brasem

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fishbone
    Vaste stok & Feeder
    • 14-07-2004
    • 217
    • Ridderkerk

Oorspronkelijk geplaatst door minimus
    Vandaag goed brasem gevangen 26 in totaal. Paar opmerkelijke feiten.

- Een hengel met inline feeder en een met banjo feeder. Ving alles aan de banjo en de 2e hengel daar ook mee uitgerust. Kreeg prompt beet op de veranderde hengel (....)
    - Totaal geen voorkeur voor haakaas, eerder afkeer van steeds hetzelfde, Heb in de hele sessie 7 verschillende boillies gebruikt + 8 mm krill hookbaits. Steeds als ik dacht, dit is het haakaas vielen de beten stil en met een ander smaak boillie was het weer raak. Vreemde gewaarwording
    - groundbait sonubaits superchrush Krill met 25% broodmeel (goed voer voor in het voorjaar)
    - zat vorige week op hetzelfde water en toen was de watertemperatuur 6 graden vandaag 9. Nooit verwacht dat de brasem al zo los was. Ze staan ook al aardig onder de paaiuitslag.
    Had vandaag dezelfde ervaringen. Heb ook groundbait sonubaits superchrush Krill met 25% broodmeel gebruikt als proef, en is zeker een goed voorjaarsvoertje. Bedankt voor de tip!
    Groeten,

Fishbone

Reageer

• shfeeder
      no vaste stok no cry

• 03-09-2008
      • 378
      • alphen aan den rijn

op de rivier de lek had ik zondag 35 brasems tussen 1 en 3 kilo maar de lek is een rivier geen vijver en ook geen nhk. vissen paaien er eerder naar mijn idee en ze zijn konstant in bewegiging door strooming en scheepvaart

Reageer

• minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

Vorige week mijn eerste NUL dit jaar en morgen een koninginnendagconcours en ook weinig fiducie in. Koude nacht en wind uit noord = visdag gesmoord. Maar goed we gaan proberen er een paar te harken en wat ik heb (qua weer) heeft een ander ook. Paaien is blijkbaarbaar interessanter dan aas, maar ja, vervang de P van paaien door een N en dat doe ik ook liever dan eten. (......)
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• hans vis
          Specimen Hunter

• 26-08-2009
          • 1030
          • Eelde-Paterswolde

nou, ik denk dat de brasems nog niet aan het naaien zijn, daar hooguit voor in de stemming proberen te komen en dat ze een ontbijtje goed kunnen gebruiken.
          groet,
          Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

Working...