef bij ons, maar net voor en tijdens even niet, en dan nog moeten degenen die tips komen vragen deze ook daadwerkelijk kunnen omzetten in eigen vistechniek, want vissen vangen doe je vooral door je technische viskunde en de daarbijhorende kennis en ervaring. Je mag nog zoveel tips krijgen, als je ze niet goed omzet...... dan heeft het eigenlijk ook niet zoveel nut.

Bij ons op de club (Gentbrugge) komen vaak mensen met vragen naar me toe. Mijn resultaten daar mogen er immers wel wezen. (al zeg ik het zelf) Maar nadat ik hen dikwijls een 100% eerlijk antwoord had gegeven, zag ik velen onder hen bij de volgende visbeurten helemaal geen poging om de tip (of beter viswijze, meestal gewoon lichter vissen) toe te passen. Parels voor de zwijnen denk ik dan......

Grtz, B78
    Vissers zijn verschrikkelijk nieuwsgierige mensen Maar ik ken ook geen andere mensen als vissers die zo verschrikkelijk slecht kunnen luisteren Je hebt helemaal gelijk ,parels voor de zwijnen
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• Klaas Hoen
      Met enige kennis...
      • 09-04-2006
      • 346
      • gorredijk

ik moet ook wel eens jeugd wedstrijden organiseren..van jeugd 10 tot en met 16 ongeveer ..maar dan geef je ze eens een tip...en dan niet willen aan nemen..kan ik me zo aan ergeren
      StuntelLaar

Reageer

• Boeze
        Komt net kijken
        • 16-06-2005
        • 83
        • Tynaarlo

Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Hoen

ik moet ook wel eens jeugd wedstrijden organiseren..van jeugd 10 tot en met 16 ongeveer ..maar dan geef je ze eens een tip...en dan niet willen aan nemen..kan ik me zo aan ergeren
        Hoe was jij zelf op die leeftijd dan Klaas? Ik heb voor mezelf mensen waar ik wel wat van aanneem, en mensen die bij mij het ene oor in en het andere oor net zo hard weer uitgaan.
        Pas bij 2 golven onder is het beet!

Reageer

• Klaas Hoen
          Met enige kennis...
          • 09-04-2006
          • 346
          • gorredijk

tsja ik was zelf ook niet altijd even lief..maa rnam het altijd wel aan..
          StuntelLaar

Reageer

• janb
            jan b
            • 21-11-2005
            • 1982
            • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door Breambuster

Hallo

Echt goede vissers doen helemaal niet geheimzinnig..
            Althans dat is mijn ervaring met hele goede vissers ( Bert Aufderhaar, André Schipper, Ron Steyvers, Martin te Pest, Jelle Schrijver, Del Wolters en ga zo verder).
            De dingen die ze mij toe vertrouwden werkten echt, dus echt geen onzin.
            En trouwens zoveel geheimen zijn er niet eens, althans ik ken ze niet.
            Overigens ben ik niet zo'n goede visser, dus als ik iets vertel, gelooft niemand het.

M.v.g.
            Breambuster.
            Als je goed luisterd naar die mannen ,kan je er heel veel van op steken Door hun lange ervaring weten ze precies wat ze op het juiste moment moeten doen En daar gaat het om Kijk het is altijd de man achter de hengel die bepaald welke beslissingen er moeten worden genomen En achter af zal blijken heb ik het goed of fout gedaan Kijk en op een gegeven moment neem je ook de juiste beslissingen Maar die wijsheid krijg je niet van de een op de andere dag Dus goed blijven luisteren naar die gasten ,en heel veel vissen En vooral het plezier in het vissen houden En op de duur gaan ze ook naar jou luisteren Of achter een bosje met een verrekijker zitten loeren hoe dat het kan dat jij zo ontzettend veel vis vangt
            Groeten van Jan de visser

Reageer

• brielsemaasliefhebber
              vis gek
              • 06-06-2006
              • 1231
              • Brielle

inderdaad jan b
              GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Breambuster
                Met enige kennis...
                • 12-08-2005
                • 342

Hallo Jan,

Bedankt voor de bemoedigende woorden!
                Tijdens het vrij vissen vang ik meestal behoorlijk goed, maar tijdens de wedstrijd wil het soms niet zo vlotten. Vaak zijn de omstandigheden helemaal anders, dan de training en duurt het weer even voordat je vis vangt. Ach, ik heb ooit eens een Fransman als toeschouwer gehad, dat was Gilles Gaudin van het Sensas team (tijdens de Dutch Challance 2003). En ook van hem heb ik een hoop kunnen leren. En hij vond mij toen niet eens zo'n beroerde visser. Maar het klopt, dat de man achter de hengel het moet doen. Wie het meeste lef (bv. pieren knippen op de stok) heeft kan hoog scoren, maar dan moet alles echt mee zitten.

M.v.g.
                Breambuster.

Reageer

Working...