zeelt vangsten Groningen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jopkoi
    Newbie

• 18-05-2013
    • 3
    • groningen

zeelt vangsten Groningen

Hallo ik ben Jacob en Nieuw op dit Forum

ik ben sinds vorige week weer gaan vissen

nou wil ik wat meer op zeelt gaan vissen maar
    weet er eigenlijk niet zoveel van wat betreft
    wateren in Groningen en omstreken ,

ik weet dat pen vissen veel word gedaan
    maar wat vinden jullie van de feeder?

gr
    Jacob
  • Redteketed
    Mûdhûnfisker

• 20-09-2008
    • 59
    • Fryslân

Specifieke stekken kan ik je niet geven, maar vijvers en vaarten met veel begroeiing zijn dé stekken voor zeelt. Groningen heeft genoeg vijvers, maar er zijn een paar 'berucht' om de karpers. Daar zul waarschijnlijk weinig zeelt vangen.

Pen vissen is de mooiste manier van vissen. De method-feeder is, voor mij, de effectiefste manier. Gewoon feederen levert wel zeelt op, maar i.c.m. met maden en casters zul je veel 'last' hebben van voorn, rietvoorn en blei.

Voor de penvisserij zijn blokjes smac (lunchmeat), mais, expander pellets, soft pellets en deeg een goed haakaas. Maden, caster en de aloude zeeltvangende worm zijn minder te gebruiken, bij de eerste twee heb je veel last van het kleiner spul. Worm heeft mij nog nooit een zeelt opgeleverd, vaak geprobeerd, ook op avonden dat mijn stek bruiste van de aasbellen. Wel goed voor dikke brasem, vervelende paling en baars en bij mij sinds kort ook voor snoek.
    Voor de method kan ik niet echt een uitschieter qua aas noemen. Vaak wisselen is belangrijk. Mini-boillies, harde pellets en mais zijn vaak goed.

Succes!
    Theo
    De Mûdhûnfisker.

Reageer

• jopkoi
      Newbie

• 18-05-2013
      • 3
      • groningen

thanks Theo

de method systeem heb ik ook aangeschaft dat ga ik straks proberen voor het eerst

grJacob

Reageer

Working...